فلز آلومینیوم دارای خواص بی نظیر مانند استحکام بالا در مقابل وزن، جوش پذیری  و شکل پذیری بالا، مقاومت بالا در برابر خوردگی و ماندگاری طولانی در شرایط آب و هوای مختلف می باشد. تعمیرات و رگلاژ در و پنجره آلومینیومی یک کار کاملا مهندسی و بر اساس محاسبات و تحلیل پارامترهای مختلف بر حسب عملکرد قطعات است.
یک نیرو متخصص و ماهر باید به تک تک بخش ها در و پنجره آشنا باشد. تا بتواند مشکلات هر قسمت را به خوبی تشخیص دهد. در مورد رگلاژ پنجره آلومینیومی مواردی وجود دارد که باعث شده بسیار متفاوت با رگلاژ پنجره upvc  باشد. به طوری که در بین تولید کنندگان پیچده ترین بخش خدمات تعمیرات متعلق به در و پنجره آلومینیومی است. به خاطر تنظیمات آن است که با بکار گیری آچار آلن و استفاده از ابزار آلات مخصوص ایرادت آن قابل رفع است.

تعریف کلی از رگلاژ در و پنجره آلومینیوم

همانطور که می دانید جنس آلومینیوم دارای مزایای بیشماری است که باعث رشد استفاده از آن در صنعت شده است. اما پس از مدتی استفاده دچار ایرادهای می شوند که نیاز به رگلاژ و تعمیر پیدا می کنند. از آنجای که رگلاژ این نوع پنجره بسیار تخصصی و فنی می باشد احتیاج به نفر ماهر است.  در رگلاژ پنجره آلومینیومی آچار آلن کاربرد زیادی دارد. به طور معمول بعد از زیر شیشه مخصوص و اندازه گیری لولا ها و جابه جایی در صورت لزوم آلن بیشترین کاربرد را در تعمیرات دارد.

از لحاظ ارزش و میزان کاربرد می توان آلومینیوم را بعد از آهن قرار داد. و به دلیل نرم و سبک بودن به سادگی شکل گرفته و طرح های مختلف را به وجود می آورد. اما در بحث رگلاژ و تنظیم پنجره آلومینیوم این خاصیت مشکل ساز است. زیرا تعمیرکار باید دقت کند که در هنگام اجرای کار خود باعث آسیب به پروفیل نشود.

مطالعه کنید
کدام مدل پنجره دوجداره برای منزل شما مناسب است؟

رگلاژ در و پنجره آلومینیوم

در صورت بروز عوامل زیر احتیاج به رگلاژ در و پنجره آلومینیومی است

رگلاژ در و پنجره آلومینیوم مانند سایر پنجره ها به صورت دوره ای باید تنظیم لولاها و یراق آلات برای بهتر باز شدن انجام شود. برخی از مشکلات که در اثر رگلاژ نشدن رخ می دهد مانند افتادگی پنجره یا عدم باز و بسته شدن صحیح و راحت می باشد. که همه این موارد نشان دهنده این است که پنجره دوجداره از رگلاژ خارج شده است.

البته که عواملی مانند عدم استفاده صحیح از درب و پنجره آلومینیومی یا مشکلات مربوط به زمان نصب اولیه موجب خارج شدن از رگلاژ می شود. به علاوه عوامل دیگر مانند وزش باد شدید، باز و بسته کردن بیش از حد یا وارد آوردن فشار نیز می تواند سبب بروز ایراد در پنجره آلومینیومی شود. در این موقع نیاز به تعمیر پنجره آلومینیومی احساس می شود.

  • شکسنگی در لولاها و خم شدن لنگه پنجره دوجدار
  • عدم عایق درب و پنجره آلومینیومی
  • عملکرد نادرست یراق آلات که موجب اختلال در حرکت می شود
  • نفوذ صدا و حرارت از اطراف درب و پنجره
  • پوسیدگی لاستیک که نقش درزگیری دارند
  • خارج شدن از تنظم و گیر در مکانیزم حرکتی

رگلاژ در و پنجره آلومینیوم

نکته : همانطور که بیان شد رگلاژ درب و پنجره آلومینیومی کمی پیچیدگی دارد و باید توسط نیرو متخصص و ماهر در حوزه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی انجام شود. چرا که یراق آلات مورد استفاده در این پنجره ها مهندسی خاصی دارد و برای تنظیم آن نیاز به پارامترهایی است که تنها فرد متخصص به آن آگاهی دارد.

مطالعه کنید
رگلاژ پنجره یو پی وی سی توسط تیم کاراکو

مراحل رگلاژ

  1. در مرحله اول باید قسمت های مختلف بررسی شود. زیرا تنظیم زاماک نیز در رگلاژ موثر است و باید به خوبی در جای خود قرار گیرد.
  2. با استفاده از آلن مخصوص یراق الات را تنظیم نمایید به طوری که نتیجه این مرحله لنگه و قاب در یک راستای هماهنگ قرارگیرند.
  3. در این مرحله نوبت به لولاها می رسد. که در صورت نیاز باز شده و جا به جا می شوند و در صورت لزوم لولاهای کمکی اضافه می شود که بیشتر در بحث مقاومت و استحکام و ماندگاری کار ساز است.
  4. در آخرین مرحله از تعمیرات پنجره آلومینیومی نوبت به رگلاژ شیشه ها می رسد. که با زیر شیشه و استفاده از کارتک مخصوص انجام می شود. و تعمیرکار با تمرکز و قرار دادن زیر شیشه ها در بخش ها مختلف باعث تعادل در قسمت های مختلف می شود.

رگلاژ در و پنجره آلومنیوم

مراقبت از پنجره آلومینیومی

سفت بودن پیچ های قفل و دستگیره پنجره

تعویض دوره ای لاستیک ها اطراف پنجره آلومینیومی برای عایق بندی و درزگیری

باز و بسته کردن اصولی و استفاده درست از پنجره

وجود فریم آهنی مستحکم در اطراف پنجره ها دوجداره در زمان نصب

سخن آخر

توصیه کاراکو به شما مشتریان عزیز در مورد رگلاژ در و پنجره آلومینیومی از افراد ماهر و باتجربه در این زمینه بهره بگیرید. تا علاوه بر افزایش کارایی بعد از تعمیرات همه چیز را برای استفاده بهتر شما از پنجره  آلومینیوم فراهم سازد.

 

 

شماره تماس کاراکو