دستگیره پنجره دوجداره یکی از پر استفاده ترین قطعات در پنجره دوجداره می باشد. به طوری که صحبت از یراق آلات محصولات پنجره دوجداره می شود اولین چیزهای که در ذهن شکل می گیرد دستگیره و لولا پنجره می باشد. وظیفه اصلی این قطعه حرکت دادن قطعات استوانه ای اسپانیولت و حرکت زبانه در پنجره دوجداره است. در نهایت هنگام بستن پنجره که موجب فشردگی لنگه بازشو به فریم پنجره می شود فشار زیادی بر روی اهرم دستگیره وارد می گردد لازم است که دستگیره با کیفیت و مرغوب استفاده کنید. در صورتی که احتیاج به تعمیر دستگیره پنجره دوجداره پدید آمد حتما از افراد ماهر و با تجربه گروه فنی و مهندسی کاراکو کمک بگیرید.

چگونگی تعمیر دستگیره پنجره دوجداره

امروزه در بیشتر ساختمان ها درب و پنجره UPVC دوجداره کاربرد دارد و ملموس ترین و پر استفاده ترین قسمت آن، دستگیره می باشد. گاهی پیش می آید که بدلیل استفاده نامناسب و یا کیفیت پایین دستگیره، این محصول غیر قابل استفاده شود. که نیاز به خریداری دستگیره و تعویض آن پیدا می کنیم.

در پنجره های دوجداره مدرن نیز حرکت مغزی اسپانیولت توسط دستگیره و به واسطه نیروی دست انجام می شود. در حالی که اجزای تشکیل دهنده یک دستگیره از مقاومت و استحکام کافی برخوردار نباشد تداوم باز و بسته شدن پنجره در طی مدت استفاده موجب شکسته شدن یا آسیب آن خواهد شد. با وجود همه این موارد آیا امکان تعمیر دستگیره پنجره دوجداره وجود دارد؟ در پاسخ باید بگوییم خیر تعمیر دستگیره امکان پذیر نیست و در صورت بروز آسیب باید با یک نمونه جدید تعویض شود.

مطالعه کنید
تعمیر تخصصی یراق آلات پنجره آلومینیومی

تعمیر دستگیره پنجره دوجداره

مراحل تعویض دستگیره پنجره دوجداره 

  • در ابتدا دستگیره پنجره را در حالت افقی یا باز قرار دهید.
  • کاور پلاستیکی بیضی شکل را توسط دست کمی به سمت خود کشیده و در جهت دلخواه بچرخانید دقت نمایید که کاور نیاز به نیروی چندانی برای جدا شدن ندارد.
  • هر دو پیچ قرار گرفته ریز کاور را باز کرده و از نشیمنگاه خارج نمایید.
  • حال دستگیره را به عقب کشیده و از پنجره جدا کنید.
  • نمونه جدید را جایگزین کنید دقت کنید موقعیت دستگیره نسبت به پایه آن در حالت باز باشد. می توانید پایه را با دستی گرفته و با دست دیگر اهرم را بچرخانید.
  • هر دو پیچ را مجددا بسته و در حدی نه چندان زیاد سفت کنید.
  • کاور یا روپوش دستگیره را بچرخانید تا در محل خود جای بگیرد.

عملکرد صحیح پنجره دوجداره

ضریب عایق بندی حرارتی مناسب، عایق بندی در برابر نفوذ آلودگی صوتی، عدم نیاز به نگه داری و … از جمله ویژگی های پنجره های دوجداره محسوب می شود. اما این نکته را همیشه بخاطر داشته باشیم که نقات قوت این پنجره ها زمانی کارآمد خواهد بود که عملکرد پنجره به طور صحیح انجام گیرد و نواقص فنی در پنجره مشاهده نگردد. عدم رگلاژ پنجره دوجداره و افتادگی بازشو از شایع ترین ایراداتی است که می تواند در یک پنجره دوجداره ظاهر شود.

تعمیر دستگیره

جمع بندی 

این نکته را به خاطر داشته باشید که با انجام بعضی از اقدامات می توانیم شاهد بهبود کارایی پنجره های دوجداره باشیم به شرطی که انجام این اقدامات توسط افراد مجرب در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و یو پی وی سی  انجام گیرد. تعمیر دستگیره پنجره دوجداره اگر امکان پذیر باشد انجام می شود در غیر اینصورت احتیاج به تعویض دستگیره می باشد.

مطالعه کنید
تعریف کامل شیشه دوجداره

شماره تماس کاراکو