زمانی که درب و پنجره دوجداره به راحتی باز و بسته نشود و یا در صورتی که پنجره کامل بسته شد اما درز آن کاملا کیپ نشود. و همچنین وقتی که پنجره را به طور کامل ببندید ولی باز سرما یا گرما و سرو صدا وارد شود و یا از درز پنجره هوا وارد شود. در اینصورت احتیاج به رگلاژ پنجره دوجداره می باشد.

معنای رگلاژ

معنای لغوی رگلاژ نظم و ترتیب دادن می باشد. که بیشتر در مورد یک وسیله به کار می رود. در خصوص پنجره به تنظیم و درست کردن آن اتلاق می شود. و به عبارت دیگر تنظیم قطعات یک پنجره مد نظر است.

رگلاژ به معنی تنظیم دقیق درب و پنجره های دوجداره می باشد. که در زمان استفاده از پنجره دوجداره به آرامی و راحت بتوان از آن استفاده کرد و به قرار گیری دقیق و درست یراق آلات در جای خود و باز وبسته شدن بدون ایراد گفته می شود. که حتماً باید کار رگلاژ و تعمیر پنجره دوجداره توسط فرد متخصص و ماهر انجام گیرد.

مراحل رگلاژ پنجره دو جداره

لازم است بدانید که شیشه پنجره دوجداره ،لولا و دستگیره و فریم لنگه بازشو سه فاکتور اصلی هستند. که تاثیر زیادی در رگلاژ پنجره دوجداره دارند و اکثر عملیات تعمیر و رگلاژ پنجره در این نقاط صورت می گیرد.

  • در ابتدای کار، اول باید کاور لولای پنجره خارج شود. برای اینکار اول پنجره را باز می کنیم. بعد با استفاده از پیچ گوشتی یا آچار، کاور آن را آزاد و جابه جا می کنیم.
  • بعد پیچ بالای لولای پنجره را در جهت خلاف عقربه های ساعت به سمت چپ و راست حرکت می دهیم. تا لنگه بازشو به سمت پایین انتقال پیدا کند.
  • در اینجا رگلاژ را باید هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی باهم پیش ببریم. تا باز و بسته شدن پنجره به صورت درست و کامل رگلاژ شود.
  • این نکته را مد نظر قرار دهید که عملیات جابه جا کردن پنجره دوجداره باید به صورت مماس و موازی تغییر کند تا پنجره در حالت افقی تراز شود.
مطالعه کنید
تعمیر و تعویض اسپانیولت با گروه تخصصی کاراکو

رگلاژ پنجره دوجداره

چه موقع نیاز به رگلاژ است؟

زمانی که یراق آلات از کار افتاده و خراب شده باشد.

هنگامی که هدر رفتن انرژی به صورت از دست دادن گرما و سرما وجود داشته باشد.

در زمان نصب پنجره مراحل به طور درست و کامل انجام نگرفته باشد.

مواقعی که آب یا رطوبت به داخل ساختمان نفوذ پیدا کند.

خرابی در لاستیک ها کناری پنجره

گیر داشتن دستگیره ها در زمان باز و بسته شدن پنجره ها

باز و بسته شدن پنجره که با سر و صدا همراه باشد.

رگلاژ پنجره دوجداره

 مزایای رگلاژ

امروزه در صنعت ساختمان برای عایق بندی پنجره ها از ورود سرو صدا و اتلاف انرژی از پنجره های دوجداره استفاده می شود. و با توجه به وِیژگی های خوبی که این مدل از پنجره ها دارند. به برخی از مهمترین مزایای رگلاژ پنجره دوجداره در زیر اشاره شده است.

  • عدم هدر رفت انرژی داخل ساختمان در فصل گرم و سرد
  • آسان و راحت باز و بسته شدن پنجره دوجداره
  • عایق بندی و درزگیری برای جلوگیری از ورود گرد و غبار
  • عملکرد صحیح یراق آلات پنجره دوجداره

دلایل رگلاژ کردن پنجره

بعد از نصب پنجره دوجداره، رگلاژ اولیه صورت می گیرد. اما بعد از مدتی استفاده، نیاز به تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره لازم و ضروری است. امکان دارد برای شما نیر پیش آمده باشد پس از مدتی استفاده از پنجره دوجداره برخی از عوامل سبب برهم زدن آرامش محیط منزل و یا کار شما شود. عواملی مانند خوب بسته نشدن پنجره ،سفت باز و بسته شدن پنجره ،گیر کردن پنجره به پروفیل اصلی پنجره و….. که سبب از کار افتادگی پنجره می شود. که با تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره می توان کیفیت و کارایی اولیه را به پنجره باز گرداند.

مطالعه کنید
رگلاژ پنجره دوجداره کشویی

رگلاژ پنجره دوجداره

رگلاژ پنجره دوجداره چقدر زمان می برد؟

سه عامل مهم در مدت زمان رگلاژ پنجره دوجداره به ترتیب زیر می باشد.

  • اندازه پنجره و ابعاد آن
  • میزان مهارت و تجربه تعمیرکار
  • انواع پنجره و مدل آن

زمانی که تعمیرکار ماهر کاراکو شروع به کار می کند با مشاهده و پایش آن با توجه به ریزه کاری ها و قطعاتی که نیاز به تنظیم دارند می تواند مدت زمان تقریبی اتمام کار را پیش بینی کند. اگر در میان کار مشکلات دیگری نیز پیش نیاید و ایراد یا خرابی جدیدی در قطعات نمایان نشود در همان زمان تقریبی تخمین زده شده کار به اتمام می رسد.

زمان مناسب برای رگلاژ پنجره دوجداره

در تولید پنجره دوجداره نباید فاصله ای میان لنگه بازشوی در و قاب باقی بماند که معمولا این اتفاق نمی افتد. به همین خاطر بعد از نصب پنجره باید با کمک یک تعمیرکار رگلاژ پنجره انجام شود تا پنجره کاملا در محل خود تنظیم شود.

رگلاژ در زمان نصب پنجره

نصاب پنجره بعد از نصب خود اقدام به بازرسی فاصله بین قاب بازشو وثابت برای ورود و خروج هوا می کند. به علاوه به موارد دیگری که عبارتند از لولاهای بازشوی پنجره ، نبود فاصله بین قاب پنجره و دیوار، فیکس بودن شیشه پنجره در قاب را بررسی می کند.

رگلاژ بعد از نصب پنجره

بعد از نصب پنجره و گذشت چند ماه هنگامی که شما متوجه شل شدن و خراب شدن لاستیک های پنجره می شوید باید اقدام به رگلاژ دوباره نمایید. چرا که این امر سبب  ورود و خروج هوا و همچنین ورود آب به داخل خانه در زمان بارش و شستشو می شود. شما باید سریعا اقدام به رگلاژ پنجره دوجداره نمایید.

مطالعه کنید
خدمات تعمیر پنجره دوجداره در شمال تهران

رگلاژ پنجره

هزینه رگلاژ پنجره

در مورد هزینه های رگلاژ این پنجره ها پارامتر زیادی دخیل هستند. که از جمله آنها می توان به نوع و جنس پروفیل استفاده شده در پنجره، مدل پنجره به علاوه دستمزد تعمیرکار و هزینه ایاب و ذهابی که بنا به شرایط متحمل می شود، بستگی خواهد داشت. در مجموع، رگلاژ در و پنجره UPVC کاری بس سخت و البته دقیق است که باید توسط نیروی متخصص مجموعه کاراکو انجام شود.

شماره تماس کاراکو