در پنجره های آلومینیومی و upvc استفاده از لاستیک های آب بندی به منظور عایق کاری آنها ضرورت دارد. در واقع با گذر زمان احتیاج به تعویض لاستیک پنجره دوجداره به وجود می آید چرا که کارایی لاستیک کم کم از بین می رود.

لاستیک های درزگیری که برای درب و پنجره upvc به کار می رود از با کیفیت ترین مواد خام و ترکیب آن با مواد شیمیایی پروپلین اتیلن ساخته می شود. که سبب مقاومت بالا و استحکام در برابر نور خورشید می گردد.

چه زمانی نیاز به تعویض لاستیک پنجره دوجداره است؟

  • در صورتی که از بین بازشو پنجره گرد و خاک وارد شود.
  • اگر احساس می کنید که از پنجره صدا عبور می کند.
  • ورود سرما از بین بازشوهای پنجره
  • در زمان شستشو آب از بین بازشو و فریم وارد شود که از دلایل نفوذ آب می تواند فرسوده شدن لاستیک باشد.

تعویض لاستیک پنجره دوجداره

انواع لاستیک های مورد استفاده در پنجره های دوجداره

لاستیک epdm

به جرات می توان گفت در بین تمام انواع لاستیک ها نوع EPDM را می توان استانداردترین، بهترین و مقاوم ترین نوع معرفی نمود. در مقایسه با انواع PVC و TPE نوع EPDM از کیفیت فوق العاده ای برخوردار است. البته که با گذز زمان هم ماهیت خود را حفظ خواهد نمود و به صورت صد در صدی از بین نخواهد رفت. علاوه بر پنجره های دو جداره در صنایع خودروسازی هم از لاستیک EPDM استفاده های متعددی می کنند.

لاستیک نوع tpe

این مدل از لاستیک ها از کیفیت پایین تری در بین تمام انواع لاستیک های پنجره دو جداره upvc برخوردار هستند. لاستیک های TPE غالبا خاکستری رنگ هستند و به دلیل کیفیت پایین قیمت کمتری هم دارند. تولید این مدل زمان کمتری را هم نیاز دارد که نهایتا می تواند تا 2 سال کیفیت خود را حفظ نماید. به دلیل این که در زمان تولید پنجره پروفیل UPVC به آن می چسبد، تعویض این مدل لاستیک ها امکان پذیر نخواهد بود.

مطالعه کنید
تعویض نوار و لاستیک های پنجره دوجداره برای بهینه سازی و عایق بندی
لاستیک pvc

در نوع pvc لاستیک های پنجره دو جداره، انتظار کیفیت بهتری در مقایسه با نوع TPE را داریم. لاستیک های pvc تقریبا 4 و یا 5 سال می توانند دوام داشته و در برابر سرما، اشعه های خورشید و گرما از خود مقاومت نشان دهند.

تعویض لاستیک پنجره

مراحل تعویض لاستیک

تعویض لاستیک پنجره دوجداره از جمله خدمات فنی گروه کاراکو به مشتریان عزیز می باشد. در تعویض لاستیک درزگیر پنجره آلومینیوم یا upvc احتیاج است تا لنگه از داخل فریم خارج شود برای این کار پیچ لولاها باز می شود. مرحله بعد لاستیک های قدیمی را از شیار خارج کنید برای انجام این کار از فشار دست و وسیله کاربردی رابر و غلتک مخصوص استفاده می شود. و بعد از آن لاستیک جدید را جایگزین کنید.

لاستیک معروف epdm  ممکن است در سال اول استفاده هیچگونه اثری از خرابی یا کاهش کیفیت در ظاهر آن دیده نشود. اما در گذر زمان عوامل محیطی سبب شود که از حالت اولیه خارج شود و احتیاج به تعویض داشته باشد.

نوع دیگر لاستیک tpe که دارای سه لایه با فرمولاسیون ویژه است که مخصوص پنجره های دوجداره با رنگ و مشکی و خاکستری می باشد.

نکته : با توضیحاتی که گفت شد در صورت خرابی لاستیک پنجره دو جداره بایستی آن را تعویض نمایید. توجه کنید که اگر لاستیک های پنجره شما از نوع سرخود و به صورت چسبیده به پروفیل باشد، نمی توانید لاستیک را تعویض کنید. اما در انواع دیگر لاستیک ها مشکلی برای تعویض وجود ندارد و در صورت خرابی می توانید آنها را با نوع جدید و تازه جایگزین نمایید.

مطالعه کنید
چطور می توان پنجره تک حالته را به دو حالته تغییر داد؟

تعویض لاستیک پنجره دوجداره

کلام آخر

برای تعویض لاستیک پنجره دوجداره upvc از هر نوع لاستیکی که باشد محدودیتی وجود ندارد. و با تخصصی که فرد تعمیرکار دارد در حوزه تعمیر و رگلاژ پنجره و از یراق آلات درجه یکی که استفاده می شود شیوه صحیح عایق بندی تعمیر پنجره دوجداره صورت می گیرد. و تا سال های متمادی می توانید با خیالی آسوده از آن استفاده کنید. اهمیت تعویض لاستیک به دلیل است که بهینه سازی و عایق بندی پنجره های دوجداره وابسته به لاستیک های درزگیر و چسب های مخصوص شیشه های دوجداره می باشد.

شماره تماس کاراکو