رگلاژ درب و پنجره آلومینیومی یک ساز و کار کاملا مهندسی و احتیاج به نیرو ماهر و حرفه ای می باشد. که به خوبی با تک تک بخش های درب و پنجره آلومینیومی آشنا باشد و ایرادات و مشکلات هر قسمت را به خوبی بشناسد.

تعمیر و رگلاژ پنجره آلومینیومی به عنوان پیچیده ترین بخش خدمات تعمیرات شناخته می شود. البته که به دلیل سیستم تنظیم آن است که با به کارگیری آچار آلن تا استفاده از ابزار آلات مخصوص قابل رفع ایراد هستند.

رگلاژ درب و پنجره آلومینیومی

برای رگلاژ پنجره آلومینیومی نیاز به ابزار خاص می باشد. تا فرد تعمیرکار بتواند به صورت اصولی و درست کار را انجام دهد.

در مرحله بعد تعمیر کار پنجره آلومینیومی با استفاده از آلن مخصوص به سراغ یراق آلات رفته تا لنگه و قاب را در یک راستای هماهنگ قرار گیرد.

این مرحله نوبت به لولا می رسد تا در صورت نیاز باز شده و لولا کمکی به آن اضافه شود. که بیشتر در بحث مقاومت و استحکام و ماندگاری کارساز است.

مرحله بعد رگلاژ درب و پنجره آلومینیومی نوبت به رگلاژ شیشه ها می رسد که با زیر شیشه و استفاده از کار تک مخصوص انجام می شود.

رگلاژ درب و پنجره آلومینیومی

مراحل رگلاژ که تعمیرکار انجام می دهد

  • تعویض یراق آلات از کار افتاده و خراب
  • تعویض لولای درب و پنجره
  • عایق بندی و گرفتن درزهای موجود در اطراف پنجره ها
  • تعویض و تعمیر قفل و دستگیره پنجره دوجداره
  • رفع ایرادات موجود در هنگام باز و بسته کردن پنجره های آلومینیومی
  • اضافه کردن بازشو به پنجره ها فیکس و یا تغییر بازشو از چپ به راست یا برعکس
مطالعه کنید
علت بخار زدن بین شیشه دوجداره

نگهداری و مراقبت از درب و پنجره

  1. باز و بسته کردن اصولی و استفاده درست از پنجره
  2. تعویض دوره ای لاستیک ها اطراف پنجره آلومینیوم برای عایق بندی و درزگیری
  3. سفت بودن پیچ ها قفل و دستگیره پنجره
  4. وجود فریم آهنی در اطراف پنجره دوجداره در زمان نصب

ویژگی ها فلز آلومینیوم

این فلز از جهت ارزش و میزان کاربرد بعد از آهن قرار دارد. به خاطر نرم و سبک بودن به سادگی شکل می گیرد. در مورد رگلاژ درب و پنجره آلومینیوم این خاصیت مشکل ساز خواهد بود. با این وجود تعمیرکار حرفه ای باید دقت کند که باعث آسیب به پروفیل نشود.

رگلاژ درب و پنجره آلومینیومی

تعویض شیشه پنجره آلومینیومی

ممکن است شیشه پنجره آلومینیومی شما به دلایلی بشکند یا آسیب ببیند. که به خاطر رگلاژ نامناسب پنجره های دوجداره و فشار ناشی از پروفیل و یراق آلات و عوامل انسانی شکستگی ها جزئی و کلی در سطح آن اتفاق می افتد که احتیاج است شیشه ها تعویض شوند. شاید به نظر برسد که تعویض شیشه این قاب ها سخت یا غیر ممکن است و هیچ راهی برای جایگزینی وجود ندارد اما اینطور نیست.

جمع بندی

همانطور که گفته شد با توجه به نوع فلز خاصی که به کار رفته تعمیر و رگلاژ این نوع از پنجره تخصصی می باشد و حتما باید توسط نیرو ماهر و متخصص انجام شود. که گروه فنی و مهندسی کاراکو در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و یو پی وی سی دارای تخصص و تجربه کافی می باشد.

شماره تماس کاراکو