پنجره دوجداره به دلیل مزایای بیشماری که دارد به شدت امروزه مورد استقبال قرار گرفته است و در ساختمان ها از این نوع پنجره که عایق مناسبی است استفاده می کنند. که با گذر زمان پنجره دوجداره دچار آسیب شده و از رگلاژ خارج می شود. در این متن می خواهیم به ابزارآلات رگلاژ پنجره دوجداره بپردازیم و شما را با آن ها آشنا کنیم.

برای رگلاژ و تعمیر یراق آلات درب و پنجره دو جداره، نیاز است که ابتدا مشکلات و نقصانات موجود شناسایی شود. سپس با استفاده از ابزارهای مناسب، این مشکلات رفع می شوند. در این راستا، استفاده از ابزارهایی مانند پیچ بند، زیر شیشه، آلن، دریل، چسب درزگیر، چسب سیلیکون و … می تواند مفید باشد.
همچنین، برای جلوگیری از نیاز به تعمیر پنجره دو جداره، بهتر است که مواردی مانند روغن کاری قطعه های مکانیکی در بازهی مشخص و … رعایت شود. با رعایت این موارد، می توان از هزینه های بالای تعمیر و نگهداری پنجره دو جداره جلوگیری کرد.

تجهیزات لازم برای تعمیر پنجره دوجداره

ابزارآلات رگلاژ پنجره دوجداره کدامند؟

دلر

این ابزار برقی برای مواردی که ممکن است نیاز به اضافه کردن لولا به پنجره وجود داشته باشد. در این صورت با سوراخ کردن پروفیل به اندازه های معین عملیات پیچ بستن انجام می شود. البته این ابزار کاربردی در تعمیرات و رگلاژ در موراد زیادی به کار می رود.

پیچ بند

یکی از مهم ترین ابزار تعمیرکار پنجره دوجداره پیچ بند است. که در موارد متعددی حین کار رگلاژ و تعمیرات از آن استفاده می کند. به طور مثال برای جا به جایی لولاها باید ابتدا به وسیله پیچ بند پیچ ها متصل به لولا و درب دوجداره باز شود و با تنظیم اصولی آن دوباره در محل مورد نظر وصل گردد. به علاوه برای باز کردن تمامی یراق آلات زاماک و نیز جدا کردن پروفیل و نصب پنجره و موارد دیگر کاربرد دارد.

مطالعه کنید
آشنایی با انواع پنجره دوجداره

نکته : لازم به ذکر است که پیچ بند یکی از پرکاربردترین ابزارها در بخش تولید نیز به حساب می آید. و بدون آن نمی توان کاری از پیش برد و به دو صورت شارژی و سیمی در بازار موجود می باشد.

ابزارآلات رگلاژ پنجره دوجداره

زیر شیشه ای

شیشه پنجره دوجداره به وسیله زیر شیشه های مخصوص رگلاژ و تنظیم می گردد. این وسیله به گونه طراحی شده است که به موجب قرار گرفتن درست و تقسیم بار هماهنگ در تمام نقاط پروفیل شده و درب و پنجره به درستی بسته می شوند و شیشه تحت فشار قرار نگرفته و از شکسته شدن آن جلوگیری می شود.

پیچ گوشتی

یکی از ابزارآلات رگلاژ پنجره دوجداره که در تمامی موارد تعمیر مورد استفاده قرار می گیرد و کاربردهای مختلفی نیز در بحث رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی دارد.

آچار آلن

آلن مانند سایر ابزارهای که گفته شد کاربرد زیادی در تنظیم پنجره دوجداره دارد که این ابزار در صورت نیاز به کار گرفته می شود.

آلن از جمله ابزاری است که کاربرد زیادی در رگلاژ پنجره دوجداره ایفا می کند و همچنین در تعمیر پنجره آلومینیومی که عمدتا از یراق آلات پیشرفته استفاده شده است کاربرد دارد. این نوع آچار که در سایز و شماره بندی های مختلف موجود می باشد. که از هر شماره در صورت نیاز استفاده می شود.

آچار آلن

لاستیک درزگیر و چسب سیلیکون

این موارد نیز در بحث عایق بندی و درزگیری کاربرد دارند. و در صورت ورود هوای سرد و گرم و رطوبت و همچنین آب و آلودگی مورد استفاده قرار می گیرد.

مطالعه کنید
مقایسه کلی پنجره آلومینیومی با upvc

ابزارالات رگلاژ پنجره دوجداره

ابزارآلات پیشرفته

در حال حاضر انسان ها به سمت هوش مصنوعی و هوشمند سازی حرکت می کنند و ابزارهای ساخت بشر کاملا با تحولات پیش می رود. به این صورت که یک تعمیرکار حرفه ای درب و پنجره دوجداره و آلومینیومی وظیفه دارد یک جعبه ابزار کامل از ابزارآلات رگلاژ پنجره دوجداره را در اختیار داشته باشد. به این ترتیب که با افزایش چشمگیر پیشرفت بشر در حوزه ابزارآلات صنعتی در به کارگیری از دستگاه های هوشمند در هر کاری موجب افزایش بازدهی و راندمان می شود. در حوزه درب و پنجره دوجداره نیز با وارد شدن دریل ها شارژی و حتی پیچ گوشتی خود گردان برقی همه موارد در زمینه تعمیرات دچار تحول شده است.

جمع بندی

همانطور که می دانید ابزار مهمترین نقش را در موقعیت یک خدمت به عهده دارد. و بعد از تجربه نیروی فنی دارا بودن انواع اقسام ابزار الات در کنار به روز نگه داشتن از دلایلی است که موجب اعتماد مشتریان به مجموعه کاراکو که در زمینه تعمیرات و رگلاژ پنجره دوجداره و یو پی وی سی فعالیت دارد.

شماره تماس کاراکو