همانطور که می دانید تعمیر و رگلاژ درب و پنجره دوجداره قابلیت اجرا دارد. اما پیشنهاد ما به شما عزیزان، آن را به دست افراد متخصص در این حوزه بسپارید. در برخی از موارد درب و پنجره بر اثر ضربه یا نصب غیر اصولی از رگلاژ خارج می شوند. در حالی که رگلاژ نکردن سبب می شود درب و پنجره به راحتی باز و بسته نشود و در نهایت قطعات لنگه بازشو پنجره به فریم گیر کند. هنگامی که درب و پنجره دوجداره از رگلاژ خارج شوند دیگر عایق خوبی برای صدا و گرد و خاک و گرما و سرما نمی باشند.

چه قطعاتی شامل تعمیر و رگلاژ درب و پنجره دوجداره می باشند؟

لنگه بازشو : کلیه بازشوها از تک حالته ،دوحالته،کشویی و… بعد از مدتی استفاده کارایی خود را از دست می دهند و نیاز به رگلاژ دارند.

یراق آلات : برخی مواقع یراق آلات پنجره با زاماک که به منظور کیپ شدن درب و پنجره است درگیر می شود. برای برطرف شدن این مشکل احتیاج به رگلاژ پنجره دوجداره می باشد.

شیشه دوجداره : اصلی ترین قسمت رگلاژ مربوط به شیشه است. لازم است تا تعمیرکار مربوطه تخصص کافی برای رگلاژ شیشه دوجداره را داشته باشد.

لولا بازشو : لولاهای پنجره تک حالته و دوحالته با یک آلن مخصوص قابل تنظیم می باشد. لولای پنجره برای عایق بندی بهتر باید توسط متخصص چک شود تا به درستی باز و بسته شود.

تعمیر و رگلاژ درب و پنجره دوجداره

چه زمان نیاز به رگلاژ کردن احساس می شود؟

زمانی که پنجره دوجداره به خوبی کیپ نشود و گرد و خاک و صدا و گرما را از خود عبور دهد، یا در زمان باز و بسته شدن آن صدا دهد هنگام تعمیر و رگلاژ درب و پنجره دوجداره فرا رسیده است.

مطالعه کنید
خدمات تعمیر و تعویض اسپانیولت پنجره یو پی وی سی

اهمیت رگلاژ درب و پنجره دوجداره

قبل از هر چیز لازم است بدانید که برای خرید پنجره دوجداره از پروفیل مرغوب و با کیفیت انتخاب کنید. و برای مراحل نصب و راه اندازه آن حتما با گروه فنی مهندسی کاراکو تماس بگیرید چرا که در این امر تخصص کافی را دارند. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که درب و پنجره دوجداره بعد از حدود 6 ماه تا یک سال نیاز به رگلاژ دارند تا مانند روز اول باز و بسته شوند و به خوبی کار کنند. البته که این محدوه زمانی بستگی به نگهداری شما از درب و پنجره دوجداره دارد شاید این بازه زمانی بیشتر یا کمتر شود.

نکته

در حالی که درب و پنجره دوجداره شما بعد از حدود یک سال نیاز به رگلاژ دوباره پیدا کرد. به این معنی نیست که پروفیل انتخابی شما نامرغوب یا بی کیفیت است. چرا که این مسئله در درب و پنجره ها دوجداره طبیعی است و نیاز به رگلاژ دارد.

تعمیر و رگلاژ درب و پنجره دوجداره

کمک گرفتن از تعمیرکار ماهر

استفاده و کمک گرفتن از تعمیرکار مجرب در زمان نصب و تعمیر درب و پنجره دوجداره اهمیت بسیاری دارد. در این بخش برخی از دلایل احتیاج به تعمیرکار مجرب را مورد بررسی قرار می دهیم.

تجربه و تخصص

تعمیر پنجره دوجداره نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. تعمیرکاران مجرب تخصص لازم را دارند و مشکلات پنجره را به درستی تشخیص می دهند و راه حل های بهینه ارائه می کنند.

کیفیت تعمیرات

تعمیرکار ماهر می تواند تعمیرات را باکیفیت بالا انجام دهد. این به معنی است که بعد از تعمیر پنجره دوجداره به حالت اصلی خود باز می گردد و از مشکلاتی که سبب ناراحتی و هزینه های اضافی می شوند جلوگیری می گردد.

مطالعه کنید
نحوه تعویض قطعات پنجره upvc

به کاربردن تجهیزات مناسب

تعمیرکار مجرب با داشتن دانش در مورد تجهیزات مورد نیاز می توانند از مواد با کیفیت و ابزارهای مناسب استفاده کنند. در نهایت این امر به بهبود عملکرد و دوام تعمیرات کمک به سزایی می کند.

برای نگهداری از پنجره دوجداره چه اقداماتی می توان انجام داد؟

  • روغن کاری قطعه های مکانیکی در بازه زمانی مشخص
  • برای ماندگاری بیشتر لاستیک های درب و پنجره هر چند وقت یکبار با پارچه حاوی صابون مایع آن را تمیز کنید.
  • تنظیم مجدد یراق آلات پنجره دوجداره که از رگلاژ اولیه خارج شده است.
  • در زمان تعمیرات در سایر بخش های ساختمان حتما روی پنجره را بپوشانید تا آسیبی به آن ها وارد نشود.

هزینه تعمیر و رگلاژ درب و پنجره دوجداره

هزینه تعمیر پنجره دوجداره به عوامل مختلفی بستگی دارد. اولین مورد نوع ایراد درب و پنجره دوجداره است. در برخی مواقع تنها هزینه برای رگلاژ پنجره دوجداره نیاز است و نیازی به تعویض یا تعمیر قطعات نمی باشد. مورد دیگر مدل پنجره است قطعات انواع پنجره ها از متریال و قطعات مختلفی تشکیل شده اند. که در همین راستا هزینه تعمیر مدل های مختلف پنجره متفاوت خواهد بود.

 

تعمیر و رگلاژ درب و پنجره دوجداره

خدمات تعمیرات پنجره دوجداره

  • رفع مشکل ورود گرما و سرما، گرد و غبار از پنجره دوجداره
  • تعویض لولاهای شکسته یا خم شده پنجره
  • تعویض یراق آلات خراب و معیوب درب و پنجره
  • رگلاژ و رفع گیر و ایرادات درب و پنجره دوجداره در زمان باز و بسته شدن
  • تعویض لاستیک ترک خورده و پاره شده درب و پنجره
  • تبدیل پنجره تک حالته به دوحالته و برعکس
  • تعویض درب ها بالکن از داخل بازشو به بیرون بازشو
مطالعه کنید
برتری ها رگلاژ شدن پنجره دوجداره
جمع بندی

مجموعه فنی و مهندسی کاراکو با سال ها سابقه و تجربه در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و یو پی وی سی به فعالیت خود ادامه داده است. و با داشتن نیروها ماهر و متخصص در این حوزه بسیار مورد استقبال مشتریان عزیز قرار گرفته است.

شماره تماس کاراکو