درب و پنجره از ارکان و آیتم های اصلی یک ساختمان می باشد. البته که امروزه برای ساخت درب و پنجره از موارد متفاوتی استفاده می شود. اما در این بین پنجره دوجداره و آلومینیومی از پرطرفدارترین متریال های موجود می باشد. در این متن قصد داریم به تفاوت های پنجره دوجداره و آلومینیومی بپردازیم.

مشخصات پنجره آلومینیومی 

این پنجره دارای وزن سبکی است و از لحاظ رنگ، فریم و یراق آلات دارای تنوع بسیاری می باشد. در عین حال پنجره آلومینیومی مقاومت بالایی و وزن کمی دارد که به راحتی می توان آن را نصب کرد. به علاوه سرعت بازیافت آلومینیوم بسیار سریع می باشد به همین جهت دوست دار محیط زیست می باشد. ضمن اینکه آلومینیوم می تواند تا 60 درصد حرارت را دفع نماید.

مشخصات پنجره دوجداره 

UPVC را می توان یک نوع پلاستیک فشرده در نظر گرفت که دارای ماده روان کننده نیست. پنجره دوجداره دارای مقاومت بالایی است و در مقایسه با پنجره آلومینیومی قیمت کمتری دارد. البته که پنجره دوجداره در برابر نور خورشید رطوبت و مواردی از این قبیل بسیار مقاوم است.

از ویژگی های پنجره دوجداره

  • سرعت نصب بالا
  • دارای تنوع رنگ
  • به عنوان عایق حرارت ،صوت و رطوبت
  • در برابر اشعه ماورا بنفش نیز عالی عمل می کند.

تفاوت پنجره دوجداره با آلومینیومی

تفاوت پنجره دوجداره با آلومینیومی

به صورت کلی باید در نظر بگیرید که پنجره دوجداره نسبت به پنجره آلومینیومی مقاومت بیشتری در برابر آتش دارد. به عبارت دیگر آلومینیوم در برابر آتش سریع تر تغییر شکل می دهد. شما می توانید از پنجره های دوجداره به عنوان یک عایق حرارتی نیز استفاده نمایید. لذا این پنجره ها می توانند هزینه گرمایش و سرمایش محیط را کم نمایند زیرا از انتقال انرژی جلوگیری می کنند. در مقابل، آلومینیوم قابلیت رسانایی بیشتری نسبت به پروفیل های upvc دارد.

مطالعه کنید
اهمیت اسپانیولت در پنجره دوجداره

از دیگر فاکتورهای موثر در بحث قیمت، می توان تکنولوژی ساخت را نام برد. برای اینکه پنجره دوجداره تهیه شود هیچ نوع ماده شیمیایی تولید نمی شود. اما در فرآیند ساخت آلومینیوم، مواد شیمیایی ایجاد می شوند که گاها برای سلامتی بدن انسان ضرر دارند. از سوی دیگر، مقاومت مقابل خوردگی و پوسیدگی، در پنجره های دوجداره بسیار بیشتر از آلومینیوم می باشد. از همین رو می توانید در هر شرایط جوی و آب و هوایی از این موارد بهره ببرید.

تفاوت پنجره دوجداره با آلومینیومی

بررسی قیمت پنجره 

قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی با توجه به اندازه آن می تواند متفاوت باشد اما به صورت وزنی حساب می شود. مهمترین فاکتوری که روی قیمت این پنجره ها تاثیر دارد، وزن پنجره است. از سوی دیگر اگر که آلومینیوم به صورت آنادایز یا پودری رنگ آمیزی شود، روی وزن تاثیر بسزایی می گذارد.

همچنین باید بیان نمود پروفیل هایی که در ساختار پنجره مورد استفاده قرار می گیرند نیز بر روی قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی تاثیر گذار هستند. البته خاطرنشان می شود برای عایق بندی این پنجره ها از دو ساختار ترمال بریک و نان ترمال استفاده می شود. قیمت این موارد در بازار متفاوت می باشد.

جمع بندی

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، می توان دریافت که تفاوت پنجره دوجداره با آلومینیومی بسیار زیاد است. از همین رو خرید پنجره دوجداره کار دشواری است. از لحاظ زیست محیطی، اغلب افراد پنجره های upvc را توصیه می نمایند. اما پنجره های آلومینیومی دارای مزایای ویژه خود هستند. برای اطلاع بیشتر می توانید با همکاران و مشاوران مجموعه فنی و مهندسی کاراکو در ارتباط باشید تا بتوانبد انتخاب مناسب و درستی داشته باشید.

مطالعه کنید
تعویض لاستیک های پنجره دوجداره

شماره تماس کاراکو