پنجره دوجداره به سادگی تمیز شده و نحوه استفاده صحیح از آن راحت می باشد.یو پی وی سی یا پلی وینیل کلرید یک متریال بسیار محبوب در صنعت ساختمان می باشد. این پنجره ها نیاز به نگهداری و نظافت کمی دارند. این متریال بر خلاف پنجره های آهنی زنگ نمی زند و دچار خوردگی نمی شود. استفاده درست از پنجره دوجداره و نحوه صحیح باز و بسته کردن در سالم ماندن پنجره بسیار تاثیرگذار است. ضمن اینکه دوام و ماندگاری آن ها را بالا می برد.

راهکار های برای استفاده درست از پنجره دوجداره

  • روغن کاری قطعات مکانیکی و متحرک سبب سلامت و عمر بیشتر درب و پنجره دوجداره می شود.
  • نحوه صحیح باز و بسته کردن پنجره در طول عمر یراق آلات موثر است. توجه نمایید که دستگیره در جهت مختلف عمل کند و متناسب با خواسته شما لنگه پنجره باز و بسته شود. توجه کنید که دستگیره را نباید در زمان استفاده تحت فشار قرار دهید چرا که بعد از مدتی اسپانیولت از کار می افتد.
  • دقت کنید که زهوار خارج نشده باشد. چرا که سبب افتادن شیشه می شود و خطرات زیادی را به دنبال دارد از ضربه زدن با جسم سخت به طرف شیشه جلوگیری کنید.
  • هر چند مدت یکبار با پارچه ای که به صابون مایع آغشته است لاستیک ها درزگیر دور پنجره را تمیز کنید. با این کار علاوه بر تمیزی، نرمی و انعطاف لاستیک ها حفظ می شود.
  • قسمت‌ های متحرک پنجره مثل دستگیره‌ها، باید مرتب بررسی شود که هرز نشود. با بررسی مرتب، می‌ توانید قبل از اینکه مشکلی پیش آید، پیچ مربوطه را محکم کنید و مانع از خسارت شوید.
مطالعه کنید
بازشو پنجره ها به چه صورت است

استفاده درست از پنجره دوجداره

تاثیر استفاده صحیح از پنجره دوجداره

قطعاً استفاده درست از پنجره دوجداره در ماندگاری پنجره نقش مهمی دارد. چرا که اگر از یراق آلات به صورت صحیح استفاده کنید شاهد خارج شدن از حالت رگلاژ نخواهید بود. یا مثلا اگر از مواد شوینده ساده استفاده کنید شاهد تغییر رنگ پروفیل نخواهید بود.

طرز کار یراق آلات دو حالته نیز از این امر مستثنی نیست و باعث افزایش طول عمر یراق می شود. چرا که استفاده نادرست از یراق دو حالته باعث شکستگی و خراب شدن یراق می گردد. فشار نیاوردن به پنجره و قسمت بازشو هم یکی از مسائل مهم است که مربوط به بحث رگلاژ پنجره می شود. و در صورت استفاده صحیح عمر طولانی تری در بحث رگلاژ خواهیم داشت.

نکات مهم برای نگهداری از پنجره دوجداره

  1. به هیچ عنوان به قسمت لنگه بازشو درب و پنجره وزن اضافی آویزان نکنید.
  2. بین بازشو و چهارچوب پنجره جسم خارجی اضافی قرار ندهید برای اینکه برخوردی بین این دو قسمت رخ ندهد.
  3. مراقب باز شدن ناگهانی و سریع درب و پنجره در جهت لولا باشید. اینکار در گذر زمان سبب ایجاد مشکل در درب و پنجره خواهد شد.
  4. در زمان وزش باد و طوفان پنجره را در حالت باز رها نکنید.
  5. برای تمیز کردن پروفیل یو پی وی سی از دستمال یا پارچه زبر استفاده نکنید. تنها از محلول آب گرم و صابون به همراه دستمال لطیف استفاده کنید.

استفاده درست از پنجره دوجداره

جمع بندی

با رعایت نکات و استفاده درست از پنجره دوجداره عمر پنجره شما افزایش پیدا می کند. با استفاده صحیح و نگهداری اصولی از یراق آلات عملکرد مطلوبی خواهند داشت و احتیاجی به رگلاژ پنجره دو جداره نخواهید داشت. به علاوه اینکه از مواد شوینده ای استفاده کنید که آسیبی به پروفیل نرساند.

مطالعه کنید
شناختن کامل پنجره کشویی ریلی

شماره تماس کاراکو