پنجره از ارکان اصلی ساختمان که در زیبایی خانه نقش بسیار مهمی دارد. در واقع نگهداری و تمیز کردن پنجره دوجداره اهمیت بالایی دارد. زمانی که آن ها را تمیز می کنید نور زیبایی به منزل شما می تابد و تازه متوجه می شوید که تمیزی یک امر حیاتی و مهمی است.

روش های تمیز کردن پنجره دوجداره

روش اول، در مرحله اول فریم ها را تمیز کنید بعد شیشه ها

برای تمیز کردن پنجره دوجداره در ابتدا با اسفنج تمیز و آب گرم و مایع ظرفشویی اول فریم ها یا همان قاب پنجره را تمیز کنید. چرا که اگر شیشه ها را در آغاز پاک کنید و بعد به سراغ قاب پنجره بروید دوباره کاری پیش می آید. چون نشت آب یا کثیفی از روی فریم ها بر روی شیشه نشت می کند و در نهایت کار شما را بیشتر می کند.

تمیز کردن پنجره دوجداره

روش دوم، استفاده از بخارشو

این دستگاه که تنها از بخار آب برای تمیز کردن استفاده می کند برای پنجره دوجداره مناسب است. ضمن اینکه لازم نیست برای تمیز کردن از شوینده های بسیار قوی استفاده کنید. در واقع پروفیل پنجره دوجداره باید بدون مواد شیمیایی تمیز شود. حتی بخارشو هم اگر بسیار قوی است و دمای بخار آن بالا است بهتر است روی حالت متوسط تنظیمش کنید تا خیلی داغ نباشد و مشکلی برای پروفیل شما ایجاد نشود.

بایدها و نبایدها تمیز کردن پنجره دوجداره

برای تمیز کردن پنجره دوجداره لازم نیست مواد شوینده گران قیمت خریداری کنید. تنها با مقداری آب و مایع ظرف شویی می توانید به راحتی پنجره را پاک نمایید. که برای این امر احتیاج به ابزارهای نیز دارید برای پاشیدن آب بر روی شیشه یک ظرف کوچک نیاز دارید. همچنین، یک تی دسته بلند و اسفنج نیز باید در اختیار داشته باشید. لطفا از اشیاء تیز استفاده نکنید چون آسیبی که به پنجره دو جداره وارد می شود امکان دارد ظاهری نباشد. اما می تواند عایق بودن پنجره را از بین ببرد و پنجره شما دیگر کارایی اولیه را نداشته باشد. نظافت دوره ای پنجره ،لاستیک و لولاها و…. از تجمع آلودگی جلوگیری می کند و سبب می شود از خشک شدن لاستیک ،لولا و… جلوگیری شود.

مطالعه کنید
تنوع بازشو پنجره دوجداره

مشاهده بخار بین دو شیشه

در صورتی که بین دو شیشه پنجره شما بخار تشکیل شده باشد. یعنی اینکه مهر و موم پنجره از بین رفته و فضا نفوذ ناپذیری بین دو قطعه شیشه دچار منافذ شده است. در این حالت باید به فکر تعمیر پنجره دوجداره باشید. حتما از تعمیرکار ماهر و متخصص در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و یو پی وی سی کمک بگیرید تا جایی برای نگرانی باقی نماند.

تمیز کردن پنجره دوجداره

بروز مشکل و نیاز به تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره

چک کردن دوره ای یراق آلات را باید انجام دهید هیچ قسمتی نباید شل یا بیش از اندازه سفت باشد. در چنین حالتی حتما باید اقدام برای رفع مشکل نمایید. یا اینکه احساس می کنید پنجره کارایی خوبی ندارد و اینکه عایق خوبی نیست باید به دنبال رگلاژ پنجره دوجداره باشید.

بهترین حالت این است که از وسایل و تجهیزات به خوبی مراقبت و نگهداری کنید تا دچار خرابی نشود و شما را در آینده ای نزدیک با هزینه های زیاد تعمیر پنجره دوجداره رو به رو نکند. در حقیقت پنجره آن قسمتی از خانه شما است که با مراقبت و صرف زمان نه چندان زیاد تا مدت ها مانند روز اول کار می کند و خیالتان از این بخش راحت خواهد بود.

جمع بندی

در این متن به تمیز کردن پنجره دوجداره و در صورت بروز مشکل تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره را مورد بررسی قرار دادیم. تا شما عزیزان با آگاهی از نحوه نگهداری و تمیز کردن پنجره دوجداره گام موثری در افزایش طول عمر پنجره بردارید.

مطالعه کنید
شناختن کامل پنجره کشویی ریلی

شماره تماس کاراکو