ترمال بریک به معنای شکست حرارتی است. به این معنی که در این نوع پنجره ها لایه پلاستیکی از جنس  EPDM که عایق است بین قاب داخلی و خارجی پنجره قرار گرفته و در نهایت از انتقال حرارت جلوگیری می کند. به طور کلی پنجره های دو جداره آلومینیومی به خاطر مقاومت در برابر شرایط آب وهوای گوناگون یکی از پرکاربرد ترین پنجره دو جداره محسوب می شوند. اما یک عیب بزرگی که دارند به دلیلی که آلومینیوم رسانای خوبی است در نتیجه موجب اتلاف انرژی می شود. در حالی که امروزه بحث صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار اهمیت دارد. پیدا کردن راه حلی برای این عیب منجرب به تولید پنجره ترمال بریک گردید.

برتری های پنجره ترمال بریک

  • این پنجره ها آلومینیومی هستند و در نتیجه وزن سبکی دارند. سبکی برای درب و پنجره ها مزیت خوبی به حساب می آید. البته خوبی این محصول است که در عین سبکی در برابر وزش باد مقاوم هستند.
  • این نوع پنجره ها در رنگ های متنوع تولید می شود. که زیبایی خاص خود را دارد و هر سلیقه ای آن ها را می پسندد.
  • علاوه بر این پنجره ها ایمنی خوبی در برابر سرقت دارد و همچنین در برابر حوادث طبیعی نظیر زلزله هم دارای مقاومت قابل قبولی می باشد.
  • پنجره ترمال بریک در شرایط جوی گوناگون بارش باران و تابش آفتاب استفاده کرد و محدودیتی از این بابت وجود ندارد. این محصول با محیط زیست سازگار بوده و قابل بازیافت هستند.
  • عایق بودن پنجره ترمال بریک باعث شده است. که استفاده از آن ها تا اندازه زیادی از اتلاف انرژی جلوگیری کند.
  • مزیت دیگر غیر قابل اشتعال بودن این نوع پنجره آلومینیومی که باعث بالا رفتن امنیت آن شده است.
  • این پنجره های آلومینیومی را می توان به راحتی با یک پارچه نم دار مثل روز اول تمیز کرد و برق انداخت.
  • این پنجره ها مقاوم در برابر آلودگی ها و هم چنین ذرات گرد و غبار است.
مطالعه کنید
تعمیر تخصصی یراق آلات پنجره آلومینیومی

پنجره ترمال بریک

با بروز این موارد احتیاج به تعمیر پنجره است

به طور کلی پنجره های آلومینیومی  باید به درستی نگه داری و استفاده شوند تا سالیان طولانی کارایی و بهره وری خود را حفظ کنند. اما در مواردی با توجه به نصب نادرست اولیه و شیوه نادرست استفاده دچار مشکلاتی می گردند که کاملاً قابل تعمیر و یا تعویض می باشند. و این اطمینان در این نوع درب و پنجره ها وجود دارد که تمامی قطعات آن از جمله یراق الات ، دستگیره و لولا و… قابل تعمیر هستند. و در موارد لزوم نیز می توان در تعمیرات و رگلاژ پنجره آلومینیومی این قطعات را تعویض کرد و با خیال آسوده از مزایای بی نظیر درب و پنجره بهره برد.

  1. از دست دادن مطلوبیت و کارایی اولیه
  2. از بین رفتن عایق با ورود گرما و سرما
  3. اشکال در باز و بسته شدن پنجره
  4. عدم عایق صدا بودن
  5. عملکرد نامطلوب یراق آلات پنجره

پنجره ترمال بریک

قیمت و هزینه پنجره ترمال بریک

یکی از معایب پنجره ترمال بریک بالا بودن هزینه یراق آلات این پنجره ها است و همچنین چون میزان مصرف آلومینیوم هم زیاد می باشد در نتیجه به صرف هزینه بیشتری نیاز است. چون هزینه درب و پنجره از میزان وزن آلومینیوم به کار رفته حساب می شود. البته اگر محدودیت بودجه وجود نداشته باشد می توان از این عیب چشم پوشی کرد. اما از سوی دیگر با به کار گیری آن ها تا اندازه زیادی از اتلاف انرژی جلوگیری می شود همه هزینه های اولیه در واقع قابل جبران است و می توان گفت که به نوعی به صرفه هم می باشد.

مطالعه کنید
اهمیت اسپانیولت در پنجره دوجداره

شماره تماس کاراکو