امروزه استفاده از پنجره دوجداره با استقبال زیادی رو به رو شده است چرا که مزیت ها زیادی نسبت به پنجره آهنی و چوبی دارد. از جمله برتری ها آن می توان به ذخیره انرژی و کاهش سر و صدا به داخل اشاره کرد. از جمله بخش های مهم و تشکیل دهنده پنجره ها دوجداره می توان قفل را نام برد که نقش مهمی را ایفا می کند. تعمیر قفل پنجره دوجداره در نگاه عمومی مردم کار ساده ای به نظر می رسد. در صورتی که برخلاف آن باید حتما فرد کارشناس و ماهر در حوزه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و یو پی وی سی انجام شود. چرا که در صورت نداشتن تجربه کافی سبب آسیب رسیدن به دیگر بخش ها درب و پنجره دوجداره می شود.

تعمیر قفل پنجره دوجداره

اگر از قفل با کیفیت در پنجره استفاده شده باشد بازه زمانی که احتیاج به تعمیر قفل دارید بیشتر خواهد بود و مدت زمان بیشتری بدون خرابی کار خواهد کرد. روش تعمیر قفل پنجره دوجداره به این صورت است که باید به خرابی قفل دقت کرد که قفل مورد نظر باکیفیت است یا از کیفیت پایینی برخوردار است. در صورتی که کیفیت قفل مورد قبول باشد باید آن را تعمیر کرد اما اگر کیفیت پایینی داشت تعویض آن گزینه بهتری است.

حل مشکلات قفل پنجره بخش قابل توجهی در تعمیر با جا به جایی زاماک و یا تعویض اسپانیولت امکان پذیر است که هر دو آنها جزء یراق آلات فلزی به شمار می روند. در رابطه باپوسیدگی و بی کیفیت بودن یراق ها باید گفت پنجره دوجداره سبب حل مشکل می شود. در واقع رگلاژ پنجره دوجداره همان تنظیم قطعات است و برای اینکه بتوان عملکرد بهینه ای داشت ارائه می شود.

مطالعه کنید
نحوه تعمیر و رگلاژ پنجره یو پی وی سی

تعمیر قفل پنجره دوجداره

خرابی زاماک و اسپانیولت

خرابی دو قطعه زاماک و اسپانیولت ممکن است در سال های اولیه استفاده از درب و پنجره های دوجداره رخ دهد و کارکرد آن را با اختلال رو به رو کند. در اغلب موارد در صورت خرابی زاماک آن را تعویض می کنند در صورتی که آن را می توان تعمیر نیز کرد. با تعویض زاماک خیالتان برای چندین سال راحت خواهد بود. اسپانیولت که در زاماک بسته می شود، قطعه دیگری است که تعمیر خاصی ندارد و باید تعویض شود.

اگر شک داشتید که این دو قطعه خراب شده اند یا نه قفل درب را با پیچ‌گوشتی باز کنید و کمی روغن کاری کنید. در صورتی که مشکل حل نشد باید آن را باز کرد.

نحوه عملکرد قفل

سوئیچ مخصوصی در قفل های استاندارد تعبیه شده است که برای افزایش ایمنی می باشد. که در زمان تعمیرات قفل پنجره دوجداره با دقت بالایی بررسی می شود به دلیل آلیاژ خاصی که در تولید آن لحاظ شده است. امکان شکنندگی بالایی دارند سیستم قفل و دستگیره در پنجره دوجداره در مدل ها متنوع تولید می شوند. که بهترین آن اسپانیولت و یراق پیچیده تری را شامل می شود. البته نوعی از آن است که با چرخاندن دستگیره به سمت بالا قفل مرکزی درب فعال شده و زاماک به سطح بالا انتقال پیدا می کند و حتی نیاز به چرخش کلید نیست.

تعمیر قفل پنجره دوجداره

قفل پنجره دوجداره و امنیت خانه

قفل ها یکی از مهمترین اجزاء پنجره ها دوجداره هستند که با توجه به نوع و سبک این نوع پنجره ها تفاوت زیادی با پنجره ها قدیمی دارند. هر چند که پنجره ها قدیمی قفل متمرکز ندارند که می توان گفت با ورود پنجره دوجداره تحول عظیمی در امنیت خانه ها ایجاد شد. در قفل ها مهمترین چیزی که باید به آن توجه کنیم این است که از چه جنس و متریالی ساخته شده است.

مطالعه کنید
معرفی قطعات پنجره دوجداره

در صورت بروز مشکل در این قسمت حتما با کارشناسان متخصص کاراکو تماس بگیرید. چرا که اگر خودتان اقدام کنید ممکن است آسیب بیشتری وارد نمایید یا اینکه پنجره را از رگلاژ خارج کنید. چرا که قفل و دستگیره تمامی بخش های چهار طرف پنجره را درگیر خود می کند. برای این تغییر نیاز است که حتما متخصص این حرفه باشید.

شماره تماس کاراکو