گروه حرفه ای کاراکو قصد دارد در این مقاله به تفاوت پنجره آلومینیومی با upvc  بپردازد. و اطلاعاتی در این خصوص در اختیار شما عزیزان و همراهان همیشگی قرار دهد. همانطور که می دانید upvc ماده قوی و مستحکمی است که در ساخت درب و پنجره بسیار کاربرد دارد. و از طرفی دیگر آلومینیوم فلزی ارزشمند است. که از قابلیت های آن سبک،بادوام، قابل بازیافت ،مقاوم ،دوست دار محیط زیست به سبب این ویژگی ها در دوران های مختلف مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.

تفاوت پنجره آلومینیومی با upvc از جنبه های مختلف

دوام و ماندگاری

یو پی وی سی یا پلی وینیل کلراید غیر پلاستیکی بسیار بادوام و مقاوم در برابر پوسیدگی می باشد. یعنی اینکه دارای طول عمر طولانی و به نگهداری کمی نیاز دارد. فریم های یو پی وی سی دارای عمر مفید کمتری نسبت به نوع آلومینیومی هستند.

تفاوت پنجره آلومینیومی با upvc

عایق صدا

یکی از تفاوت پنجره آلومینیومی با upvc  که در واقع از مزیت های پنجره upvc نسبت به آلومینیومی است. عایق صوتی upvc کمی بهتر می باشد منظور از عایق صدا جلوگیری کردن از ورود سر و صدا به داخل منزل است. البته بخش مهمی از آن مربوط به نوع شیشه می باشد که اگر شیشه های دو جداره با کیفیت بالا و استاندارد انتخاب کنید منزل شما غرق در سکوت می شود.

زیبایی ظاهر

جالب است بدانید که محبوبیت آلومینیوم در چند سال اخیر به خاطر زیبایی متریال بیشتر بوده است. قاب های آلومینیومی می تواند بسیار نازک تر از upvc باشد. که به آنها ظاهری تمیز و حداقل می دهد که در خانه های مدرن  باعث زیبایی خواهد شد. پنجره های upvc به دلیل حجیم بودن قاب پنجره و ظاهر پلاستیکی خود نمای جالبی ندارند. یو پی وی سی سفید رایج ترین رنگ استفاده شده برای پروفیل های یو پی وی سی می باشد. اما اگر رنگ متفاوت تر خواستید می توانید از یو پی وی سی با رنگ چوب استفاده کنید.

مطالعه کنید
نحوه تعمیر و رگلاژ پنجره یو پی وی سی

تفاوت پنجره آلومینومی با upvc

عایق

یکی از دلایلی که در گذشته آلومینیوم نسبت به upvc از محبوبیت پایین تری برخوردار بود به دلیل وضعیت عایق بودن آن بود. آلومینیوم یک ماده بسیار رسانا است ، به این معنی که گرما را به راحتی از خود عبور می دهد. برای همین آلومینیوم در مقابل upvc یک ماده ناکارآمد در زمینه بازده انرژی محسوب می شود. در نهایت سطح بازدهی انرژی ارائه شده توسط دو نوع پنجره آلومینیوم یا یو پی وی سی به عواملی نظیر مونتاژ ، کیفیت متریال استفاده شده و نصب مرتبط است.

قیمت

از دیگر تفاوت پنجره آلومینیومی با upvc از جنبه قیمت و هزینه می باشد. به خاطر  هزینه بیشتر متریال پنجره آلومینیومی گران تر از upvc است. اما با این وجود در نظر بگیرید که آلومینیوم نسبت به upvc  کمتر تخریب می شود در طولانی مدت آلومینیوم مقرون به صرفه تر است. با این تعاریف پنجره آلومینیومی دارای شما محسوب می شود و در واقع نوعی سرمایه گذاری تلقی می شود. مواردی که باعث شده تاثیر بسیار زیادی در قیمت تمام شده شما ایجاد شود. این موارد شامل شیشه دوجداره ، رنگ قاب ، یراق آلات ، مونتاژ و نصب خواهد بود. در نهایت در نظر داشته باشید که هرچه هزینه شما افزایش پیدا کند پنجره ای بهتر دریافت خواهید کرد.

تفاوت پنجره آلومینیومی با upvc

نکته

در بحث تعمیر و رگلاژ پنجره upvc و آلومینیوم می توان به جرات گفت که نوع آلومینیوم کار سخت تر و تخصصی تر است و هزینه بیشتری را نیز طلب می کند که عده کمی از تعمیرکاران از پس آن بر می آیند.

مطالعه کنید
رگلاژ پنجره دوجداره در کرج
جمع بندی

در این متن سعی کردیم در یک مقایسه برابر مزایا و معایب درب و پنجره upvc و آلومینیوم را ذکر کنیم. اما باید توجه کرد که هم درب و پنجره upvc و هم آلومینیوم کاربرد بسیاری در صنعت ساختمان داشته و مزایای فراوانی را یدک می کشند. در صورت احتیاج به تعمیرات و رگلاژ پنجره آلومینومی یا upvc می توانید با مشاوران گروه کاراکو تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس کاراکو