در و پنجره یکی از مهم ترین عناصر یک ساختمان هستند و کیفیت آن تاثیر مستقیم در میزان مصرف انرژی دارد. یکی از رایج ترین جنس هایی که می توان برای درب و پنجره از آن استفاده کرد آلومینیوم است. با این که پنجره های آلومینیوم بسیار مقاوم هستند و به ندرت پیش می آید که دچار اشکال شوند. با این وجود ممکن است دچار ایراداتی شوند که در این صورت نیاز به تعمیرات درب و پنجره آلومینیومی به وجود می آید.

به طور کلی پنجره از جنس آلومینیوم دارای مزایا و ویژگی های بی نظیری است که سبب رشد استفاده از آن در ساختمان ها شده است. اما همانند درب و پنجره دوجداره بعد از مدتی استفاده دچار ایراداتی می شوند که نیاز به تعمیر و رگلاژ توسط نیرو ماهر و متخصص می باشد.

چه زمانی نیاز به تعمیرات درب و پنجره آلومینیومی است؟

معمولا ساختار پنجره های آلومینیومی به گونه ای است که قابل تعمیر و رگلاژ می باشند و با استفاده از ابزار مخصوص و همچنین آچار آلن برای تنظیم یراق آلات و زاماک ، عملیات تعمیر درب و پنجره آلومینیومی انجام می گیرد. لازم به ذکر است که رگلاژ پنجره آلومینیومی دارای پیچیدگی های خاصی می باشد که نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد. زیرا یراق آلاتی  که در این نوع پنجره به کار می رود دارای مهندسی خاص بوده و برای تنظیم دقیق آن باید پارامترهای را رعایت کرد تا از ایرادات بعدی جلوگیری کرد.

  • عملکرد نادرست یراق آلات و بروز اختلالات حرکتی
  • شکستن در لولا
  • کار نکردن دستگیره ها و قفل درب در زمان استفاده از آن
  • عایق شدن در و پنجره
  • پوسیدگی درزگیرهایی درب و پنجره آلومینیومی
مطالعه کنید
تاثیر پنجره دوجداره در جلوگیری از ورود هوا آلوده

تعمیرات درب و پنجره آلومینیومی

مراحل تعمیر پنجره آلومینیومی

  1. در مرحله اول تعمیرات باید قسمت های مختلف بررسی شود. بعد از آن تنظیم زاماک در تعمیر و رگلاژ نقش تاثیرگذار است و باید به خوبی در جای خود قرار گیرد.
  2. در مرحله بعد تعمیرات درب و پنجره آلومینیومی به سراغ آلن مخصوص رفته و یراق آلات را تنظیم کنید. که در این مرحله لنگه و قاب در یک راستای هماهنگ قرار می گیرند.
  3. مرحله آخر نوبت به لولا می رسد که در صورت نیاز باز شده تا در صورت لزوم لولاهای کمکی اضافه شود که بیشتر در بحث مقاومت و استحکام و ماندگاری کار ساز است.

تعمیر پنجره

مزایای استفاده از درب و پنجره آلومینیومی

این درب و پنجره ها بسیار در برابر رطوبت ،زنگ زدگی  و … مقاوم هستند. تا جایی که می توان از آن ها به جای فولاد ضد زنگ و فایبر گلاس نیز استفاده کرد.

فریم آلومینیومی از سایر فریم های چوبی، آهنگی و حتی مسی مقاومت بیشتری دارند و ارزن تر هستند.

نسبت به درب های چوبی که در برابر آسیب ،خش ،خوردگی ،رطوبت ،سوراخ شدن ،زنگ زدن بسیار آسیب پذیر است. آلومینیوم انتخابی مناسب برای درهای خارجی است.

نگه داری و حفظ و تمیز کردن و تعمیر در و پنجره آلومینیومی بسیار راحت تر است.

وزن آلومینیوم بسیار کم و سبک است و می توان آن را به سادگی نصب کرد.

تعمیرات درب و پنجره آلومینیومی بسیار به صرفه و اقتصادی است.

تعمیرات درب و پنجره آلومینیومی

با رعایت چه مورادی نیاز به تعمیرات نیست؟

  • باز و بسته کردن اصولی و استفاده درست از پنجره
  • سفت بودن پیچ های قفل و دستگیره پنجره
  • تعویض دوره ای لاستیک های اطراف پنجره آلومینیوم برای عایق بندی و درزگیر بهتر
مطالعه کنید
بازشو پنجره ها به چه صورت است

نکته : توجه داشته باشید که افراد نباید خود اقدام به تعمیرات و رگلاژ درب و پنجره آلومینیومی و دوجداره کنند. چرا که تعویض یراق آلات نیاز به تخصص داشته و پارامترهای خاص خود را نیاز دارد که توسط تعمیرکار و سرویس کار حرفه ای در خصوص رگلاژ پنجره های دوجداره اجرا می شود.

هزینه تعمیر درب و پنجره دوجداره

برای محاسبه قیمت ابتدا باید به متراژ پنجره در متر مربع و میزان استفاده و نوع پروفیل و آلومینیومی مصرفی توجه داشته باشید. عواملی که در تعیین قیمت موثر هستند عبارتند از وزن آلومینیوم مصرفی ، مدل بازشو پنجره، قیمت یراق آلات مصرفی ، نوع شیشه ، اندازه و ابعاد ، هزینه حمل و نقل ، اجرت نصب، و نوع برند و به طور مجموع قیمت نصب پنجره آلومینیومی به نسبت پنجره دوجداره به صرفه تر می باشد. شما می توانید با تماس با همکاران ما در مجموعه کاراکو از خدمات نصب تعمیر و رگلاژ پنجره آلومینیومی بهره بگیرید.

جمع بندی

مزیت های که سبب استفاده گسترده از درب و پنجره های آلومینیومی شده شامل مقاومت در برابر تغییر رنگ، عدم انقباض و انبساط سریع در مقابل تابش و دما زیاد، رطوبت و خاصیت ضد زنگ بودن این نوع از پنجره ها می باشد.  این مزیت‌ها باعث می شود زمان استفاده از درب و پنجره های آلومینیومی افزایش پیدا کند. اما با وجود تمام این مزایا هر کالایی به مرور زمان خراب می‌شود و نیاز به تعمیر خواهد داشت.

شماره تماس کاراکو