یراق آلات به قطعاتی گفته می شود که در ساخت و تکمیل بسیاری از قسمت ها مانند درب و پنجره ها و کابینت ها کاربرد دارد. یراق آلات درب و پنجره از مهم ترین و پرکاربردترین ابزار و یراق می باشد که وجود آن بسیار ضروری است. نصب درست این یراق آلات بسیار مهم است و اینکه در صورت خرابی در اولین فرصت به فکر تعمیر یراق پنجره آلومینیومی و دوجداره باشید.

در واقع یراق آلات درب و پنجره آلومینیومی مستقیماً به خود فلز آلومینیوم متصل هستند. و با تکیه بر چند اتصال رایج به خصوص یراق آلات پیچ و پرچی یا پانچ با استفاده از لقمه های توپر آلومینیومی قدرت اتصال پنجره آلومینیومی به نحوی فوق العاده بالا است.

تعمیر یراق پنجره آلومینیومی 

یراق آلات پنجره آلومینیومی ابزارهای کوچک و بزرگی هستند که در صنعت ساختمان سازی از آن استفاده می شود. کاربرد یراق آلات آلومینیوم سبب امنیت در ساختمان ها می شود. که با نصب شدن به درب و پنجره آلومینیومی سبب باز و بسته شدن درب و پنجره می شوند.
یراق آلات آلومینیومی به محصولاتی گفته می شود که دارای کیفیت قابل قبولی باشد و در تولید آن از جنس های مرغوب استفاده شود. و اینکه وجود آن باعث می شود باز و بسته کردن درب و پنجره به راحتی انجام گیرد و مشکلی پیش نیاورد. البته که ممکن است در طول زمان یراق آلات آلومینیومی کارایی خود را از دست دهد و احتیاج به تعمیر پنجره آلومینیومی داشته باشید. که در این صورت حتما باید از فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا به سایر قسمت ها پنجره آسیب وارد نگردد.

مطالعه کنید
تنوع درب ضد سرقت

انواع یراق آلات 

نمونه هایی از یراق آلات مورد استفاده درب و پنجره های ساختمانی می توان به این موارد اشاره کرد. یراق آلات تک حالته و دو حالته آلومینیوم، دستگیره پنجره سکوستیک، دستگیره مخفی پنجره کشویی، قفل درب سوئیچی آلومینیوم، غلطک پنجره کشویی، گیره مقابل زبانه قفل درب، دستگیره دوطرفه قفلدار، دستگیره مکانیزم فولکسی، دستگیره پنجره، سیلندر قفل، لولا، گیره اسپانیولت، کیپ کننده میانی، لولا وسط ثابت و قابل تنظیم، بازو کلنگی، سورمه کلنگی، لولا 3 تیکه رگلاژی، غلطک پنجره کشویی، اسپانیولت قفلدار درب، یراق آلات پنجره دوحالته، پنجره دولنگه بازشو می باشند.

تعمیر یراق پنجره آلومینیومی

نکات پنجره های آلومینیومی 

پنجره آلومینیومی نسبت به باقی انواع پنجره ها نیاز به نگهداری کمتری دارند. و همچنین از دیگر ویژگی هایی که این نوع از پنجره ها دارند قابلیت رنگ بندی این قاب ها می باشد. که در کارخانه هنگام پخت مواد سطح این نوع از قاب ها رنگ بندی آنها هم اعمال می شود.

تنها نقطه ضعفی که می توان برای این نوع از پنجره ها به آن اشاره کرد. این مورد است که قیمت این پنجره ها از باقی پنجره ها بیشتر است و شما برای داشتن پنجره های آلومینیومی باید هزینه بیشتری را در نظر بگیرید.

تعویض یراق پنجره آلومینیومی

مشکلات پنجره آلومینیومی که امکان دارد رخ دهد

اگر به درستی از درب و پنجره آلومینیومی مراقب و نگهداری کنید طول عمر بالایی خواهند داشت. اما به هر حال با گذر زمان مشکلاتی جزئی یا جدی تر به وجود می آید که احتیاج به تعمیر تخصصی یراق پنجره آلومینیومی می باشد. از طرف دیگر شکستگی و ترک خوردن لولاها و خرابی قفل و دستگیره می تواند اختلالاتی را در کارایی پنجره ایجاد کند که لنگه در و پنجره دوجداره دچار خمیدگی شود. از جمله متداول ترین و رایج ترین مشکلات درب و پنجره آلومینیومی این است که به درستی باز و بسته نشود. در این مرحله حتما نیاز به رگلاژ پنجره آلومینیومی می باشد. که می توانید با گروه فنی و مهندسی کاراکو در تماس باشید.

مطالعه کنید
هزینه تعمیر پنجره دوجداره چقدر است؟

مزیت پنجره آلومینیومی

بارزترین برتری پنجره آلومینیومی نسبت به انواع پنجره ها دیگر که نیاز به نگهداری کمتری دارد. از دیگر مزایای پنجره آلومینیومی که دارای قابلیت رنگ بندی قاب در آن وجود دارد. تنها خورده ای که می توان به پنجره آلومینیومی گرفت قیمت آن به نسبت دیگر پنجره ها بالاتر است.

تعمیر تخصصی یراق پنجره آلومینیومی

جمع بندی 

به طور کلی یراق آلات انواع مختلفی دارد. هر یک از آن ها بر اساس نوع خاص خود برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرارمی گیرند. یکی از مهم‌ترین کاربردهای یراق آلات زیبایی آن‌ها است و اما در مورد درب و پنجره های دوجداره، انواع مختلف لولاها و دستگیره‌ها می‌توانند باعث تغییر سبک و جهت باز و بسته شدن پنجره‌ها شوند. به این ترتیب در زیبایی و کارآیی آن‌ها نقش موثری ایفا می‌کنند.

گروه فنی و تخصصی کاراکو با سال ها سابقه تعمیر و رگلاژ درب و پنجره دوجداره و آلومینیومی را با بهترین کیفیت برای شما عزیران انجام می دهد.

شماره تماس کاراکو