درب و پنجره دوجداره upvc از بخش‌های مختلف مثل پروفیل، یراق‌آلات، اسپانیولت، لولا، دستگیره، شیشه و زهوار تشکیل شده است. اگر در ساخت درب و پنجره دوجداره از قطعات باکیفیت استفاده شود، عمر این درب و پنجره‌ها به‌طور طبیعی بالاست. اما در بیشتر موارد این پنجره ها بعد از مدتی استفاده احتیاج به تعمیر و رسیدگی دارند. در این مقاله نکات تعمیر پنجره دوجداره را مورد بررسی قرار می دهیم.

نکات کلیدی تعمیر پنجره دوجداره

در فرایند تولید پنجره‌های دوجداره نباید فاصله‌ای میان لنگه بازشو و قاب باقی بماند که اگر بماند باید عمل رگلاژ لولای پنجره صورت بگیرد. و اگر در مراحل نصب فاصله‌ای میان پنجره و دیوار باقی بماند باید با استفاده از فوم و چسبِ مخصوص درزگیری شود.

اگر پنجره‌های دوجداره در زمان نصب توسط افراد متخصص صورت بگیرد احتیاج به رگلاژ پنجره دوجداره را در آینده به حداقل می‌رساند. و این خود نشان‌دهنده اهمیت نصب پنجره دوجداره می‌باشد.

رگلاژ نکردن پنجره‌های دوجداره مشکلاتی از قبیل؛ سختی در باز و بسته شدن پنجره، عدم حرکت روان دستگیره، فاصله افتادن میان لنگه بازشو و فریم، مشکلات در تغییر حالت‌های بازشو (تغییر حالت تک حالته به دوحالته) و عملکرد نامناسب آن می‌شود.

رگلاژ هر دو جهت افقی و عمودی را به‌صورت موازی انجام می‌دهیم تا لنگه بازشوی پنجره به حالت مناسب و صحیحِ باز و بسته شدن برسد.

نکات تعمیر پنجره دوجداره

نحوه نگهداری از پنجره دوجداره

روغن‌کاری یراق دوحالته پنجره دوجداره موجب افزایش طول عمر و عملکرد روان باز و بسته شدن پنجره خواهد شد. باز و بست روان پنجره را می‌توان به‌ وسیله حرکت دستگیره ارزیابی کرد. طبق استاندارد نرمال، گشتاور قفل شدن و باز شدن دستگیره پنجره باید با مقدار حداکثر 10 نیوتن انجام شود.
با انجام گریس‌کاری و روغن‌کاری می‌توان سفتی و خشکی دستگیره پنجره را بهبود بخشید کلیه اجزای مرتبط با یراق دوحالته در چهارچوب و لنگه باید گریس‌کاری و روغن‌کاری شود تا از فرسایش و خوردگی زودرس آن جلوگیری شود. این عمل باید حداقل یک‌بار در سال صورت گیرد.

مطالعه کنید
تعمیر تخصصی یراق آلات پنجره آلومینیومی

جمع بندی 

تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره این ویژگی را دارد و به ما این اطمینان را می دهد که همه قطعات و ملزومات آن قابل تعمیر و یا تعویض هستند. که با قیمت مناسب این کار توسط گروه کاراکو انجام می شود. درب و پنجره دوجداره UPVC دارای ویژگی و مزایای منحصر به فردی می باشد. که امروزه اکثریت مردم به مزایای مفید آن پی برده اند که دو مورد از این مزایا شامل صرفه جویی در انرژی و عایق بندی حرارتی و صوتی می باشد.

شماره تماس کاراکو