صدا گیری پنجره دوجداره از جمله کارهای تخصصی در حوزه تعمیرات و رگلاژ درب و پنجره دو جداره می باشد. که برای اجرای این عملیات فاکتورهای متعددی باید رعایت شود. به همین خاطر مجموعه کاراکو قصد دارد نکات کلیدی در این خصوص را با شما به اشتراک بگذارد.

اساس کار صدا گیری پنجره دوجداره

صداگیری درب و پنجره  UPVC در واقع تنظیم دقیق و عملکرد کامل تمامی قطعات درگیر در بحث حرکتی می باشد. که شامل عایق بندی و درزگیری درست، رگلاژ تمامی بخش ها مانند یراق آلات و شیشه ها و لولا و نیز عدم ایراد در پروفیل های لنگه می باشد. همانطور که مطلع شدید بدون دانش فنی امکان ایجاد استاندارد سنجی مناسب برای صداگیری و عدم ورود صداهای ناهنجار به داخل منزل وجود ندارد.

صدا گیری پنجره دوجداره

تاثیر رگلاژ در صداگیری پنجره UPVC

کاملاً واضح است که درب و پنجره دوجداره برای بهینه سازی انرژی و عایق صوتی و حرارتی در کنار طراحی منحصر به فرد ظاهری با استقبال خوبی رو به رو شده است. اما این موضوع را از یاد نبرید که تمامی قطعات بر اساس یک منطق عملیاتی طراحی و نصب شده اند و باید به طور دقیق در فواصل مشخص و با محاسبات ریاضی در کنار یکدیگر قرار بگیرد تا در نهایت به رگلاژ پنجره دو جداره دست پیدا کنیم.

رگلاژ و تنظیم نقش مهمی در صداگیری پنجره ها ایفا می کنند به طوری که بدون این مورد نمی توان از عایق صوتی بهره کامل برد. به باور بسیاری از مردم عدم کیفیت شیشه ها سبب نبود کاهش خاصیت صداگیری می شود اگر بخواهیم در این خصوص فنی صحبت کنیم باید گفت که تنظیم و عملکرد درست شیشه و یراق آلات به ویژه اسپانیولت و نوپی و زاماک سبب می گردد تا لنگه و فریم به خوبی در هم کیپ شوند و با وجود لاستیک ها هیچ گونه درزی برای عبور صدا وجود نداشته باشد.

مطالعه کنید
علت بخار زدن بین شیشه دوجداره

نقش عایق بندی در امر صداگیری پنجره  UPVC

لاستیک ها در کنار چسب کاری و فریم های آهنی باعث ایجاد خاصیت عایق بندی در پنجره های دوجداره می شوند، که در جلوگیری از ورود صدا به داخل ساختمان می توانند تاثیر گذاری قابل توجهی ایجاد کنند. زمانی که تعمیرکار در محل حاضر می شود در ابتدا لاستیک ها را چک می کند و از درزگیری اطمینان حاصل کرده و پس از آن سراغ دیگر مسائل نظیر یراق و شیشه و اسپانیولت می رود، در صورت مشکل در بخش مذکور با استفاده از ابزار مخصوص اقدام به تعویض کرده و از چسب های سیلیکونی نیز بهره می گیرد.

صداگیری پنجره دوجداره

 

تاثیر کیفیت پروفیل و نحوه تولید آن بر صداگیری درب و پنجره

نقش پروفیل در صداگیری پنجره های دوجداره مشهود است. باید گفت که کیفیت پروفیل و درست جوش خوردن در کنار پولیش اصولی از فاکتورهای مهم برای ماندگاری درب و پنجره دوجداره می باشد؛ که شرکت های معتبر برای حفظ بازار خود به این دو نکته توجه ویژه ای دارند.

 

چه فاکتورهای سبب ایجاد صدا در پنجره دوجداره می شود؟

عوامل گوناگونی می تواند در ایجاد صدا و از بین رفتن عایق صوتی پنجره دوجداره شود که این موارد توسط نیرو متخصص کاراکو در زمینه رگلاژ پنجره دوجداره به خوبی قابل تشخیص است.

عایق صوتی

همانطور که می دانید از بین رفتن بخش عایق صوتی این پنجره می تواند مشکلات فراوانی را به وجود می آورد. چرا که مهمترین کاربرد این درب و پنجره همان عایق بودن آن است. اما برای رفع این مشکل باید از عایق صوتی جانبی استفاده کنید یا عایق بندی پنجره را به صورت مجدد انجام دهید.

مطالعه کنید
بررسی تفاوت ها پنجره دوجداره با آلومینیومی

یراق آلات

یراق آلات بخشی از درب و پنجره دوجداره هستند که می توانند در ایجاد صدای پنجره های دوجداره نقش داشته باشند. هر گونه خرابی و فرسودگی در یراق آلات می تواند سبب از بین رفتن عایق صوتی آن ها شود. تنها کاری که می توانید برای رفع این مشکل انجام دهید این است که این یراق آلات را با جایگزین مناسب تعویض کنید.

لولا و بخش مکانیکی

اگر با باز و بسته شدن سخت درب و پنجره دوجداره رو به رو شدید وشاهد صداهای ناهنجار از آن بودید. بدانید که مشکل از بخش مکانیکی آن است و صداگیری پنجره دوجداره برای رفع این مشکل با تعویض و تعمیر پنجره دوجداره برطرف می شود.

جمع بندی

پنجره دوجداره باید باکیفیت باشند و به درستی در جای خود قرار بگیرند تا هیچ گونه صدا و انرژی ازآن عبور نکند. به همین خاطر توصیه می شود برای جلوگیری از ورود صدا همواره باید پنجره خود را عایق کنید. انتخاب شیشه دوجداره مرغوب برای پنجره دوجداره کمک می کند تا شما مجبور به پرداخت هزینه اضافی برای تعویض آن ها نشوید.

شماره تماس کاراکو