در و پنجره نیز از عوامل تاثیر گذار بر زیبایی و بهینه سازی مصرف ساختمان ها است. انتخاب نوع در و پنجره مناسب کاربری و دکوراسیون از مواردی است که در ساختمان سازی اهمیت بالایی دارد. البته که نوع بازشو پنجره از این قاعده مجزا نیست. نوع بازشو پنجره که در قدیم مورد استفاده قرار می گرفت بیشتر از نوع لولایی بود. اما در حال حاضر با تغییر یراق آلات مورد استفاده در تولید پنجره های دوجداره تغییرات زیادی در نحوه باز و بسته شدن در و پنجره ایجاد شده است.

کاراکو به عنوان مجموعه حرفه ای در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیوم با وجود سال ها سابقه کار و داشتن نیروهای متخصص آماده ارائه خدماتی مانند رگلاژ پنجره دوجداره، تعویض یراق آلات و …. می باشد.

 

بازشو پنجره

انواع مدل بازشو پنجره

پنجره دوجداره به پنجره‌ای گفته می‌شود که از دو لایه شیشه تشکیل شده است که توسط هوا یا گاز آرگون از هم جدا شده‌اند. این نوع پنجره‌ها نسبت به پنجره‌های تک جداره مزایای بسیار بیشتری دارند که باعث ارزش خرید بالای این محصولات می شود. لازم به ذکر است که باز شدن درب و پنجره دوجداره دارای مدل های گوناگون می باشد.

بازشو تک حالت

مدل تک حالت بازشو ها در درب و پنجره دوجداره توسط لولا باز و بسته می شود. که لولای مذکور قابلیت تنظیم داشته و مکانیزم حرکتی آن به این گونه است از سمت ضلع عمودی آن به سمت جلو و فقط در یک راستا که محور حرکتی آن محور افقی باشد، باز و بسته می گردد. یا به عبارت دیگر به صورت معمولی و حول محور زاویه 90 درجه حرکت می کند. این مدل از لحاظ اقتصادی دارای قیمت ارزانی بوده و مقرون به صرفه می باشد. مدل تک حالت بازشو در درب و پنجره دوجداره از لحاظ شکل ظاهری بسیار شبیه به پنجره های عادی و قدیمی می باشند.

مطالعه کنید
مواردی که نیاز به تعمیر درب و پنجره دوجداره است

سبب جلوگیری از آسیب رساندن نور خورشید به اسباب یا لوازم داخلی می شود. در حقیقت پنجره دوجداره می توانند میزان نورخورشید و گرما را به داخل اتاق کاهش دهند. این امر به کاهش آسیب های ناشی از نور خورشید به نقاشی ،مبلمان ،فرش و سایر موارد در خانه کمک می کند. در واقع این نوع از پنجره با ایجاد مانع بین خانه و محیط بیرون عایق صدا را بهبود می بخشد. به طور کلی ایمنی خانه را افزایش می دهد. از آنجایی که این نوع پنجره محکم تر از سایر پنجره ها بسته می شوند باز کردن آن ها از بیرون نیز دشوار است.

باز شو از بالا

باز و بسته شدن پنجره دوجداره توسط لولا صورت می گیرد. این مدل بازشو مانند دیگر مدل ها قابلیت تنظیم دارند این مدل به شکلی تعبیه شده که فقط از سمت بالا و با زاویه مشخص باز می گردد. مدل بالا باز شو نیز مانند تک حالت بازشو از لحاظ قیمت ارزان بوده و مقرون به صرفه می باشد. این مدل برای مکان های که نیاز به تهویه در زمان طولانی ندارند نیز مناسب می باشد. از جمله مکان های که این مدل کارایی دارد می توان به سرویس بهداشتی، پارکینگ، نورگیرها حمام اشاره کرد.

بازشو پنجره

بازشو دو حالته

مدل دو حالت بازشو در دو جهت باز و بسته می شود. که یک جهت آن در راستی محور افقی بوده و جهت حرکتی دیگر آن به صورت زاویه دار از سمت بالا می باشد. شایان ذکر است که این محصول با افزایش نقطه های قفل شونده آن و امکان باز شدن در دو جهت دارای کمترین محدودیت نسبت به سایر بازشو ها می باشد. این مدل دارای قیمت متوسطی می باشد. که از جمله پرکاربردترین نوع بازشو های درب و پنجره دوجداره در جهان می باشد.

مطالعه کنید
هزینه تعمیر پنجره دوجداره چقدر است؟

این نوع از بازشو را می توان برای انواع ساختمان باکاربردهای متنوع به کار برد. این محصول به گونه ای طراحی شده که سبب راحتی استفاده کننده می شود. امکان باز کردن پنجره در جهت های مختلف از جمله ویژگی های اصلی این پنجره است. به طور معمول پنجره یو پی یو سی از مقاومت و کیفیت بالایی برخوردار است. البته که اضافه شدن آپشن های متعدد به آن می تواند روی قیمت پنجره تاثیر داشته باشد. اما به طور معمول کاربرد آن برای اغلب فضا ها امکان پذیر است.

بازشو پنجره

مدل آکاردئونی

نوع باز شدن آکاردئونی در پنجره دوجداره مانند باز و بسته شدن دستگاه آکاردئون می باشد. یعنی اینکه به شکل لولایی و در یک سمت از چارچوب درب یا پنجره قرار می گیرد این مدل حرکت لنگه ها توسط غلتک ها و ریل هایی به صورت افقی در بالا و پایین پنجره نصب می گردند انجام می شود. از این نوع بازشو پنجره بیشتر برای حیاط های بزرگ استفاده می شود هزینه این مدل از نظر اقتصادی بسیار بالا است.

مدل کشویی

مدل کشویی در چارچوب که توسط غلتک هایی زیر بازشو روی رویل های خود به صورت افقی باز و بسته می شود. شایان ذکر است حالت عایق و ایزوله این مدل نسبت به سایر مدل ها بیست درصد کمتر بوده و برای منطقه های که دارای اقلیم هوای معتدل هستند توصیه می گردد. همچنین برای مناطقی که سرو صدا و غبار زیادی دارند استفاده از این مدل توصیه نمی شود. هزینه این نوع از لحاظ اقتصادی متوسط می باشد.

مطالعه کنید
تاثیر پنجره دوجداره در جلوگیری از ورود هوا آلوده

باز شدن در پنجره های فیکس

این مدل از پنجره ها در مکان های که امکان یا نیازی به باز شدن پنجره وجود ندارد یعنی قاب پنجره به صورت ثابت است. به خاطر نداشتن ملزومات مانند یراق آلات و دستگیره هزینه تولید و نصب این نوع پنجره بسیار پایین تر می باشد. ضمن اینکه به دلیل باز نشدن حداکثر عایق بندی را دارند. اضافه شدن بازشو پنجره در دو جنس یو پی وی سی و آلومینیوم قابل اجرا می باشد. در صورت استفاده صحیح و اصولی از پنجره کمتر احتیاج به تعمیر پنجره دوجداره پدیدار می شود.

شماره تماس کاراکو