مهم ترین فاکتوری که نقش حیاتی در ماندگاری پنجره های upvc و آلومینیومی وجود دارد و از جمله خدمات مجموعه های تعمیرات پنجره دو جداره upvc به حساب می آید عمل تعویض یراق آلات پنجره دوجداره می باشد.

از رایج ترین اشتباهاتی که اغلب مردم در زمان خرید پنجره دوجداره دچار آن می شوند این است که  به نوع و جنس و نیز آلیاژ به کار گرفته شده در این نوع پنجره کمترین توجه را دارند. برخی کارگاه ها وجود دارند که به خاطر سود بیشتر حاضر می شوند از یراق هایی با آلیاژ ضعیف تر و قالب گیری بی پایه و اساس استفاده کنند. به هیمن دلیل ضرورت اینکه بتوانیم تشخیص دهیم چه جنسی مناسب و مرغوب است احساس می شود. بهترین یراق آلات موجود در بازار مطعلق به کشورهای ترکیه و آلمان و در برخی از قطعات کشور ایتالیا می باشد البته که در بازار جنس های چینی و تایوانی بسیار وجود دارد که به شدت می تواند به عملکرد درب و پنجره دوجداره آسیب وارد کند.

تعویض یراق آلات از کار افتاده و خراب یکی از حیاتی ترین کارهای است که برای پنجره باید انجام شود. طول عمر پنجره به چند آیتم بستگی دارد که یکی از آن ها مربوط به یراق آلات آن می شود. عملکرد و عمر پنجره ها بستگی به شرایط محل نیز دارد برای جلوگیری از خرابی یا عمر قطعات باید شرایط آب و هوایی و… را در نظر بگیرید.

ضرورت حضور تعمیرکار برای تعویض یراق آلات پنجره دوجداره

تعمیرکار پس از حضور در محل برای تعویض یراق آلات پنجره دوجداره که معیوب شده اند سه مورد را بیش از هر چیز مد نظر دارد که شامل موارد زیر است:

  • در ابتدا باید بداند که فشار زیاد به لنگه می تواند موجب شکستگی شیشه ها شود.
  • مرحله بعد اینکه با تعویض اسپانیولت و دیگر یراق آلات درب و پنجره نباید رگلاژ زاماک و لولاها را به هم بریزد.
  • در نهایت نباید موجب اسیب رساندن به قفل و دستگیره شود زیرا هزینه را به مراتب بیشتر خواهد کرد.
مطالعه کنید
رگلاژ درب و پنجره دوجداره

تعویض یراق آلات پنجره

راه های تشخیص یراق آلات مرغوب

  1. از تولید کننده بخواهید تا تایید کارشناسی و نیز نام کشور سازنده معتبر که بر روی محصول درج شده را در اختیارتان بگذارد.
  2. در مرحله بعدی می توانید با اطلاعاتی که بدست آوردید با مشاوران و همکاران ما مشورت کنید. چرا که این عزیزان به صورت تخصصی در زمینه تعمیرات و رگلاژ درب و پنجره فعالیت دارند به بهترین نحوه می توانند شما را یاری دهند.
  3. یکی از مهم ترین بخش های که یک تعمیر کار انجام می دهد. بررسی یراق آلات و اگر احتیاج به تعویض یراق آلات پنجره دوجداره است انجام گیرد. و نیز چک کردن اسپانیولت که به شدت در مکانیزم حرکتی تاثیر گذار است. هنگامی  که اسپانیولت عمل نکند اولین مشکلی ایجاد می گردد عدم چفت شدن لنگه در فریم است. که سبب ورود هوای بیرون و نیز آلودگی به داخل می شود.

تعویض یراق آلات پنجره

خرابی های احتمالی

احتمال دارد که لنگه درب و پنجره با لبه مقابل خود که قطعه ای به نام زاماک است درگیر شود. و اجازه بسته شدن یا باز شدن آن را ندهد. در این صورت لولا افت نموده و لنگه به سمت جلو کشیده می شود. برای حل آن دو حالت وجود دارد. اگر لولا قابل رگلاژ باشد با یک آچار آلن می توان لنگه را به عقب کشید تا در جای خود قرار گیرد و درست عمل کند. اگر یراق آلات از لولا معمولی استفاده شده باشد باید لنگه کامل باز شود سپس لولای رو فریم باز شود وعقب تر پیچ شود.

