پنجره دوجداره باید باز و بسته شدن به خوبی و راحتی انجام شود. و زمانی که پنجره به طور کامل بسته می شود باید از جهت ورود گرد و خاک ،صدا ،سرما و گرما ،انتقال انرژی و…. عایق کامل باشد. در صورتی که پنجره در زمان باز و بسته شدن با نقطه ای درگیر باشد و به صورت روان عمل نکند احتیاج به تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره می باشد.

به علاوه اینکه اگر پنجره به طور کامل بسته باشد. اما باز هم گرد و خاک، سر و صدا و یا سرما را احساس می کنید. به معنی اینکه پنجره کاملا کیپ نشده است و در زمان بسته بودن درزی ما بین فریم و بازشو وجود دارد که می توان با رگلاژ کردن این مشکل را حل کرد.

دلیل تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره

اهمیت نقش درب و پنجره دوجداره در ساختمان عایق بندی در برابر سرما و گرما و عایق آلودگی صوتی می باشد. با این وجود در بعضی موارد به دلیل نصب نادرست پنجره دوجداره و یا سهل انگاری تعمیرکار در زمان رگلاژ درب و پنجره دوجداره مشکلاتی به وجود می آید. که این مشکلات عملکرد صحیح درب و پنجره دوجداره را مورد ایراد قرار می دهد. مشکلاتی از قبیل ورود سرما از طرف لنگه های بازشو پنجره دوجداره مشکلاتی در عمل باز و بسته شدن درب و پنجره دوجداره ،باز نشدن دستگیره ،عدم عملکرد صحیح یراق آلات در تغییر حالت بازشو تک حالته به دو حالته اشاره نمود. اهمیت تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره به این دلیل است که می توان تا 90 درصد این مشکلات را حل کرد.

مطالعه کنید
مواردی که نیاز به تعمیر درب و پنجره دوجداره است

تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره

بخش های مهم در رگلاژ پنجره

یکی از مهمترین بخش های پنجره دوجداره شیشه آن است. که در بحث رگلاژ تاثیر بسزایی دارد و تعمیر کار پنجره دوجداره با استفاده از زیر شیشه ای مخصوص باعث قرار گیری درست شیشه در جای خود می شود و وزن شیشه در تمامی نقاط پنجره دوجداره پخش می شود. بنابراین پنجره دوجداره در جای خود محکم می شود.

اسپانولیت از جمله مواردی است که باید در رگلاژ پنجره تنظیم و چک شود. و همچنین زاماک و یراق آلات در پنجره نقش کلیدی ایفا می کنند. و فرد متخصص باید دقت کند که این موارد به درستی انجام شود. که اگر امکان تعمیر دارد انجام شود یا در غیر این صورت تعویض گردد.

بحث بعدی که در تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره مطرح می شود بحث لولا می باشد که به دو صورت استفاده از آلن و جابه جایی توسط ابزار  مخصوص انجام می پذیرد، البته آلن در تنظیم یراق آلات و زاماک نیز کاربرد دارد.

تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره

تعمیر غیر تخصصی

هنگامی که خود فرد اقدام به تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره می کند. شروع به دستکاری تمامی قسمت های پنجره می کند تا شاید ایراد را برطرف کند. اما این کار وضعیت را بدتر می کند چرا که اگر در یراق آلات تغییراتی دهند به طور کامل دستگیره و قفل از کار می افتد. اگر زهوار را خارج کرده و شیشه دوجداره را جا به جا کند و یا جای زیر شیشه ها تغییر دهند دیگر لنگه در قاب محکم نمی شود و از رگلاژ خارج می شود و امکان شکستن شیشه تا حد زیادی وجود دارد.

مطالعه کنید
چگونگی رگلاژ درب یو پی وی سی

پنجره از چه نقاطی قابل رگلاژ هستند

  • فریم لنگه بازشو
  • شیشه پنجره
  • یراق

پنجره دوجداره

نتیجه گیری

همان طور که در قسمت های مختلف توضیح دادیم پنجره دوجداره از بخش های مختلفی تشکیل شده است. که هر یک برای انجام وظیفه ای  طراحی و ساخته شده است. اما تمامی این قطعات باید موازی و به طور دقیق تنظیم شوند تا پنجره دوجداره به خوبی کار کند و استحکام کافی را داشته باشد. مسئله ی دیگری که وجود دارد این است که اگر افراد خود اقدام به تعمیرات و رگلاژ درب و پنجره دو جداره کنند ممکن است پروفیل پنجره دوجداره دچار مشکل شود و حتی در مواردی لولای لنگه شکسته و می افتد که هزینه های سنگینی را به وجود می آورد. به همین خاطر گروه تخصصی و کاربلد کاراکو با ارائه خدمات در کوتاهترین زمان در خدمت شما عزیزان می باشد.

شماره تماس کاراکو