رگلاژ درب و پنجره دوجداره مهمترین نقش را در ساختمان از جهت عایق بندی در برابر سرما و گرما و نیز آلودگی ها صوتی ایفا می کند. رگلاژ به معنای تنظیم دقیق لولا ها، یراق آلات و شیشه های بازشو پنجره می باشد.

روش انجام رگلاژ درب و پنجره دوجداره

در ابتدا باید کاور مربوط به لولا را خارج کنید. برای این کار پنجره را باز کنید با استفاده از آلن یا پیچ گوشتی کاور را جدا کنید.  مرحله بعد لنگه بازشو را در محور افقی و عمودی جا به جا کنید. در صورتی که پنجره در محور افقی حرکت می دهید نیاز به آلن 5 میلی متری دارید و باید یک پیچ رگلاژ که به صورت افقی قرار گرفته است را باز و بسته کنید. در صورتی که این پیچ را باز و بسته کنید، لنگه بازشو محصول به صورت افقی حرکت خواهد کرد و جابجا می شود و تا زمانی که کاملاً لنگه بازشو چفت شود این کار را انجام دهید.
اگر می خواهید رگلاژ درب و پنجره دوجداره را به صورت عمودی انجام دهید، باید از پیچی استفاده کنید که بالای لولای سه بعدی قرار گرفته است و در این صورت شما نیازمند استفاده از یک آلن 4 میلی متری می باشید. در صورتی که پیچ به صورت ساعتگرد چرخانده شود، لنگه بازشو محصول به سمت بالا حرکت می کند و در صورتی که پیچ را پادساعتگرد بچرخانید، لنگه بازشو به سمت پایین حرکت می کند. رگلاژ پنجره دوجداره باید به دو صورت افقی و عمودی انجام شود تا در نهایت بتوانید بهترین عملکرد را در این زمینه داشته باشید.

مطالعه کنید
خدمات رگلاژ پنجره دوجداره در شهریار

رگلاژ درب و پنجره دوجداره

مزایای رگلاژ کردن

  • عملکرد صحیح یراق آلات درب و پنجره دوجداره
  • جلوگیری از هدر رفت انرژی ( سرما و گرما )
  • جلوگیری از ورود گرد و غبار
  • عایق در برابر آلودگی صوتی
  • بازگشت کارایی و عملکرد پنجره به حالت اولیه بعد از رگلاژ شدن

رگلاژ پنجره دوجداره چقدر زمان می خواهد؟

مدت زمانی که برای رگلاژ و تنظیم یراق آلات نیاز است به سه فاکتور بستگی دارد.

  1. نوع پنجره ای که قرار است رگلاژ شود.
  2. ابعاد و میزان ارتفاع پنجره
  3. تخصص و حرفه ای بودن تعمیرکار

اهمیت رگلاژ شدن پنجره ها

رگلاژ کردن پنجره سبب می شود تا پروفیل و یراق آلات مورد استفاده در محصول هیچگونه آسیبی نبیند و به شما کمک می کند تا بهترین عملکرد را برای پنجره داشته باشید. به علاوه که عایق بندی صوتی و حرارتی تنها با رگلاژ درست عمل می کند. در نهایت اگر محصول با کیفیت انتظار دارید باید رگلاژ کردن را کامل و به درستی انجام دهید.

نکات کلیدی 

  • در روند تولید پنجره دوجداره نباید فاصله ای میان لنگه بازشو و قاب باقی بماند. در صورت ایجاد این فاصله باید عمل رگلاژ لولا صورت بگیرد.
  • اگر نصب پنجره دوجداره توسط فرد حرفه ای و متخصص انجام شود نیاز به رگلاژ را در آینده به حداقل می رساند.

رگلاژ درب و پنجره دوجداره

جمع بندی

رگلاژ کردن پنجره یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن اهمیت داد و حتماً باید توسط فرد ماهر انجام شود. در نهایت باید گفت که نگهداری اصولی از یک محصول سبب می شود طول عمر آن افزایش یابد و شما نیز می توانید با خیال آسوده برای سال ها بدون مشکل از آن استفاده کنید. تیم فنی و مهندسی کاراکو آماده ارائه خدمات به شما عزیزان در حوزه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و یو پی وی سی در شهر تهران و کرج می باشد.

مطالعه کنید
آشنایی با انواع پنجره دوجداره

شماره تماس کاراکو