در یراق آلات دوحالته امکان رگلاژ تمام لولاها وجود دارد.  این یراق امکان دارد لنگه به سمت پایین افت کرده باشد. به صورت عادی که لنگه باز است قیچی یا همان عرض بازویی از بالا باز شود. برای حل این مشکل باید لولای پایین لنگه را با آچار آلن چرخاند تا لنگه به جایی برسد که قیچی بالا درگیر شده و تا زمانی که دستگیره به سمت بالا چرخانده نشود قفل بازویی رها نمی شود.

مطالعه کنید
هزینه تعمیر پنجره دوجداره چقدر است؟

در پنجره دوجداره اگر قطعه ای از کار افتاده باشد باید کامل آن قطعه را عوض کرد. که این کار تنها توسط نیرو ماهر و متخصص درزمینه رگلاژ پنجره دوجداره صورت می گیرد.

سپردن به تعمیرکار ماهر

به طور کلی یراق آلات سبب می شود که امنیت محصولات و همچنین کارایی آن ها بالا روند. در نتیجه بدون این اجزا نمی توان کالایی بدون نقص داشت. البته که بسیاری از یراق آلات در پنجره دوجداره تعمیر نمی شود و در صورت خرابی باید دست به تعویض بزنید. حتما برای انجام این کار از تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید و به هیچ عنوان خودتان دست به کار نشوید. چرا که ممکن است با اندکی فشار بیشتر سبب شکسته شدن شیشه شوید و یا به سایر نقاط پنجره آسیب بزنید.

تعمیر یراق الات خراب پنجره دوجداره

نکات مهمی که تعمیرکار به آن توجه دارد.

هنگامی که متخصص گروه کاراکو برای تعویض به محل مورد نظر می آید به سه نکته توجه می کند.

از مقاومت و سلامت شیشه مطمئن می شود. یعنی زمانی که فشار زیادی به لنگه وارد می شود آیا سبب شکسته شدن شیشه می شود. مورد دوم که به آن توجه می شود که با تعویض اسپانیولت ها و دیگر قطعات نباید رگلاژ زاماک و لولاها مختل شوند. در آخر بعد از تعویض قطعات باید به این که عملکرد قطعات توجه کرد که به قفل و دسته ها آسیب نزنند. این مورد بسیار مهم است و عمل نکردن به آن سبب بروز خسارت مالی می شود.

اسپانیولت

اسپانیولت یکی از بخش های یراق آلات در پنجره های دوجداره می باشد. این دستگاه دارای چند زبانه می باشد. این دستگاه با استفاده از زبانه های که دارد از راستای پروفیل لنگه به بدنه متصل می کند. با متصل شدن کیپر لنگه به چهارچوب می چسبند با این اتصال پنجره از نظر عایق بندی به درجه بالایی می رسد.

مطالعه کنید
نحوه رگلاژ درب و پنجره یو پی وی سی
قفل ها

قفل ها با استفاده درست عمر طولانی دارند و احتمال خراب یا از کار افتادگی آن ها بسیار کم است. در بیشتر مواقع زمانی که قفل ها خراب می شوند قفل جدید جایگزین آن می شود. اما حالت دیگر نیز وجود دارد که مشکل از یراق آن باشد. که در این حالت با جا به جا کردن زاماک و یا تعویض اسپانیولت قابل تعمیر می باشند.

دستگیره ها

دستگیره ها را به طور صحیح باز و بسته کنید در صورت عدم رعایت و وارد کردن فشار بیش از حد دستگیره ها از کار می افتند. خرابی دستگیره در این نوع پنجره ها به ندرت اتفاق می افتد. ضمن اینکه استفاده از دستگیره با کیفیت به علت طول عمر بالاتر برای مصرف کننده مقرون به صرفه خواهد بود.

تعویض یراق آلات پنجره دوجداره

جمع بندی

همانطور که می دانید مهم ترین موضوع این است. که قبل از اینکه اتفاقی رخ دهد بتوانیم راجب آن اطلاعات داشته باشیم تا در نهایت تصمیم درستی بگیریم. اما خوب امروزه خریداران منازل و آپارتمان های اماده هیچ گونه اطلاعی در مورد نوع درب و پنجره نصب شده بر روی ساختمان ها ندارند. که دلیل این مسئله خرید اماده است اما خواهش ما این است که حتما از سالم بودن قطعات پنجره های upvc نیز اطمینان حاصل کنید و همچنین رگلاژ درب و پنجره دوجداره را نیز کامل بررسی کرده و در صورت عدم اطلاع در این حوزه با کارشناس فنی گروه کاراکو تماس بگیرید.

شماره تماس کاراکو