بار اول که به یک ساختمان نگاه می کنید ظاهر و نمای آن ساختمان توجه شما را جلب می کند. نمای کرتین وال یکی از سیستم ها نمای مدرن ساختمانی است. در واقع کرتین وال نوعی از نمای شیشه ای بوده که به جای استفاده از فریم آهنی از پروفیل ها آلومینیومی استفاده نموده و نما به صورت مشبک است و تلفیقی از شیشه و آلومینیوم می باشد.

در واقع به پروفیل ها آلومینیوم که شیشه بر روی آن سوار می گردد لامل گفته می شود. این لامل ها در دو جهت افقی و عمودی نصب می شوند و فضایی مشبک مناسب نصب صفحات شیشه ای ارائه می دهند. لامل ها با توجه به طراحی نما و کاربری که دارند انواع مختلفی دارند. لامل ها آلومینیومی، لامل ها فولادی و لامل ها چوبی از انواع مختلف آن می باشد.

نمای کرتین وال از نظر فنی

ساختار اصلی و هسته این نما یا استراکچر آن از شاسی و لامل تشکیل و سپس شیشه‌ها یا سایر پوشش‌ها بر روی آن‌ها با دقت و ظرافت نصب می شود. شاسی ها و لامل ها که در اطراف ساختمان قرار دارند نمای کرتین وال را تشکیل می دهند. در این نوع شیشه هایی که قرار است که به عنوان نمای ساختمان نصب شوند به جای اینکه روی خود ساختمان قرار بگیرند روی سازه کرتین وال نصب می شوند. وزن حاصل از نصب شیشه ها بر ساختمان کاهش پیدا می کند و مقاومت ساختمان نسبت به زلزله افزایش پیدا می کند.

نمای کرتین وال

مزایای این نما

این شکل از نما دارای برتری ها بی شماری است. چرا که در زمان طراحی و مهندسی نمای کرتین وال اولین چیزی که مد نظر طراحان بود ایجاد یک سبک ایده آل در ساختمان با نوردهی بالا بوده است. برخی از مزایای این نوع نما عبارتند از:

  • نوردهی بسیار بالا به داخل ساختمان
  • امکان ترکیب با دیگر نماهای اجرایی
  • وزن پایین در مقایسه با دیگر پنجره ها دوجداره
  • عایق حرارتی و صوتی مناسب
  • بهینه سازی انرژی و سرعت بالا در نصب
  • دارای ظاهر و رنگ بندی متفاوت
  • کاهش هزینه ها ساختمان و کاملا به صرفه
  • کیفیت بالا قطعات و مقاوم در برابر زلزله
مطالعه کنید
تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره توسط تیم کاراکو

ویژگی ها

از ویژگی ها مهم نمای کرتین وال می توان به عایق حرارتی ،رطوبتی ،صوتی آن اشاره کرد. این مسئله سبب بهینه سازی دمای محیط و نور می شود به همین خاطر نیاز ساختمان به مصرف انرژی الکتریسیته را کاهش می دهد. از جهت دیگر کرتین وال چون سازه هایی بسیار سبک هستند بار کلی وارد بر ساختمان را کاهش می دهد. به علاوه اینکه در برابر زلزله مقاومت خوبی دارد و در نهایت سهولت در نصب و زیبایی و مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر نماهای ساختمانی که می شناسیم برتری دارند. به طور کلی از نظر قیمت نسبت به دیگر نماهای ساختمانی ارزان تر است و سریع تر نصب و مونتاژ می گردد.

نمای کرتین وال

جمع بندی

نمای کرتین وال جزء دسته نماهای خشک و نماهای تهویه شونده به حساب می آید که زیبایی خاصی نسبت به نسل قبل از خود دارد. این نمای ساختمان انواع و اقسام زیادی دارد و پرکاربردترین آن ها که حتما در ساختمان ها زیاد دیده اید نمای کرتین وال شیشه ای هستند. نصب و راه اندازه نمای کرتین وال یک کار کاملا تخصصی است که نیاز به مهارت و تجربه دارد. مجموعه کاراکو برای نصب و تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد.

شماره تماس کاراکو