پنجره دوجداره که معروف به پنجره upvc است. در واقع upvc مخفف شده Unplasticised Poly Vinyl Chloride است. یو پی وی سی از مشتقات نفت خام می باشد. انواع پنجره دوجداره در برابر سرما و گرما مقاومت بالایی دارد. از هدر رفت انرژی جلوگیری می کند و به نمای ساختمان جلوه زیبایی می بخشد. پنجره دوجداره از دولایه شیشه که بین آن گاز آرگون قرار دارد ساخته شده است. به علاوه فریم این نوع پنجره از پروفیل upvc  که در برابر فشار ، ضربه ،دما و اشتعال و…. مقاوم هستند.

گروه فنی و تخصصی تعمیرات و رگلاژ درب و پنجره دوجداره کاراکو در این متن قصد دارد تا شما را با انواع پنجره دوجداره آشنا نماید. که هر کدام دارای ویژگی مخصوص به خود می باشد.

انواع پنجره دوجداره

پنجره دوجداره بازشو تک حالته

این نوع پنجره ساده ترین نوع پنجره است که دارای یک محور بازشو عمودی با زاویه 180 درجه می باشد. به دلیل ساختار ساده این نوع از پنجره دوجداره به راحتی قابل تعویض با پنجره های قدیمی آهنی است که هیچ نیازی به کنده کاری و خرابی ندارد. ضمن اینکه در پنجره بازشو تک حالته می توانید از یراق آلات مختلف و متنوع استفاده کرد که به راحتی بر پنجره سوار می شود.

انواع پنجره دوجداره

پنجره دوجداره بازشو دوحالته

در پنجره بازشو دو حالته در دو حالت عمودی و افقی با یک دستگیره باز و بست می شود. قابلیت این را دارد که در صورت باز کردن دستگیره با زاویه 45 درجه پنجره به سمت بالا و در صورت باز کردن دستگیره به صورت کامل در نهایت پنجره به طور کامل باز می شود. این پنجره مناسب فضا آشپزخانه و سایر مکان های که نیاز به تهویه یا فضا کمی وجود دارد.

مطالعه کنید
مواردی که نیاز به تعمیر درب و پنجره دوجداره است
پنجره دوجداره بازشو کشویی

این گروه از پنجره  از قدیمی ترین و محبوب ترین در بین انواع پنجره دوجداره می باشد. به این شکل که دارای لنگه بوده که به صورت موازی و بر روی یک ریل جا به جا می شود و بسیار مناسب اتاق خواب آشپزخانه و بالکن می باشد. این دسته از پنجره ها دارای دو نوع که به صورت یک لنگه بازشو و دو لنگه بازشو می باشند. در حالت یک لنگه بازشو فقط یک طرف پنجره به سمت راست یا چپ باز می شود و طرف دیگر ثابت می ماند. اما در حالت دو لنگه بازشو دارای دو طرف متحرک که هر دو طرف به صورت کشویی باز می شود.

انواع پنجره دوجداره

پنجره های دوجداره آکاردئونی

در بین انواع پنجره دوجداره به پنجره آکاردئونی می رسیم که بیشتر مناسب فضای نشیمن، پذیرایی ،اتاق خواب می باشد. از مزیت های این دسته پنجره فضای کمتری را اشغال می کند. در مواقع نیاز تمامی قسمت های آن اعم از پروفیل بازشو ، یراق ، شیشه دوجداره آن را به سمت کنار هدایت کرده بطوری که هیچ قسمت از پنجره جلوی دید شما نخواهد بود و شما می توانید از فضا و منظره ایجاد شده بدون مزاحمت پنجره لذت ببرید.

پنجره دوجداره بازشو فولکس واگنی

این گروه از پنجره ها جزء پرطرفدارترین نوع پنجره می باشد. نوع بازشو این پنجره بعد از باز کردن دستگیره لنگه پنجره مقداری عقب می آید و روی ریل کشویی قرار می گیرد و مانند پنجره دوجداره کشویی باز و بسته می شود. این نوع پنجره دوجداره به علت وجود قفل در چهار طرف قاب ، از نظر عایق و آب بندی مانند پنجره تک حالته بوده اما راحتی استفاده پنجره کشویی را دارا است. این نوع پنجره دارای ظاهر بسیار چشم نواز و زیبا بوده که مناسب فضاهای با ارتفاع زیاد مانند منازل، ساختمان اداری، پنت هاوس و….. می باشد.

مطالعه کنید
تعویض نوار و لاستیک های پنجره دوجداره برای بهینه سازی و عایق بندی

انواع پنجره دوجداره

پنجره بازشو کلنگی

پنجره دوجداره کلنگی دارای بازشو تک حالته است که قسمت بازشو آن به سمت بالا و قسمت پایین پنجره ثابت می باشد. این نوع پنجره دوجداره مناسب فضای حمام ، سرویس بهداشتی ، راه پله و آشپزخانه می باشد.

پنجره دوجداره بازشو فرانسوی

این گروه از پنجره ها که دارای دو لنگه پنجره لولایی بوده که از هردو طرف باز می شود و پروفیل مولین پنجره به همراه هر دو لنگه پنجره باز می شود. و بنابراین چیزی به عنوان جدا کننده در بین لنگه ها دیده نمی شود و فضای خالی بصورت کامل و عرضی داخل پنجره وجود دارد.

جمع بندی

با توجه به تمام توضیحاتی که در بالا گفته شد از میان انبوهی از مدل ها پنجره مدلی که متناسب با نیاز شما است انتخاب کنید. حتما که هر کدام از پنجره ها با توجه به هدف خاصی طراحی و تولید می شوند. بیشترین کارایی آن تامین روشنایی و تهویه هوای داخل منزل می باشد. اما انواع پنجره ذوجداره از جهت های دیگری مورد استقبال قرار گرفته است. به طور مثال راحت تر باز شدن از جهت زیبایی و نمای ساختمان مدل و سبکی را به خود اختصاص می دهد.

شماره تماس کاراکو