پیشرفت تکنولوژی و مدرن و صنعتی شدن زندگی فواید زیادی برای بشر داشته به صورتی که تمامی زندگی را تحت تاثیر قرار داده و انسان از هر زمان بیشتری نیاز به آسایش دارد. این سبک زندگی و شهرنشینی به خصوص در کلان شهرها سبب شده صداها زیادی در طول روز وارد منزل یا محل کار شود. اما این مشکل یک راه حل ساده دارد آن هم استفاده از پنجره دوجداره است. از مهم ترین و حیاتی ترین ویژگی ها عایق صوتی پنجره دوجداره که مانع از ورود صدای بیرون به داخل می شود.

در واقع این نوع پنجره ها به گونه ای طراحی شده که مانع از ورود صدا به داخل می شود. بزرگترین دلیل آن وجود شیشه هایی است که با استفاده از مواد مخصوص و لایه بندی ساخته شده و علاوه بر زیبایی عایق صوتی را فراهم می کند.

اهمیت عایق صوتی پنجره دوجداره

دلیل اصرار ما بر تعویض پنجره قدیمی و جایگزینی آن با پنجره دوجداره نه تنها زیبایی است بلکه ویژگی ها مانند عایق صوتی و حرارتی است. چرا که علاوه بر بهینه سازی یک سد محکم در برابر بوق ماشین ها و صدا ها ناهنجار محیط می باشد. لازم است بدانید که آلودگی صوتی بر روی سلامت جسمانی شما تاثیر گذار است و تنها با هزینه اندک با نصب پنجره دوجداره جلوی این آسیب را بگیرید. حتی در صورت بروز هر گونه مشکلی در کوتاه ترین زمان اقدام به تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره کنید.

عایق صوتی پنجره دوجداره

دلایل ورود صدا به داخل

عبور صدا از پنجره دوجداره غیر استاندارد به عوامل متعددی برمی گردد. امکان دارد در پنجره دوجداره شما از شیشه دوجداره غیر استاندارد استفاده شده باشد. یا اینکه از لولای معمولی و بی کیفیت استفاده شده باشد و صدا از پشت لولا وارد شود. یا اینکه نصب پنجره دچار ایراد باشد. در ابتدا باید بررسی شود ورود صدا از کجا صورت می گیرد. که این کار در حیطه کار کارشناس و فرد متخصص است.

مطالعه کنید
خدمات رگلاژ پنجره دوجداره شرق تهران

 

عوارض آلودگی صوتی

امروزه استفاده از پنجره دوجداره در اکثر ساختمان ها دیده می شود. اما اینکه پنجره با شیشه دوجداره یا سه جداره باشد بستگی به مکان قرار گیری ساختمان دارد. به طور مثال برای ساختمان ها کنار اتوبان و خیابان ها شلوغ از شیشه سه جداره استفاده می شود تا عایق صوتی بهتری ایجاد شود.

عوارض روحی و روانی ناشی از آلودگی صوتی به شدتی است که سبب اختلالات روحی و شخصیتی زیادی در یک فرد سالم می شود. و با گذشت زمان و تشدید این موضوع می تواند سبب تنش ها عصبی و شنوایی در شخص شود.

طراحی پنجره دوجداره

در زمان طراحی و تولید پنجره دوجداره از مواردی که مورد توجه قرار گرفت ساخت یک دیوار صوتی که جلوی ورود صدا را بگیرد تا حدود زیادی موفق بود. عایق صوتی پنجره دوجداره به این صورت است که تا 40 دسی بل صدا ورودی به ساختمان را کاهش می دهد.

به هر حال ممکن است با وجود پنجره دوجداره باز هم صدا وارد محیط شود و آسایش را از شما سلب کند و موجب نارضایتی شما شود. که این مشکل با رگلاژ پنجره دوجداره به سادگی برطرف می شود.

عایق صوتی پنجره دوجداره

جمع بندی

در کلان شهرها مانند تهران آرامش صوتی وجود ندارد به تعبیر بهتر محیطی که عاری از هرگونه مزاحمت و آلودگی صوتی باشد در تهران پیدا نمی کنید و تنها راه حل باقی مانده استفاده از پنجره دوجداره در ساختمان ها می باشد. که مزایا و برتری ها بسیاری دارد و در صورت بروز ایراد حتماً از افراد ماهر مجموعه کاراکو کمک بگیرید.

مطالعه کنید
تعمیر پنجره فرملس

شماره تماس کاراکو