پنجره های یکی از ارکان اصلی ساختمان محسوب می شود. البته که از نظر بصری نیز تصویر خاصی از خود ارائه می دهند. به طور کلی پنجره ها در دسته بندی های مختلف قرار می گیرند. که به شکل دقیق تر می توان گفت که انواع بازشو پنجره دوجداره با یکدیگر متفاوت هستند. که در این متن به آن می پردازیم و اطلاعات مفیدی را با شما عزیزان به اشتراک می گذاریم.

انواع بازشو پنجره دوجداره

بازشو  تک حالته

در این مدل بازشوها توسط لولا باز و بسته می شود. در واقع لولای مذکور قابلیت تنظیم دارد و نوع حرکت آن به این گونه است که از سمت ضلع عمودی آن به سمت جلو و فقط در یک راستا که محور حرکتی آن محور افقی باشد باز و بسته می شود. یا به بیان ساده تر به صورت معمولی و حول محور زاویه 90 درجه حرکت خود را انجام می دهد.

بازشو دوحالته

در این مدل بازشو در دو جهت باز و بسته می شود. که یک جهت آن در راستی محور افقی بوده و جهت حرکتی دیگر آن به صورت زاویه دار از سمت بالا می باشد. قابل ذکر است که این مدل با افزایش نقطه های قفل شونده آن و امکان باز شدن در دو جهت دارای کمترین محدودیت نسبت به سایر بازشو ها می باشد. ضمن اینکه مدل بازشو دو حالته به دلیل داشتن قیمت مناسب و نیز کار کرد مناسب آن از پرکاربرد ترین نوع بازشو درب و پنجره در مکان مختلف است.

بازشو از بالا

در این مدل باز و بسته شدن پنجره به وسیله لولا صورت می گیرد که لولای این پنجره امکان تنظیم دارد. سیستم حرکتی این مدل است که فقط از سمت بالا و با زاویه مشخص باز می شود. این مدل نیز دارای قیمت مناسبی می باشد. این سبک بازشو برای مکان های که نیاز است درب و پنجره به حالت مورب باز و بسته شود کاربرد دارد. از این سبک برای سرویس بهداشتی ،پارکینگ، نورگیرهای حمام و مکان ها دیگر استفاده می شود.

مطالعه کنید
نحوه رگلاژ پنجره آلومینیومی

انواع بازشو پنجره دوجداره

فولکس واگنی

همانطور که از نام این مدل مشخص است مانند در ماشین مدل ون استیشن باز و بسته می شود. مکانیزم یراق در این درب ها به این صورت است که در چهار ضلع لنگه بازشو به شکل کامل یکسره و متصل به هم بوده و تعداد نقطه های قفل شونده بیشتری را ایجاد می کنند.

این مدل در زمان باز کردن لنگه ی درب یا پنجره به اندازه چند سانتی متر به سمت درون ساختمان حرکت می کنند، و با کمک غلتک ها و ریل های موجود روی چارچوب به صورت افقی رفت و آمد می کند. به علت اینکه تعداد نقطه های قفل شونده در چهار سمت است و نوع حرکت این مدل افقی است هیچ گونه مزاحمتی برای وسایل های موجود در فضا نداشته و این مدل نسبت به سایر مدل ها کامل تر می باشد.

بازشو کشویی

این مدل بازشو در چارچوب در توسط غلتک هایی زیر بازشو روی ریل های خود به صورت افقی باز و بسته می شود. حالت عایق و ایزوله این مدل نسبت به سایر مدل ها کمتر می باشد. و برای مناطقی که آب و هوای معتدل دارد مناسب نیست.

بازشو آکاردئونی

این سبک پنجره ها همانند باز و بسته شدن دستگاه آکاردئون است. که به صورت لولایی و در یک سمت از چارچوب درب یا پنجره قرار می گیرد. در این مدل حرکت هر کدام از لنگه ها توسط غلتک ها و ریل ها به صورت افقی در بالا و پایین درب و پنجره نصب می شود انجام می گیرد.

مطالعه کنید
چگونگی رفع افتادگی پنجره دوجداره

انواع بازشو پنجره دوجداره

جمع بندی

انواع بازشو پنجره دوجداره را مورد بررسی قرار دادیم. در واقع می توانید متناسب با نیازها و فضایی که در اختیار دارید اقدام به انتخاب یکی از انواع پنجره نمایید. مجموعه کاراکو با سال ها سابقه و تجربه در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و یو پی وی سی در شهر تهران و کرج آماده ارائه خدمات در کوتاه ترین زمان به مشتریان عزیز و گرامی می باشد.

شماره تماس کاراکو