بیشتر پنجره های دوجداره دارای بخشی هستند که آن را لولای پنجره دوجداره یا لولای اصطکاک می نامند. البته که تعویض لولا پنجره دوجداره از جمله خدمات تعمیرات و رگلاژ پنجره های دوجداره گروه کاراکو با نیروهای تخصصی و کاربلد می باشد. در حقیقت لولا حکم محرک لنگه بر روی فریم را دارد و یک بخش حیاتی است. که با درجه بندی های مختلف ساخته می شود و کمبودی در این خصوص در بازار فروش لولا پنجره دوجداره و آلومینیوم احساس نمی شود.

تعویض لولای پنجره دوجداره

تنظیم لولاها در موارد پیشرفته تر با آلن های مخصوص اجرایی می شود که موجب بالا یا پایین آمدن آن شده و رگلاژ و تنظیم به درستی اعمال شده و در اصطلاح سبب ایجاد توازن بین لنگه و فریم می شود.

عمدتا لولا پنجره upvc در سایزهای 75 و 100 در بازار موجود می باشد و جز پر مصرف ترین لولاها نیز همین دو نوع می باشد. که ما بر اساس استاندار سنجی دقیق از تولیدکنندگان برای مصارف در تعمیرات و تعویض لولا شکسته پنجره دوجداره استفاده می کنیم.

تعویض لولای پنجره

ارزیابی هایی قبل از شروع جایگزینی لولا

  • مجموعه لولاهای پنجره دوجداره همیشه به صورت جفت برای یک پنجره فروخته می شود.
  • در لولاهای بازشو به کنار در مقایسه با لولاهای بازشو به سمت بالا، بازوهای متحرک معمولاً طولانی تر هستند.
  • هر لولا جداگانه باید در سمت مناسب پنجره قرار گیرد. بنابراین فلش روی لولا جهت باز شدن پنجره است.
  • لولا های استاندارد دارای دسته 13 میلی متری هستند، اما ما کیت بسته های مخصوص را تهیه می کنیم تا در صورت لزوم تا 15 میلی متر یا 17 میلی متر افزایش یابد و این شامل دستورالعمل ها نیز می باشد. بنابراین به طور کلی می توانید این نکته را نادیده بگیرید. وقتی می گوییم ارتفاع دسته معمولاً به عمق لولا پنجره اشاره می کنیم.
  • اولین سوراخ های ثابت گوشه در ریل و بازو معمولاً استاندارد هستند، اما بقیه اینگونه نیستند. نگران نباشید زیرا می توان مجدداً سوراخ های جدیدی را به راحتی و به اندازه کافی برای سوراخ های باقی مانده مشخص کرد. اگر می خواهید بیشتر بدانید نمودارهای هر لولا را بررسی کنید. برای استفاده در کوتاه مدت، از اولین سوراخ ها در هر دو فریم استفاده کنید.
مطالعه کنید
معرفی و کاربرد پنجره آکاردئونی یو پی وی سی

فرآیند تعویض لولا

اندازه گیری

مهم ترین مرحله برای تعویض لولای پنجره دوجداره که معیوب است اندازه گیری می باشد.

حذف لولای پنجره

برای برداشتن لولا قدیمی معمولا سه پیچ وجود دارد که لازم است هر پیچ را باز کنید. در صورتی که لنگه بزرگ است در زمان برداشتن لولا به کمک نیاز خواهید داشت.

تعویض لولا

لولای پنجره جدید باید در گوشه بالایی قاب قرار گیرد. اگر سوراخ اصلی قابل مشاهده نبود یا با لولای جدید مطابقت نداشت نگران نباشید می توانید سوراخ های جدید را با پیچ های اصلی ایجاد کنید.

تعویض لولای پنجره

نکات مهم در تعویض لولا پنجره دوجداره

حتما دو نفر همزمان با هم باید کار تعمیر پنجره دوجداره انجام دهند. یک نفر پنجره را نگه دارد و دیگری نصب لولای پنجره به چارچوب پنجره را انجام دهد.

اندازه گیری لولای پنجره که خود این شامل دو مرحله می شود. مرحله اول باید لولای اصلی رادر نظر بگیرید. در زمان خرید لولای جدید توجه کنید که اندازه آن متناسب با اندازه لولای اصلی باشد. مرحله بعد عرض لولا را اندازه گیری کنید. دقت کنید که حتی اگر تنها یک لولا معیوب باشد باید لولای پنجره در هر دو طرف تعویض شود.

مراحل تعویض لولا پنجره دوجداره

  1. در ابتدا لازم است تا با گروه تخصصی کاراکو تماس بگیرید.
  2. بعد از آن نیروی فنی در محل حاضر می شود و مراحل تعویض لولا را شروع می کند.
  3. در ابتدا تمامی لولاها را با دریل و پیچ بند باز کرده و لنگه را از فریم جدا می کند. و لولای شکسته را تعویض و در صورت نیاز لولا پنجره upvc یا آلومینیوم را برای ماندگاری بالاتر و تقویت بنیه درب و پنجره به بخش های دیگر و در فاصله های کوتاه تر اضافه می کند.
مطالعه کنید
مواردی که نیاز به تعمیر درب و پنجره دوجداره است

تعویض لولای پنجره

مشکلاتی که در صورت شکستگی لولا پیش می آید.

احتمال شکسته شدن شیشه دوجداره به دلیل فشار مضاعفی که وارد می شود وجود دارد. در صورت عدم تعمیر به موقع زیان های به بار می آید که از جمله آن شکستن شیشه از لبه به سرعت خرد و ریز می شود.

یکی از موارد مهم دیگر به خصوص در ساختمان های بلند که طبقات بالایی دارند سقوط لنگه به پایین است چرا که نگهدارنده این بخش در چهارچوب به عهده لولا می باشد.

مورد دیگر که حائز اهمیت می باشد رگلاژ پنجره دوجداره اگر به درستی انجام نشده باشد. در باز و بسته شدن پنجره یو پی وی سی را دچار مشکل می کند به طوری که حتی یراق آلات را نیز از کار می اندازد.

در نهایت امر تعویض لولا پنجره دوجدراه یک کار کاملا تخصصی است و سهل انگاری در دیر تعمیر کردن این مورد می تواند هزینه های سنگینی را تحمیل کند.

تعویض لولای پنجره

نگهداری از لولای پنجره

یکی از نکات مهم در تعویض لولای پنجره دوجداره روغن کاری لولای پنجره یو پی وی سی است که از کارهای مهم جهت بالا بردن طول عمر این یراق آلات محسوب می شود. به طور معمول روغن کاری در بهبود نحوه عمل ابزارها و وسایل مکانیکی متحرک نقش مهمی دارد این کار می تواند در حفظ کیفیت و دوام لولا موثر باشد. روغن کاری در نهایت باز و بسته شدن پنجره را روان می کنند.

قبل از روغن کاری لولای قابل تنظیم ابتدا باید تمام قسمت های لولا را تمیز کنید تا اثری از آلودگی روی آن نباشد.

مطالعه کنید
شناخت یراق دو حالته upvc

شماره تماس کاراکو