تعمیر درب و پنجره یو پی وی سی و آلومینیومی از جمله کارهای است که حتما باید توسط فرد متخصص و ماهر انجام شود. و به هیچ عنوان خود فرد اقدام به تعمیر آن نکند چرا که ممکن است به سایر بخش ها پنجره آسیب برساند که هزینه بیشتری را در پی خواهد داشت. ولی با سپردن این کار به تعمیرکار ماهر با اطمینان خاطر می توانید از داشتن پنجره رگلاژ شده و درست لذت ببرید. زمانی که پنجره مانع از ورود آلودگی صوتی و گرد و غبار به داخل منزل نمی شود نشان دهده این است که احتیاج به تعمیر پنجره یو پی وی سی وجود دارد .

عواملی که سبب تعمیر پنجره یو پی وی سی می شوند.

  • خرابی یراق آلات پنجره
  • نفوذ آب از درزگیرها و کناره ها پنجره
  • عدم رعایت قوانین نصب اصولی
  • شکستگی لولا پنجره
  • سست شدن لاستیک که در کنار پنجره به کار رفته

ساختار پنجره دوجداره

پنجره دوجداره از سه قسمت اصلی پروفیل ،شیشه و یراق تشکیل شده است. شیشه پنجره یو پی وی سی می تواند از انواع شیشه ها موجود در بازار که به صورت دو یا چند جداره استفاده کرد. فریم پنجره دوجداره که بیشتر نوع یو پی وی سی و آلومینیومی آن در بین مردم طرفدار دارد. یراق آلات پنجره دوجداره از جنس گالوانیزه که دارای کیفیت گوناگونی می باشند.

تعمیر پنجره یو پی وی سی

قسمت های که نیاز به تعمیر دارد.

تعمیر شیشه پنجره دوجداره

در صورتی که شیشه پنجره بر اثر ضربه ترک خورده و آسیب دیده باشد. کارایی پنجره به شدت کاهش پیدا می کند به همین خاطر هر چه سریع تر جهت تعمیر اقدام نمایید.

مطالعه کنید
تعمیر و رگلاژ پنجره آلومینیومی

تعمیر یا تعویض یراق آلات خراب

برای باز و بسته شدن پنجره یراق آلات باید به درستی کار کند. در صورتی که یراق آلات شکسته یا آسیب دیده باشد هر چه زودتر باید تعمیر شود تا باعث از بین رفتن کارایی پنجره نشود.

درزبندی و عایق بندی پنجره یو پی وی سی

در صورتی درزبندی و عایق بندی درست نباشد کارایی اصلی پنجره از بین می رود و پنجره دوجداره دیگر فرقی با پنجره قدیمی نخواهد داشت. در صورتی که در این بخش مشکلی وجود دارد حتماً از یک متخصص کمک بگیرید.

تعمیر دستگیره

برای اینکه دستگیره درب یو پی وی سی در اثر باز و بسته شدن مداوم دچار آسیب کمتری شود لازم است تا از اهرم های توپر برای دستگیره استفاده شود. همانطور که می دانید دستگیره ها با اهرم توپر و بلند تر فشار کمتری را به قفل درب یو پی وی سی وارد می کنند. دستگیره های غیر استاندارد خیلی زود تغییر حالت می دهند و یا اهرم دستگیره می شکند. به طور کلی همه دستگیره ها دارای چهار فنر فشرد می باشد این فنر ها به سادگی از جای خود خارج نمی شوند. نصب دستگیره و قفل درب یو پی وی سی به درب می بایست دارای رزوه های جای پیچ مقاوم باشد و خیلی زود دچار هرزشدگی یا شکستگی نشود تا در نهایت احتیاج به تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره احساس نشود.

تعمیر قفل

اگر چه به ندرت ولی حتما هر قفلی یک روز خراب خواهد شد. وقتی قفل پنجره یو پی وی سی آسیب می بیند اولین گزینه این است که قفل باید تعویض شود. اما جالب است بدانید که در بسیاری از موارد امکان تعمیر قفل پنجره یو پی وی سی هم وجود دارد.

مطالعه کنید
مقایسه کلی پنجره آلومینیومی با upvc

تعمیر پنجره یو پی وی سی

رگلاژ پنجره دوجداره

گاهی پنجره در زمان باز و بسته شدن گیر دارد و به سختی باز و بسته می شود و گاهی انقدر سفت است که اصلاً نمی توان آن را باز کرد. در برخی مواقع که پنجره را باز می کنیم باز نمی ماند و خود به خود بسته می شود در این حالت پنجره نیاز به رگلاژ و تنظیم دارد.

تعمیر انواع مدل پنجره یو پی وی سی

  • رگلاژ پنجره دوجداره تک حالته
  • تعمیر پنجره دوجداره کشویی
  • رگلاژ پنجره دوجداره دوحالته لولایی
  • رگلاژ پنجره فریم لس
  • تعمیر پنجره فولکس واگنی

تعمیر پنجره یو پی وی سی

مزایای تعمیر پنجره دوجداره

  • مانع از ورود گرد و غبار
  • رفع ایرادات موجود در درب و پنجره
  • جلوگیری از هدر رفت انرژی
  • عایق در برابر آلودگی صوتی
  • عملکرد صحیح یراق آلات پنجره یو پی وی سی
  • بازگشت کارایی درب و پنجره بعد از تعمیر اصولی

با انجام چه کارهای کمتر احتیاج به تعمیر پنجره پیدا می کنیم ؟

  1. بازهای زمانی برای روغن کاری پنجره تعیین کنید.
  2. اگر دستگیره پنجره با گذر زمان شل شده آن را در جای خود محکم نمایید.
  3. شستشو پنجره به خصوص بخش ها لاستیکی آن کمک به دوام و ماندگاری پنجره می کند.
  4. در صورتی که تعمیرات ساختمان دارید حتماً پنجره ها را بپوشانید تا به آن ها آسیب وارد نشود.
  5. از باز کردن بیش از اندازه پنجره ها فریم لس بپرهیزید.
  6. در صورت مشاهده کوچک ترین خرابی سریعاً با متخصص در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و یو پی وی سی تماس بگیرید.

تعمیر پنجره

جمع بندی

با توضیحاتی که در متن بالا گفته شد با مراحل تعمیر و رگلاژ و مزایای آن برای پنجره دوجداره آشنا شدید. در نتیجه با بروز هرگونه خرابی و ایراد می توانید کار تعمیر را به گروه فنی و مهندسی کاراکو بسپارید. چرا که سال ها در این زمینه فعالیت دارند و باتجربه که دارند کار به بهترین نحو انجام می شود.

مطالعه کنید
تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره

شماره تماس کاراکو