ابتدا لازم است بدانید که امور رگلاژ و تعمیر پنجره دوجداره باید توسط گروه حرفه ای مانند کاراکو صورت گیرد. برای تعمیر و تعویض قفل و دستگیره پنجره های دوجداره upvc از پیچ بند ، آچار آلن مخصوص ، دلر و پیچ گوشتی های چند محوره استفاده می شود. انواع قفل و دستگیره پنجره دوجداره از لحاظ مدل، نوع باز و بسته شدن ، مکانیزم باز شدن ، نحوه نصب و… دسته بندی می شود.

نکته : تعویض قفل پنجره دوجداره باید با دقت بالا اجرایی شود تا آسیب به شیشه و پروفیل لنگه نرسد. و فشار مضاعف باعث خارج شدن از رگلاژ پنجره های upvc نشود و لولا ها شکسته یا خمیده نگردند.

مراحل تعویض و تعمیر قفل و دستگیره پنجره دو جداره

تعویض و تعمیر دستگیره

  • ابتدا باید بدانید که دستگیره های پنجره دوجداره دارای مقاومت بالایی هستند و با اعمال فشار دچار شکستگی نمی شوند.
  • دقت کنید که در بحث تعویض دستگیره پنجره های دوجداره upvc باید از تعمیرکار حرفه ای برای این کار استفاده کرد.
  • جنس چینی موجود در بازار به سرعت و مدت زمان اندک دوباره از کار می افتد. پس در هنگام سفارش از نوع استاندارد آن بهره بگیرید.
  • تعویض و تعمیر دستگیره پنجره upvc با پیچ بند ، پیج گوشتی مخصوص ، آلن و در صورت نیاز انبر اجرایی می شود. و به دلیل تنوع این محصول برای هر مورد یک نوع مکانیزم تعمیرات نیاز است.

تعمیر و تعویض قفل و دستگیره پنجره دوجداره

تعویض و تعمیر قفل

معمولا قفل پنجره upvc بعد از خرابی باید تعویض شوند و قفل جدید جایگزین آن شود. و در مواردی نیز ممکن است که مشکل از توپی یراق به کار گرفته باشد که کامل در داخل زاماک قرار نمی گیرد و با جابه جایی زاماک و یا اضافه کردن و یا تعویض اسپانولیت قابل تعمیر می باشند. و در غیر این صورت نیاز به تعویض قفل پنجره upvc دارد.

مطالعه کنید
علت بخار زدن بین شیشه دوجداره

باید بدانید که در بحث تعمیر و تعویض قفل پنجره دوجداره upvc تنها دو دلیل است که موجب افزایش هزینه می شود. و آن نادیده گرفتن مشکلات در مراحل اولیه و همچنین اقدام سرخود برای رفع مشکلات است. که به باور کارشناس فنی این حوزه ، مردم عزیز ابتدا خود قصد تعمیرات و تعویض را دارند که با آسیب به توپی و زاماک و همچنین یراق آلات درگیر و در مواردی خارج کردن از رگلاژ می شود.

چرا تاکید ما این است که تعمیر و رگلاژ پنجره های دوجداره  به خصوص تعویض قفل یک کار کاملا فنی است ، زیرا اسپانیولت از بالا تا پایین بخش طولی لبه ی لنگه را در بر گرفته است. و اگر شما پیچ های قفل و دستگیره را باز کنید در واقع اسپانیولت را جا به جا کرده اید که این کار تنظیم توپی و زاماک را نیز به هم می ریزد و حتی در مواردی مشاهده شده است که زیر شیشه ها نیز دچار جا به جایی شده اند.

تعمیر قفل و دستگیره پنجره

عواملی که سبب خرابی قفل پنجره می شوند

دستگیره مانند دیگر یراق آلات مصرفی ، بعد از گذشت مدتی به دلایل مختلف نظیر آب خوردگی نفوذ هوا و غیره دچار مشکلات زیادی می شود. در این بین اگر قفل درب و پنجره دچار مشکل شود و دستگیره نیز نیاز به تعمیر داشته باشد به راحتی قابل انجام شدن است.

  • استاندارد نبودن قفل که در مدت محدودی از کار می افتد.
  • عوامل انسانی نظیر فشار مضاعف به قفل و دستگیره ، آویزان شدن ، عدم رعایت اصول باز و بست
  • خارج شدن از رگلاژ درب و پنجره دوجداره و عدم تنظیم به موقع و فشار لنگه به فریم و در نتیجه از کار افتادگی قفل یو پی وی سی
  • نداشتن دانش فنی و اقدام به تعمیر قفل درب دوجداره یا پنجره
  • upvc
مطالعه کنید
تعمیر تخصصی پنجره آلومینیومی

هزینه تعمیر پنجره دوجداره

با توجه به هزینه ای بالا قفل و دستگیره پنجره دوجداره در صورت خرابی نیاز به تعمیر دارد. که می توانید به صورت مقرون به صرفه قفل و دستگیره را تعمیر کرده و از آن مجددا استفاده کنید. طراحی و مکانیزم قفل و دستگیره پنجره دوجداره بسیار تخصصی و از مهندسی معکوس در تولید یراق آلات و طراحی آن استفاده می شود. دقت نمایید که تعمیر قفل و دستگیره پنجره دوجداره نیاز به فرد ماهر و متخصص در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و یو پی وی سی دارد تا سبب آسیب دیدگی به پنجره نشود. چرا که این افراد با رعایت نکات و ترفندهای خاص اقدام به تعویض قفل و لولای درب و پنجره می کنند یکی از دلایل اهمیت تعمیر و تعویض قفل و دستگیره این است سبب بالا رفتن امنیت می شود.

تعمیر و تعویض قفل و دستگیره پنجره دوجداره
جمع بندی

سیستم قفل و دستگیره در پنجره دوجداره upvc در طرح ها و حالت های متنوع تولید و در بازار عرضه شده است. اما بهترین آن که اسپانیولت و یراق پیچیده تری را دارا می باشد نوعی از آن است که با چرخاندن دستگیره به سمت بالا قفل مرکزی درب فعال شده و زاماک به سطح بالا انتقال یافته و حتی نیاز به چرخش کلید نیست.

در نهایت می توان به این نتیجه رسید که استفاده از درب و پنجره دوجداره به منظور ایجاد امنیت در ساختمان می باشد. همانطور که می دانید درب و پنجره دوجداره دارای قفل و دستگیره متفاوتی نسبت به باقی پنجره ها می باشد. که حتما روش تعمیر پنجره دوجداره نیز متفاوت می  باشد.

مطالعه کنید
اهمیت اسپانیولت در پنجره دوجداره

شماره تماس کاراکو