امروزه در ساختمان ها از پنجره ها دوجداره که نمای زیباتری دارند استفاده می شود. اما به هرحال بعد از مدتی عوامل مختلف مانند اصول صحیح نگهداری یا استفاده از متریال و یراق آلات نامرغوب احتیاج به تعمیر و رگلاژ پنجره یو پی وی سی ایجاد می شود. که این تعمیر تنها باید توسط فرد متخصص صورت بگیرد. گروه کاراکو قصد دارد در این متن اطلاعاتی در خصوص چگونگی تعمیر و رگلاژ پنجره یو پی وی سی در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

تعمیر و رگلاژ پنجره یو پی وی سی در انواع مدل ها

  • رگلاژ پنجره دوجداره دوحالته لولایی
  • رگلاژ پنجره دوجداره تک حالته
  • تعمیر پنجره دوجداره کشویی
  • رگلاژ و تعمیر پنجره فولکس واگنی
  • رگلاژ پنجره فریم لس

تعمیر و رگلاژ پنجره یو پی وی سی

در چه مواردی نیاز به تعمیر و رگلاژ است؟

هنگامی که پنجره یو پی وی سی به راحتی باز و بسته نشود. یا در صورتی که پنجره کامل بسته شده اما درز دور آن به طور کامل کیپ نشود. در موارد دیگر که پنجره را به طور کامل می بندید اما باز سرما یا گرما و سروصدا وارد می شود یا از درز بین پنجره ها هوا وارد می شود. که در چنین مواردی نیاز به تعمیر و رگلاژ پنجره یو پی وی سی وجود دارد.

رگلاژ پنجره دوجداره چیست؟

رگلاژ به مفهوم تنظیم دقیق درب و پنجره ها دوجداره می باشد. تا در زمان استفاده از درب و پنجره دوجداره به آرامی و راحتی بتوان باز و بسته کرد و به قرار گیری دقیق و درست یراق آلات و لولا در جای خود و باز و بسته شدن بدون ایراد اطلاق می شود. در واقع رگلاژ پنجره دوجداره کار تخصصی است که این روند باید به صورت دوره ای باید انجام شود.

مطالعه کنید
کدام مدل پنجره دوجداره برای منزل شما مناسب است؟

رگلاژ پنجره یو پی وی سی

عوامل موثر در رگلاژ پنجره  یو پی وی سی

رگلاژ پنجره دوجداره اساسی ترین روش برای صداگیری است.

تعویض یراق آلات تاریخ مصرف گذشته و دچار ایراد شده

پروفیل ها و گالوانیزه نامرغوب نیز می تواند تاثیرگذار باشد.

اصطکاک ایجاد شده در زمان باز و بسته و تحرک نامتقارن قطعات درگیر می تواند در تعمیر پنجره دوجداره و رفع صدای آن نقش اصلی داشته باشد.

در صورت عدم اعمال رگلاژ چه مشکلاتی پیش می آید؟

ممکن است بارها پیش آمده باشد که خواسته اید با باز کردن پنجره از مشاهده محیط لذت ببرید و یا دمای داخل خانه و یا محل کار را تعویض کنید.  اما همین که اقدام به باز و بست می کنید در نواحی مختلف اتصال لنگه به چهارچوب ایراد و گیر احساس می کنید. و به ناچار با فشار و اهرم کردن و بالا و پایین کردن اقدام به حرکت کرده اید. با ایجاد فشار حداکثری به شیشه و لولاها و حتی پروفیل لنگه و قاب آسیب دیده اند و در موارد متعددی باعث افتادن لنگه و یا خرد شدن شیشه ها شود.

تعمیر و رگلاژ پنجره یو پی وی سی

 

تعمیر پنجره دوجداره

تعمیر دستگیره

برای اینکه دستگیره درب یو پی وی سی در اثر باز و بسته کردن مداوم، دچار آسیب کمتری شود لازم است تا از اهرم های توپر برای دستگیره استفاده شود. دستگیره هایی با اهرم توپر و بلندتر، فشار کمتری را به قفل درب upvc وارد می کنند. علاوه بر جنس، ضخامت دستگیره نیز در استحکام آن تاثیر دارد. دستگیره های غیر استاندارد خیلی زود تغییر حالت می دهند و یا اهرم دستگیره می شکند.
همه دستگیره های مرغوب دارای چهار فنر فشرده هستند. این فنرها به سادگی از جای خود خارج نمی شوند. نصب دستگیره و قفل درب upvc به درب می بایست دارای رزوه های جای پیچ مقاوم باشد و خیلی زود دچار هرز شدگی یا شکستگی نشود. تا در نهایت احتیاج به تعمیر و رگلاژ پنجره یو پی وی سی احساس نشود.

مطالعه کنید
نمای شیشه ای فریم لس چیست؟
تعمیر قفل

اگر چه به ندرت ولی حتما هر قفلی یک روز خراب خواهد شد. وقتی قفل پنجره یو پی وی سی آسیب می بیند اولین گزینه این است که قفل باید تعویض شود. اما جالب است بدانید که در بسیاری از موارد امکان تعمیر قفل پنجره upvc هم وجود دارد.

تعمیر و رگلاژ پنجره یو پی وی سی

ابزار کاربردی برای تعمیر پنجره

ابزاری که در تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره کاربرد دارند. شامل دسته بزرگی از ابزار آلات پیچ بند، دریل ، آچار آلن، زیر شیشه، لاستیک درزگیر، چسب سیلیکون، پیچ گوشتی و امبر دستی و بسیاری از موارد دیگر می باشد.

مزایای تعمیر و رگلاژ پنجره یو پی وی سی

  • باز و بسته شدن پنجره به راحتی و آسانی
  • جلوگیری از هدر رفتن انرژی ساختمان در فصل گرما و سرما
  • عملکرد صحیح یراق آلات پنجره یو پی وی سی
  • بازگشت به حالت اولیه درب و پنجره دوجداره
  • عایق بندی و درزگیری برای جلوگیری از ورود گرد و غبار
جمع بندی

برای هرگونه تعمیر و رگلاژ نیاز به تخصص و مهارت است. به هیچ عنوان خودتان برای تعمیر دست به کار نشوید. چرا که ممکن است به بخش ها دیگر پنجره یا حتی خودتان آسیب وارد کنید. تیم تخصص و فنی مهندسی کاراکو با سال ها تجربه در زمینه تعمیرات و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی در شهر بزرگ تهران و حومه شهر و کرج آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز می باشد.

شماره تماس کاراکو