رگلاژ پنجره یو پی وی سی از جمله کارهای است که باید توسط فرد ماهر و حرفه ای در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و یو پی وی سی انجام شود. دلایل احتیاج به رگلاژ می تواند به خاطر نصب نامناسب، یا استفاده نادرست از پنجره اتفاق بیافتد. همانطور که می دانید مهم ترین ویژگی که سبب شده مردم بیشتر از پنجره دوجداره استفاده کنند. جلوگیری از هدر رفت انرژی و عایق بندی در برابر سرما و گرما و آلودگی صوتی می باشد.

رگلاژ پنجره یو پی وی سی، تنظیم و تعمیر آن یک تخصص محسوب می شود. نیاز به تجربه بالایی در این امر وجود دارد، به طور کلی در بحث تنظیم و رگلاژ پنجره چند نکته اساسی وجود دارد. که در صورت رعایت نکردن آن و یا انجام نادرست تنظیم قطعات، باعث شکسته شدن شیشه و ایرادات مختلف دیگری خواهد شد.

مراحل رگلاژ پنجره یو پی وی سی

  1.  در شروع کار لازم است که کاور لولا را خارج کنیم. برای این کار ابتدا پنجره دوجداره را باز کرده سپس با استفاده از پیچ گوشتی یا  آلن کاور را آزاد کرده و جابجا می کنیم تا خارج شود.
  2. برای رگلاژ و تنظیم، لنگه بازشو پنجره های upvc باید در محور افقی و عمودی جابجا شود. برای حرکت در محور افقی با استفاده از آچار آلن ۵ میلیمتری پیچ رگلاژ تعبیه شده در درب و پنجره را که بصورت افقی است باز و بسته می کنیم. در نتیجه با باز و بسته کردن پیچ رگلاژی لنگه بازشو  پنجره دوجداره بصورت افقی حرکت می کند و جا به جا خواهد شد.
  3.  تا زمانی پیچ را حرکت داده و به کار خود ادامه می دهیم. که با بسته شدن لنگه بازشو پنجره، در جهت افقی عدم انطباق برطرف شود.
  4.  برای تنظیم رگلاژ عمودی از پیچ بالا لولا و آچار آلن چهار میلی متر استفاده خواهیم کرد. در این روش ابتدا با بکار گیری از آلن، پیچ را می گردانیم، با چرخاندن ساعتگرد پیچ، لنگه بازشو پنجره های دوجداره به سمت بالا و در صورت چرخاندن آن در جهت پاد ساعتگرد به سمت پایین حرکت خواهد کرد.
  5.  رگلاژ هر دو جهت افقی و عمودی را بصورت موازی و همزمان  انجام می دهیم تا به حالت مناسب و صحیح حرکتی برسد.
مطالعه کنید
چگونگی تعمیر قفل پنجره دوجداره

باید دقت کنید که عدم رگلاژ پنجره دوجداره سبب مشکلاتی از قبیل سختی در باز و بسته شدن و مکانیزم حرکتی، عدم چرخش روان دستگیره، مشکلات در تغییر حالت های بازشو و فاصله افتادن میان لنگه بازشو و فریم قاب و عملکرد نامناسب آن شود. حتما که با رگلاژ صحیح و اصولی درب و پنجره دوجداره ، می توان تا حدود زیادی این مشکلات را برطرف کرد.

رگلاژ پنجره یو پی وی سی

نکات کلیدی در رگلاژ 

لازم به ذکر است که انجام تعمیرات پنجره یو پی وی سی هزینه و وقت نسبتا کمتری نسبت به تعمیرات درب و پنجره آلومینیومی دارد، به همین منظور برای تعمیر و رگلاژ درب و پنجره دوجداره خود حتما با یک تعمیرکار و سرویس کار ماهر و کاربلد تماس بگیرید.

رگلاژ پنجره های دوجداره نیازمند سه پارامتر اصلی است؛ که مهمترین آن شناخت قطعات است. یعنی تعمیرکار پنجره باید بداند که عملکرد هر قطعه به چه شکل می باشد و در مرحله بعد باید ارتباط بین قطعات را درک کند. برای مثال ارتباط بین زاماک و توپی و اسپانیولت را کامل بداند. و در مرحله آخر بتواند تمامی بخش ها و قسمت ها را تنظیم کند. به گونه ای که عملکرد درب و پنجره یو پی وی سی به حالت ایده آل برسد. رگلاژ و تعمیر پنجره یو پی وی سی در اصطلاح ایجاد یک ساختار صحیح است؛ برای عملکرد دقیق چند قطعه کنارهم که نقش اساسی در ماندگاری و استحکام و عایق بندی دارد.

رگلاژ پنجره یو پی وی سی

فواید رگلاژ کردن 

  • بازگشت کارایی درب و پنجره بعد از تعمیر
  • رفع کامل ایرادات موجود در درب و پنجره دو جداره
  • کاهش هدر رفت انرژی و جلوگیری از ورود گرما و سرما
  • آشنایی با نحوه ی نگه داری بهتر پنجره بعد از تعمیر آن
مطالعه کنید
دلایل بسته نشدن پنجره دوجداره چیست؟
جمع بندی 

تیم حرفه ای و با سابقه کاراکو آماده ارائه خدمات با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به عزیزان در شهر تهران و کرج می باشد. کارهایی از قبیل تعمیرات رفع گیر و رگلاژ و رفع مشکلات بوجود آمده در هنگام باز و بسته کردن درب و پنجره یو پی وی سی به ما بسپارید.

شماره تماس کاراکو