همانطور که در سطح شهر مشاهده می کنید پنجره ها قدیمی در ساختمان ها وجود دارد و همه پنجره ها دوجداره و جدید نیستند. تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره آسان است. از آنجایی که پنجره ها قدیمی از جهت تهویه و عبور سرما و گرما و هدر رفت انرژی مناسب نیستند. تصور افراد از تعویض پنجره قدیمی این است که باید همه خانه را بهم بریزند و ریخت و پاش زیادی باید انجام شود تا در نهایت بتوان پنجره جدید نصب کرد. همین تفکرات سبب شده خیلی از مردم اقدام به برداشتن پنجره قدیمی نکنند و خود را از مزایای پنجره دوجداره محروم کنند.

مراحل تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره

به هر صورت اگر تصمیم گرفته اید که پنجره ها قدیمی را بردارید و به ازای آن پنجره دوجداره که هم زیبا و کاربردی هستند را نصب کنید. در قدم اول باید با یک مشاوره از مجموعه ها تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و یو پی وی سی صحبت کنید راهنمایی گرفتن از افراد متخصص و کارشناس در این حوزه بسیار کمک کننده است. در مرحله بعد انتخاب پنجره دوجداره را انجام داده و اندازه گیره پنجره توسط افراد متخصص انجام می شود. مرحله بعد از اندازه گیری، پنجره مورد نظر ساخته و آماده نصب می شود. در این مرحله کارشناس مربوطه در محل حاضر شده و پنجره را نصب می کنند. که این کار بسته به تعداد و ابعاد ممکن است چند ساعت طول بکشد.

تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره

مزایای این تعویض

صرفه جویی در مصرف انرژی

در حال حاضر با افزایش قیمت انرژی، ضرورت حفظ انرژی موجود در فضای داخل و جلوگیری از هدر رفت انرژی بسیار اهمیت دارد. تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره علاوه بر اینکه سبب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود به محیط زیست نیز کمک می کند. پنجره دوجداره در حالت بسته از ورود گرد و غبار به داخل محیط خانه جلوگیری می کنند و مانع نفوذ آلودگی هوا به داخل خانه می شود.

مطالعه کنید
تمامی مراحل تولید و نصب پنجره upvc
بالا رفتن امنیت منزل

پنجره دوجداره دارای شیشه محکم تر هستند. که آسیب رساندن به آن ها به مراتب دشوارتر است. پنجره دوجداره دارای قفل های هستند که در زمان بسته شدن از چند نقطه محکم می شوند. این موضوع در افزایش حفظ امنیت منزل بسیار اهمیت دارد.

مقاومت در برابر زلزله

ساختمان ها که دارای پنجره دوجداره هستند دارای مقاومت بیشتری در برابر زلزله هستند. زلزله ممکن است در هر مکان یا زمانی اتفاق بی افتد. در زمان وقوع زلزله آسیب پذیرترین قسمت خانه و اولین قسمت ها که تخریب می شود شیشه های پنجره است. اگر اقدام به تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره کرده باشید شییشه ها در برابر حرکات زلزله مقاوم هستند و به آسانی خرد نمی شود.

بالا رفتن ارزش اقتصادی ملک

می دانید که در صورت تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره ارزش ملک شما بالا می رود. اگر با دیدگاه اقتصادی نیز به موضوع تغییر پنجره قدیمی ملک خود نگاه کنید. ممکن است در ابتدا برای نصب پنجره‌های جدید هزینه کنید، اما در طولانی مدت یک سرمایه‌گذاری سودآور انجام داده‌اید.

نکات مهم برای تعویض پنجره

اندازه گیری درست : هنگام تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره اندازه گیری درست فضا برای ساخت پنجره جدید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

تولید کننده معتبر : احتمالا تشخیص پروفیل و شییشه مرغوب و با کیفیت کار افراد عادی نیست. برای تشخیص آن باید از افراد ماهر در زمینه نصب و رگلاژ پنجره دوجداره کمک بگیرید.

معایب پنجره قدیمی

پنجره ها قدیمی مشکلاتی را با خود به همراه دارند. اولین مورد به احتمال زیاد از جهت تاثیر سوء که بر زیبایی ظاهری محیط و شهر دارد. این دسته از پنجره ها طی چند سال کارایی خود را داشته و دیگر بازدهی مناسبی ندارد. از سمت دیگر این پنجره ها قدیمی توان مقابله با هوای گرم و سرد را ندارند و به راحتی سبب هدر رفت انرژی می شوند. از دیگر دغدغه ها این پنجره عایق صدا نبودن این محصول است. یا مشکلاتی از دسته یراق آلات نیز وجود دارد. تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره به خودی خود راه حل نیست بلکه به خاطر تعویض با پنجره که مناسب و کاربردی است راه حل خوبی محسوب می شود.

مطالعه کنید
علت بخار زدن بین شیشه دوجداره

تعویض پنجره قدیمی با پنجره جدید

هزینه جایگزینی

قیمت این پنجره ها بسته به برند و نوع آن مختلف می باشد. به اضافه اینکه قیمت پنجره دوجداره به جنس پروفیل ،نوع یراق آلات که در آن استفاده شده ،ابعاد پنجره رنگی بودن یا نبودن پنجره و به نوع شیشه آن بستگی دارد. بنابراین برای اطلاع دقیق از قیمت و نصب پنجره دوجداره بهتر است با مجموعه معتبر کاراکو تماس بگیرید.

شماره تماس کاراکو