یراق آلات پنجره upvc علاوه بر زیبایی ظاهری پنجره، امکان ایجاد سبک های مختلف در باز و بسته شدن پنجره می شوند. علاوه بر این، یراق آلات استاندارد و با کیفیت سبب راحتی بیشتر در باز و بسته کردن پنجره ها می شوند. البته همانطور که می دانید بعد مدتی استفاده از پنجره کیفیت اولیه خود را از دست می دهدی و احتیاج به رگلاژ پنجره UPVC پدید می آید.

یراق آلات پنجره upvc به قطعاتی گفته می شود که کمک به راحتی در باز و بسته شدن پنجره می کند. معمولا جنس یراق آلات از پلاستیک فلز یا ترکیبی از هر دو است. یراق آلات یکی از ارکان اصلی در ساخت پنجره محسوب می شود. یکی از مزایای پنجره upvc عایق بودن آن ها می باشد.

یراق آلات پنجره upvc

یراق آلات پنجره  upvc شامل اسپانیولت ،دستگیره، لولا و جلو قفلی است.

اسپانیولت

منظور از اسپانیولت همان سیستم قفلی است که از قسمت پایین تا بالای لنگه قرار می گیرد. و قسمت لنگه پنجره به قسمت چارچوب آن از طریق اسپانیولت قفل می شود. بین ارتفاع لنگه پنجره و انتخاب اسپانیولت حتما باید تناسب برقرار باشد. دلیل اهمیت این تناسب، تاثیر آن در عایق بودن پنجره است. اگر اسپانیولت به کار رفته در لنگه پنجره کوچکتر از حد استاندارد باشد، لنگه و چارچوب به طور کامل روی هم قفل نمی شوند و همین امر سبب کاهش کیفیت عایق بودن پنجره می شود.

دستگیره

چون از دستگیره برای باز و بسته کردن پنجره استفاده می شود، به همین دلیل میزان کیفیت آن نیز اهمیت زیادی دارد. کیفیت دستگیره باید به گونه ای باشد که در طی باز و بسته کردن های مکرر کیفیت خود را از دست ندهد. انتخاب نوع دستگیره پنجره با توجه به نوع بازشو پنجره متفاوت است. علاوه بر این ارتفاع دستگیره اهمیت زیادی دارد، چون در صورت نداشتن ارتفاع مناسب سبب ایجاد فشار به قسمت پنجره و اتصال آن می شود.

مطالعه کنید
تعویض نوار و لاستیک های پنجره دوجداره برای بهینه سازی و عایق بندی
لولا

از دیگر یراق آلات پنجره upvc  لولا پنجره است این قطعه از جنس فلز یا ترکیبی از فلز و پلاستیک ساخته می شود. از نکات مهم در کیفیت لولا پنجره آلیاژی است که در ساخت لولا به کار می رود. هر چقدر کیفیت آلیاز بیشتر باشد کیفیت لولا ساخته شده نیز بیشتر است. از دیگر عوامل مهم در کیفیت لولا پنجره تعداد لولا و تناسب سایز آن با پروفیل پنجره است.

یراق آلات پنجره UPVC

جلو قفلی

جلو قفلی یکی دیگر از انواع یراق آلات پنجره دوجداره یو پی وی سی است. آنچه که در کیفیت این قطعه اهمیت دارد وزن آن است، اگر وزن قفل کمتر از حد استاندارد باشد سبب شکستن آن می شود.

ویژگی های که این یراق آلات باید داشته باشند.

از مهم ترین ویژگی های که یراق آلات باید داشته باشد تحمل کردن وزن قسمت بازشو پنجره است. چون معمولا پنجره ها در سایزهای مختلف تولید می شوند یراق آلات که به کار می روند باید متناسب با وزن و سایز پنجره باشند.

از دیگر ویژگی ها استاندارد بودن این قطعات است. استاندارد نبودن این قطعات در کیفیت پنجره ساخته شده تاثیر منفی دارد. به عنوان مثال اسپانیولت که یکی از یراق آلات مهم در پنجره های یو پی وی سی است و نقش زیادی در عایق بودن پنجره دوجداره دارد، اگر دارای کیفیت استاندارد نباشد سبب از بین رفتن ویژگی عایق بودن پنجره می شود.

ویژگی دیگر یراق آلات با کیفیت مقاومت این قطعات در برابر شرایط مختلف جوی می باشد. اگر یراق آلات کیفیت مطلوب نداشته باشد بعد از مدتی دچار زنگ زدگی و پوسیدگی می شود که در نهایت سبب کاهش کیفیت پنجره می شوند.

مطالعه کنید
نکات مهم برای خرید پنجره دوجداره

روان بودن یراق آلات سبب باز و بسته شدن راحت پنجره می شوند و این باز و بسته شدن راحت نیز فشار کمتری به دستگیره و سایر قسمت های پنجره وارد می کند.

جمع بندی

با توجه به تمامی توضیحاتی که در بخش بالا بیان شد در صورتی که برای یراق آلات مشکلی پیش آمد به هیچ عنوان خودتان اقدام به برطرف کردن آن نکنید. حتما با گروه فنی و مهندسی کاراکو تماس بگیرید. چرا که این مجموعه با داشتن سال ها سابقه و تجربه در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و یو پی وی سی بهترین خدمات را در کوتاه ترین زمان ارائه می دهد.

شماره تماس کاراکو