درب و پنجره دوجداره و آلومینیومی در اصل برای بهینه سازی انرژی و عایق صوتی و حرارتی طراحی و ساخته شده اند. پنجره های دوجداره مانند دیگر وسایل که به زندگی مدرن راه پیدا کردند دارای مزیای بیشماری می باشند. در این متن قصد داریم تا توضیحاتی درباره قطعات درگیر در پنجره دوجداره ارائه دهیم که در نهایت نیاز به تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره احساس می شود.

قطعات درگیر در پنجره دوجداره

بازوی محرک پنجره های دوجداره

باید به مهم ترین بخش این پنجره ها یعنی اسپانیولت بپردازیم. بی تردید خرابی در این بخش می تواند تمامی کار  پنجره را دچار ایراد کند. در واقع زمانی که شما دستگیره را می چرخانید تا لنگه در فریم کیپ شود این اسپانیولت است که توپی را در زاماک قرار می دهد. یکی از معایب این قطعه این است که در صورت خرابی قابل تعمیر نیست و باید تعویض گردد. با وجود آلیاژهای مختلفی که در بازار موجود است باید بهترین نوع جنس که ماندگاری بالایی داشته باشد را برای مشتری انتخاب کرد.

قطعات درگیر در پنجره دوجداره

لولا و قفل و دستگیره، بخش های حرکتی پنجره دوجداره

قسمت حرکتی که هدایت توپی توسط اسپانیولت در زاماک و دلیل بسته شدن کامل لنگه است بخش قفل و دستگیره و لولا پنجره می باشد. مهمترین قسمت در بحث تعویض قفل و دستگیره پنجره دوجداره داشتن ابزار حرفه ای می باشد. ضمن اینکه تعمیرکار متخصص باید به ابعاد و اندازه قطعات دیگر دقت داشته باشد. اکثر دستگیره ها از رویه پی وی سی به همراه آلیاژ روی داخل آن ساخته می شود که مقاومت بالایی دارد. قفل نیز در جایگاه مناسب با فضای نصب پنجره دوجداره متصل می گردد.

لولا نقش مهمی در تعمیرات و رگلاژ پنجره دوجداره ایفا می کند. در اصل باید بهترین شکل تنظیم شوند و به طور استاندارد پیچ شود تا به مرور زمان دچار شکستگی و افتادگی نشوند.

شیشه ها پر شده با گاز آرگون

همانطور که در مقالات قبلی گفته شد تعمیرات و رگلاژ درب و پنجره دوجداره و آلومینیوم نمی تواند توسط خود شخص انجام شود. چرا که بدون شک آسیب جدی به شیشه وارد می شود. در واقع این شیشه از دو بخش و یک جنس تشکیل شده که بین آن با گاز آرگون فشرده پر می شود و با چسب مخصوص دو طرف به هم متصل می گردد. برای تعویض شیشه پنجره های دوجداره حتما با گروه فنی و متخصص و کاربلد کاراکو در تماس باشید که آماده ارائه خدمات به کلیه مناطق تهران از شرق و غرب تا شمال و جنوب می باشد.

قطعات درگیر در پنجره دوجداره

آخرین بخش مهم عایق بندی و درزگیری

در آخر برای عملکرد صحیح درب و پنجره دوجداره و آلومینیومی عایق بندی را انجام دهید. تا در زمستان سبب تعادل گرمایی و در فصل تابستان سبب عدم هدر رفت انرژی شود. که برای این امر از لاستیک مخصوص درزگیر در کنار چسب های سیلیکون استفاده می شود. روش های عایق بندی پنجره های دوجداره به عوامل زیادی بستگی دارد که به طور کامل در مقاله مربوطه توضیح داده شد است.

راز ماندگاری و دوام پنجره دوجداره

درب و پنجره مانند تمامی وسایل مصرفی در مدت زمان کوتاه یا طولانی ممکن است دچار مشکل و خرابی شود. که حتما نیاز است تا در کوتاه ترین زمان به فکر برطرف کردن آسیب وارد شده باشید. اتلاف وقت در تعمیرات یا رگلاژ پنجره دوجداره می تواند آسیب جبران ناپذیری را به پنجره وارد کند. خارج شدن از رگلاژ مشکلی است که تمامی بخش ها را درگیر می کند و در آخر سبب از کار افتادن کامل یراق آلات می شود. به طور کلی می توان گفت تمامی قطعات در معرض خرابی قرار دارند اما فاکتوری که می تواند این اتفاق را با وقفه مواجه کند موضوع نصب اصولی به همراه داشتن فریم آهنی در چهار چوب می باشد. که منجر به کارایی و ماندگاری پنجره دوجداره می شود. به علاوه اینکه استفاده صحیح ودرجه یک بودن یراق در کنار پروفیل مقاوم نیز در کنار ساخت استاندارد در افزایش طول عمر پنجره موثر هستند.

مزیت های استفاده از پنجره دوجداره

  • کاهش اتلاف انرژی
  • عایق بهتر و کنترل دما
  • افزایش امنیت
  • کاهش آسیب های داخلی
  • دوستدار محیط زیست

عوامل تاثیرگذار در خرابی پنجره

نصب غیر استاندارد

اینکه پنجره شما توسط تعمیرکار ماهر و متخصص در زمینه نصب و رگلاژ پنجره دوجداره انجام شود بسیار تاثیرگذار است. برای اطمینان از تکمیل کار با بالاترین استانداردها باید از مواد باکیفیت استفاده شود.

مکانیزم های شکسته

عملکرد داخلی پنجره ها مانند یراق ها، دستگیره ها و لولاها ممکن است با استفاده مداوم معیوب شوند. در زمانی که این مکانیسم ها شکسته شوند پنجره به درستی باز نمی شوند.

قاب های آسیب دیده

قاب های چوبی و آهنی که قابلیت پوسیدگی، تاب برداشتن و هجوم موریانه را دارند و سبب مشکلات متعدد پنجره می شوند. که در نهایت نصب پنجره دوجداره از این خرابی ها جلوگیری می کند.

شماره تماس کاراکو