عوامل موثر بر قیمت پنجره دوجداره از جمله سوال هایی است که برای بسیاری از سازندگان ساختمانی مطرح می‌شود. به طور کلی برای هر جنس و کالایی قیمت خاصی در نظر گرفته می‌شود‌. قیمت پنجره دوجداره هم از این قاعده مستثنی نیست. برای تعیین قیمت هر جنسی معیار‌های مختلفی وجود دارد. به بیانی بهتر برای تعیین قیمت پنجره دوجداره عوامل موثر زیادی وجود دارد. که گروه فنی کاراکو در این متن به این عوامل پرداخته است.

عوامل موثر بر قیمت پنجره دوجداره

یراق آلات 

یراق‌آلات و ابزارهای اتصال‌دهنده مورد استفاده در پنجره شامل لولا، دستگیره، اسپانیولت داخلی و … می‌شوند. یراق‌آلات امکان باز و بسته شدن پنجره دوجداره را فراهم می‌کند. هر یک از مدل‌های پنجره مانند تک حالته و دوحالته، فولکس واگنی، کشویی، محوری و آکاردئونی یراق‌الات مخصوص خود را دارند. نوع دستگیره‌ها و لولای پنجره‌ها هم بعنوان یراق‌آلات روی قیمت پنجره‌ها تاثیر گذارند.

مدل پنجره 

همانطور که می‌دانید، در بازار مدل این پنجره ها بسیار متنوع هستند. هر چه مدل یک پنجره، ساده‌تر باشد قیمت آن به پایین تر قیمت نزدیکتر می‌شود. اما هر چه مدل آن پیچیده‌تر باشد، مسلماً قیمت آن بیشتر می‌شود. بعنوان مثال قیمت پنجره‌هایی که به دوحالت باز می‌شوند با قیمت پنجره‌های تک حالته متفاوت است. همینطور در یک مدل مشابه، قیمت پنجره‌های ثابت از قیمت پنجره‌ی دوجداره تک حالته کمتر است.

نوع شیشه 

شیشه‌های پنجره‌ها یکی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت پنجره دوجداره است. این شیشه‌ها در عوامل مختلفی با یکدیگر متفاوت هستند:

  • ابعاد شیشه
  • تعداد شیشه مورد استفاده در هر پنجره
  • نحوه تولید شیشه
  • رنگ شیشه (رفلکس – سوپر سیلور – آبی – طلایی – برنز و … )
  • نوع شیشه (ساده – لمینت – سکوریت )
مطالعه کنید
تعمیر و رگلاژ درب و پنجره دوجداره توسط گروه فنی کاراکو

هر یک از این موارد خود بر روی قیمت شیشه و قیمت نهایی پنجره تاثیرگذارند.

قیمت پنجره دوجداره

 

پروفیل 

پروفیل پنجره دوجداره یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های تشکیل‌دهنده پنجره‌ها است. همین یک قسمت از پنجره، جزئیات زیادی دارد که بر کیفیت و قیمت پنجره دوجداره تاثیرگذار است.

نوع کاربرد پروفیل

پروفیل‌های پنجره، 4 کاربرد متفاوت دارند، از جمله:

  • مخصوص فریم: پروفیل‌هایی که بعنوان چارچوب در پنجره‌ها استفاده می‌شود. این نوع پروفیل در دو نوع دو طرف کشویی و مونوریل یک طرف کشویی تقسیم می‌شوند.
  • پروفیل ساش یا لنگه: این نوع، در بازشوی پنجره‌هایی که دارای لنگه ای باز شونده هستند استفاده می‌شود. این بازشوها در دو نوع داخل بازشو و بیرون بازشو وجود دارند.
  • پروفیل مولیون: این نوع ستونی افقی یا عمودی است که در داخل چارچوب استفاده می‌شوند. این نوع پروفیل به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم می‌شوند.
  • پروفیل جانبی: این نوع طیف گسترده‌ای را در بر می‌گیرد. از جمله زوار شیشه‌های دوجداره و سه‌جداره، پروفیل 90 درجه، کنکتورها و اتصال‌دهنده‌ها، پنل‌های UPVC، ارتفاع دهنده‌ها و …

قیمت پنجره دوجداره

هزینه نصب پنجره

هزینه نصب درب و پنجره upvc توسط نصاب و تکنسین انجام می شود و قیمت و هزینه آن با توجه به قیمت پروژه تعیین شده و در قیمت کل اعمال میشود.(که معمولا ۱۵ تا ۲۰ درصد قیمت کل پروژه می باشد.)
موارد دیگری که در قیمت پنجره upvc تاثیر گذار است برابر است با: زهوار دوجداره،کانکتور،فوم تزریقی و ماستیک.

شماره تماس کاراکو