اصولاً رگلاژ پنجره دوجداره برای رفع افتادگی پنجره دوجداره است. در ابتدا این افتادگی بررسی می شود تا اگر افتادگی توسط رگلاژ پنجره برطرف می شود صورت گیرد. به این صورت است که درب و پنجره دوجداره مورد نظر که افتاده یعنی بازشو آن در جای تراز خود قرار ندارد و به فریم گیر می کند. به طوری که این افتادگی سبب می شود که درب و پنجره دوجداره به خوبی باز و بسته نشود.

برای رفع افتادگی پنجره دوجداره و جلوگیری از این اتفاق روش ها و راهکارهایی وجود دارد که با کمک گرفتن از آن ها این مشکلات را می توان برطرف کرد.

رفع افتادگی پنجره دوجداره

پنجره تک حالته و دو حالته

این نوع از پنجره ها که محبوب ترین و پر استفاده ترین نوع پنجره هستند به خصوص در فضای باز بسیار دیده می شوند. افتادگی این نوع از پنجره به این شکل است که به سمت پایین فشار بیشتری وارد می کنند. راه حل رفع این ایراد رگلاژ پنجره دوجداره می باشد. برای رگلاژ این نوع پنجره در ابتدا شیشه را از پنجره جدا کرده و آن را به طور کاملاً دقیق و تراز در جای اولیه خود قرار می دهند.

پنجره دوجداره کشویی

افتادگی در این نوع پنجره به این صورت است که هنگام باز و بسته شدن دچار مشکل و گیر ها ی فراوانی می شود. نحوه رگلاژ این نوع پنجره به این گونه است که شیشه بازشو را به طور کامل خارج کرده و بعد از آن به رفع مشکلات ریل می پردازیم. اگر افتادگی پنجره دوجداره کشویی موجب خوردگی ریل آن شده باشد باید قطعاً تعویض شود.

مطالعه کنید
رگلاژ در و پنجره آلومینیوم
پنجره فولکس واگنی

نحوه رگلاژ و رفع ایراد در این پنجره بسیار شبیه به پنجره کشویی می باشد. اما این نوع از پنجره به مراتب پیچیده تر وتخصصی تر می باشد. به همین خاطر حتماً کار را به تعمیر کار ماهر و حرفه ای در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و یو پی وی سی بسپارید.

رفع افتادگی پنجره دوجداره

دلیل افتادگی پنجره دوجداره

این نوع از مشکلات پنجره می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد که در این متن به آن می پردازیم.

نشست ساختمان

پنجره ها در زمان نصب به دیوارها اطراف متصل هستند به این صورت که تغییرات ساختمان می تواند بر روی پنجره تاثیر گذار باشد. بسیاری از ساختمان ها به مرور زمان نشست کرده و دچار تغییرات فیزیکی می شوند در نهایت کاربرد پنجره نیز بر اثر فشار وزنی که وارد می شود دچار مشکل افتادگی می گردد.

نصب نادرست

باید توجه کرد که اگر پنجره نادرست نصب شود. به طور کلی مشکلات فراوانی به همراه خواهد داشت و کارایی و عملکرد درستی از پنجره نخواهید گرفت. در واقع مشکل افتادگی به دلیل درست و دقیق قرار نگرفتن پنجره در قاب خود به وجود می آید.

بی کیفیت بودن یراق آلات

بسیاری از سازندگان از یراق آلات بی کیفیت استفاده می کنند. این بی کیفیت بودن سبب می شود پنجره به سرعت کارایی مناسب خود را از دست بدهد و در زمان باز و بسته شدن دچار مشکل شود.

اندازه نامناسب

ابعاد نامناسب و اندازه گیری نادرست سبب می شود پنجره به درستی نصب نشده و در جای خود قرار نگیرد. فشار غیر استانداری که در اثر ابعاد نامناسب پنجره تحمل می کند. در گذر زمان موجب افتادگی پنجره دوجداره می شود.

مطالعه کنید
نقش زاماک در پنجره یو پی وی سی
کیفیت پایین پنجره

امروزه در بازار برخی از پنجره های بی کیفیت با قیمت بسیار پایین عرضه می شوند. در نهایت با استفاده از متریال بی کیفیت در طول زمان کوتاهی پنجره در اثر باز و بسته شدن زیاد از شکل افتاده و کاربرد آن دچار مشکل شود.

رفع افتادگی پنجره دوجداره

راه های پیشگیری از افتادگی پنجره دوجداره

افتادگی پنجره دوجداره از جمله مشکلات رایج در پنجره دوجداره است. برای جلوگیری از این اتفاق راهکارهای نیز وجود دارد.

یراق آلات با کیفیت

ماندگاری پنجره به میزان قابل توجهی تحت تاثیر کیفیت یراق آلات است. در حالی که برای نصب پنجره از ابزارهای غیر استاندارد استفاده شود قطعا بعد از مدتی استفاده پنجره دچار افتادگی می شود. البته که یراق آلات نامناسب و بی کیفیت مشکلات دیگری را نیز را به همراه می آورد و طول عمر پنجره را پایین می آورد. به همین خاطر در زمان نصب حتما از ابزارهای استاندارد و با کیفیت استفاده شود.

نصب پنجره

این کار کاملا تخصصی است و حتما توسط نیرو ماهر و متخصص مانند کاراکو انجام شود. جایگذاری پنجره های مختلف با یکدیگر متفاوت است. به هیچ عنوان خود افراد اقدام به این امر نکنند و حتما از تعمیرکار ماهر در زمینه نصب، تعمیر پنجره دوجداره کمک بگیرید.

شرایط محیطی

اختلاف جوی و گرم و سرد شدن هوا امکان دارد برکیفیت این محصولات تاثیر منفی بگذارد. البته که رطوبت و استفاده نامناسب از پنجره دوجداره نیز می تواند عاملی بر افتادگی پنجره دوجداره باشد.

اندازه گیری دقیق

یکی از مهم ترین اقدامات در نصب پنجره های دوجداره اندازه گیری است. بی دقتی در انجام این کار مشکلات زیادی را حاصل می کند. افتادگی پنجره دوجداره در بسیاری از موارد به دلیل اندازه گیری نادرست در نصب آن اتفاق می افتد.

مطالعه کنید
بررسی تفاوت ها پنجره دوجداره با آلومینیومی

افتادگی پنجره دوجداره

در آخر

بعد از نصب پنجره دوجداره و استفاده از آن احتمال دارد با مشکلاتی از قبیل افتادگی پنجره رو به رو شوید. دلیل مواجه با این مشکل مربوط به خود محصول نیست. در این متن به بررسی عوامل ایجاد این مشکل پرداختیم. برای پیشگیری از بروز این دست ایرادات حتما متن را با دقت مطالعه کنید. که با رعایت نکات ساده و روش هایی آسان قادر هستید این معضل را برطرف نمایید.

افتادگی پنجره دوجداره مشکلی است که با گذر زمان و به احتمال زیاد رخ می دهد. این مشکل دلایل مختلفی دارد که نیاز است شناخته شود و در مرحله بعد به رفع آن پرداخت. برای این کار می توانید از گروه فنی و مهندسی کاراکو کمک بگیرید.

شماره تماس کاراکو