همیشه اولین گزینه برای کاهش هزینه ها تعمیر است در مرحله بعد اگر تعمیر نشد احتیاج به تعویض پیدا می کنید. جالب است که بیشتر مشکلات قابل تعمیر با جا به جا کردن زاماک یا تعویض اسپانیولت که هر دو از یراق آلات فلزی قفل هستند برطرف می شود. البته که اگر مشکلات از بی کیفیتی یراق آلات نباشد با رگلاژ پنجره دوجداره برطرف می شود. تعمیر و تعویض قفل و دستگیره یو پی وی سی از جمله خدمات گروه فنی و مهندسی کاراکو می باشد که در مناطق شهر تهران و کرج انجام می گیرد.

تعمیر و تعویض قفل و دستگیره یو پی وی سی

مکانیزم حرکتی در این نوع محصول به شکلی است که پارامتر قفل و دستگیره در هر چهار طرف لنگه و پروفیل مربوط می شود. و تعمیرکار باید بررسی کند کدام بخش آسیب دیده است تا بتواند تعمیر و تعویض قفل یو پی وی سی را عملیاتی کند.

سوئیچ مخصوصی در قفل ها استاندارد وجود دارد که به جهت افزایش ایمنی می باشد. باید با دقت بالایی انجام شود چرا که امکان شکستگی آن وجود دارد.

تعمیر و تعویض دستگیره پنجره یو پی وی سی

  • ابتدا باید بدانید که دستگیره های پنجره دوجداره دارای مقاومت بالایی هستند و با اعمال فشار دچار شکستگی نمی شوند.
  • دقت کنید که در بحث تعویض دستگیره پنجره های دوجداره upvc باید از تعمیرکار حرفه ای برای این کار استفاده کرد.
  • جنس چینی موجود در بازار به سرعت و مدت زمان اندک دوباره از کار می افتد. پس در هنگام سفارش از نوع استاندارد آن بهره بگیرید.
  • تعویض و تعمیر دستگیره پنجره upvc با پیچ بند ، پیج گوشتی مخصوص ، آلن و در صورت نیاز انبر اجرایی می شود. و به دلیل تنوع این محصول برای هر مورد یک نوع مکانیزم تعمیرات نیاز است.
مطالعه کنید
نمای شیشه کرتین وال، نمای ساختمان ها

تعمیر و تعویض قفل و دستگیره یو پی وی سی

تعمیر و تعویض قفل پنجره یو پی وی سی

در اکثر موارد برای قفل نیاز به تعویض است و قفل جدید باید جایگزین شود. البته در برخی موارد مشکل از توپی یراق استفاده شده می باشد به طور کامل در داخل زاماک قرار نمی گیرد. در این صورت با جا به جایی زاماک یا اضافه کردن و تعویض اسپانیولت قابل تعمیر می باشد.

دقت کنید که تعمیر و تعویض قفل و دستگیره یو پی یو سی یک امر کاملا تخصصی است. که باید توسط فرد تعمیرکار در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و یو پی وی سی صورت گیرد. در صورت اقدام خود فرد ممکن است به سایر قسمت ها پنجره آسیب وارد شود و هزینه بیشتری را اعمال کند.

دلایل خرابی قفل پنجره یو پی وی سی

  1. کیفیت پایین یراق آلات قفل که در مدت زمان کوتاهی خراب می شود.
  2. ایجاد فشار مضاعف بر روی دستگیره و قفل و عدم اصول باز و بسته شدن درب و پنجره
  3. خارج شدن پنجره از رگلاژ و عدم تنظیم به موقع پنجره
  4. اقدام به تعمیر و تعویض قفل و دستگیره با آگاهی نداشتن از آن

نکته

نکته بسیار مهم که باید به آن توجه کرد تعویض قفل پنجره دوجداره باید باحساسیت بالایی صورت گیرد تا آسیبی به شیشه و پروفیل لنگه پنجره وارد نشود. در صورت بروز فشار مضاعف سبب خارج شدن رگلاژ پنجره دوجداره می شود یا اینکه لولا شکسته و خمیده می شود.

جمع بندی

سیستم قفل و دستگیره در پنجره یو پی یو سی در طرح ها و حالت های متنوع تولید و در بازار عرضه شده است اما بهترین آن اسپانیولت و یراق پیچیده تری را دارا می باشد. نوعی است که با چرخاندن دستگیره به سمت بالا قفل مرکزی درب فعال شده و زاماک به سطح بالا انتقال یافته و حتی نیاز به چرخش کلید نیست.

مطالعه کنید
تعریف کامل شیشه دوجداره

شماره تماس کاراکو