پنجره دوجداره که امروزه طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده دارای مزایای فراوانی است. بانصب پنجره دوجداره دیگر جایی برای نگرانی در رابطه با امنیت و آرامش در ساختمان ها نیست. اگر درب و پنجره یو پی وی سی به درستی انتخاب و نصب شود می تواند بهترین کارایی را برای شما عزیزان داشته باشد. قبل از انتخاب بهتر است اطلاعات کافی در رابطه با پنجره دوجداره داشته باشید تا بتوانید با خیال راحت محصول مورد نظرخود را انتخاب کنید. به این ترتیب پروفیل، یراق آلات و شیشه دوجداره را می توان از اجزاء کلیدی پنجره دوجداره نام برد.

اجزاء کلیدی پنجره دوجداره

پروفیل یو پی وی سی

یو پی وی سی ماده اصلی تشکیل پنجره دوجداره است. این متریال دوام و ماندگاری بالایی دارد. برای بالا بردن یو پی وی سی از پایدار کننده استفاده می شود. به علاوه برای بالا بردن استحکام آن از پر کننده کربنات کلسیم استفاده می شود. این نوع از پروفیل مزایای بیشماری از جمله زیبایی ،وزن سبک ،عدم اشتعال ،خمش پذیری،قابلیت انعطاف پذیری ،مقاومت در برابر مواد شیمیایی دارا می باشد.

شیشه دوجداره

شیشه دوجداره از اجزاء کلیدی پنجره دوجداره است که عایق حرارتی مناسبی است. با استفاده از شیشه دوجداره دیگر هوای بیرون به فضای داخل نخواهد آمد و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می شود. ماندگاری شیشه به عواملی مانند کاربری ، طرز ساخت و مکان نصب ، کیفیت مواد استفاده شده ،تفاوت دما بستگی دارد.

اجزا کلیدی پنجره دوجداره

یراق آلات پنجره

یراق آلات پنجره دوجداره شامل قفل ،لولا ،دستگیره، اسپانیولت و قطعات فلزی نصب شده بر روی پنجره است. که با توجه به نوع یراق آلات مورد استفاده در پنجره دوجداره انواع بازشو از تک حالته ،دوحالته، کشویی،آکاردئونی ،کلنگی ،فرانسوی ،فولکس واگنی را می توان نام برد. که باتوجه به نیاز خود و فضایی که در اختیار دارید نوع بازشو پنجره دوجداره را انتخاب می کنید.

مطالعه کنید
تعمیر پنجره فرملس
لولا

یکی از پرکاربردترین یراق آلات در پنجره لولا می باشد. که لولا پنجره دوجداره حتما باید توانایی تحمل وزن پنجره را داشته باشد. توجه داشته باشید که لولا ها نامرغوب دارای وزن سبکی هستند. که در نهایت به زودی خراب شده و سبب از کار افتادن پنجره می شوند.

دستگیره

دستگیره در پنجره دوجداره از جنس آلومینیوم یا پلاستیک با کیفیت هستند. که در زمان انتخاب حتما به کیفیت دقت ویژه ای داشته باشید. بلند بودن ارتفاع دستگیره مورد مهمی است چرا که به هنگام باز و بسته شدن پنجره مانند اهرم عمل کرده و فشار واره بر روی دستگیره و اسپانیولت را کاهش می دهد تا بتوان پنجره را به آسانی باز و بسته کرد.

اسپانیولت

اصلی ترین قسمت یراق آلات پنجره دوجداره اسپانیولت می باشد در صورتی که از آلیاژ مرغوب نباشد می تواند سبب کاهش طول عمر چرخ دنده ها و افزایش فشار روی دستگیره ها و در امدن فنر اسپانیولت که در نهایت به کلی پنجره را از کار می اندازد.

اجزاء کلیدی پنجره دوجداره

 

جمع بندی

لازم است بدانید که تمامی قطعات درب و پنجره دوجداره اهمیت دارند و اگر یکی از این اجزاء دچار مشکل شود در کارایی درب و پنجره مشکل به وجود می آید. اما پروفیل، یراق آلات، شیشه دوجداره از مهم ترین اجزا کلیدی پنجره دوجداره به حساب می آیند. برای تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره می توانید با گروه فنی و مهندسی کاراکو تماس بگیرید تا کارشناس مربوطه در کوتاه ترین زمان در محل حاضر می شود و با توانایی و تخصص که دارد ایرادات را برطرف می کند.

مطالعه کنید
معرفی و کاربرد پنجره آکاردئونی یو پی وی سی

شماره تماس کاراکو