پنجره دوجداره از بخش های اصلی سازهای ساختمانی امروزی می باشد. در واقع تنها مزیت این پنجره ها عملکرد با کیفیت آن ها در مقابل اتلاف انرژی نیست. امروزه در بازار انواع مدل پنجره دوجداره موجود است. در نهایت این شما هستید که باید تشخیص دهید کدام مدل پنجره برای خانه شما مناسب می باشد.

پنجره دوجداره با وجود همه برتری های که دارد در صورت بروز مشکل و خرابی یا با گذر زمان احتیاج به رگلاژ پنجره دوجداره شکل می گیرد که در این صورت حتماً از تعمیرکار ماهر کمک بخواهید.

انواع مدل پنجره دوجداره

پنجره دوجداره ثابت

می توان گفت پرکاربردترین ،ساده ترین و کم خرج ترین مدل پنجره دوجداره پنجره ثابت می باشد. این سبک از پنجره به دلیل ثابت بودن از همه انواع دیگر بازدهی بهتری دارد. در واقع این پنجره احتیاج به هیچ مکانیزمی برای باز و بسته شدن ندارد. بنابراین به خوبی از پس عملیات عایق بندی صوتی ،حرارتی، گرد و غبار بر می آید.

مدل پنجره دوجداره ثابت

پنجره دوجداره تک حالته

این مدل پنجره روی یک محور افقی باز می شوند. از جمله خصوصیات این مدل پنجره دوجداره به قابلیت جهت بازشو آن اشاره کرد. نکته مهم که پنجره تک حالته را به سادگی می توان به مدل پنجره دو حالته تبدیل نمود.

پنجره دو حالته

این نوع پنجره به مراتب پیشرفته تر نسبت به دو مدل قبلی می باشد. این مدل پنجره دوجداره را می توان از دو جهت افقی و عمودی بر روی دو محور افقی و عمودی فقط با یک دستگیره باز کرد. امنیت این سبک پنجره بسیار بالا است چرا که یراق آلات مورد استفاده در آن بسیار مقاوم و پیشرفته می باشند.

مطالعه کنید
چگونگی رگلاژ پنجره دوجداره آلومینیومی
پنجره آکاردئونی

این مدل پنجره بیشتر برای فضاهای عریض به کار گرفته می شود. در واقع زمانی که عرض پنجره شما از سه متر به بالا تجاوز می کند از پنجره آکاردئونی استفاده می شود. زیبایی ظاهری این پنجره بسیار بالا می باشد و می تواند به بالکن منزل شما جلوه ویژه ای ببخشد.

مدل پنجره دوجداره آکاردئونی

پنجره فرانسوی

این مدل پنجره دوجداره دو لنگه مختلف دارد که از هر دو طرف باز می شود. به طوری که میان این دو لنگه هیچ ستون یا چیز اضافه ای وجود ندارد و فضای میان آن کاملا خالی است. این سبک پنجره دارای زیبایی چشمگیر و هم از جهت کیفیت بسیار مناسب می باشد. از مزیت این سبک پنجره که قابلیت نصب انواع مدل های تک حالته و دوحالته بر روی آن وجود دارد.

پنجره فولکس واگنی

پنجره فولکس واگنی به نسبت پنجره ها دیگر گران قیمت می باشد و آن هم به دلیل یراق آلات خاصی است که در آن به کار رفته است. نحوه باز شدن این پنجره همانند درهای ون فولکس واگن است. در پنجره دوجداره کشویی اتلاف انرژی نسبتاً زیاد است و از جهت زیبایی نیز چندان جلوه خوبی ندارد. اما پنجره دوجداره فولکس واگنی بسیار زیباتر و کارآمدتر از پنجره دوجداره کشویی است.

پنجره کلنگی

مدل پنجره دوجداره کلنگی از انواع پنجره های یک جهت بازشو به حساب می آید که بنا بر تصمیم شما در طراحی و خرید می توان جهت آن را نیز تغییر داد. کاربرد این سبک پنجره بیشتر برای حمام ،سرویس بهداشتی ،نورگیر و راه پله است.

مطالعه کنید
رگلاژ پنجره آلومینیومی در اطراف تهران
پنجره کشویی

این پنجره از هر دو طرف قابلیت باز شدن و حرکت روی ریل را دارد. ویژگی این پنجره که هیچ فضایی را در داخل خانه اشغال نمی کند و مزاحمتی برای پردها ایجاد نمی کند.

مدل پنجره دوجداره کشویی

جمع بندی

یکی از مزیت های زندگی در عصر حاضر تنوع میان انتخاب ها مختلف است. اما برخی مواقع این تنوع انسان را در انتخاب سردرگم می کند. برای انتخاب از میان انواع مدل پنجره دوجداره نیز لازم است اطلاعات کافی پیدا کنید. اگر هم نیاز بود می توانید با همکاران و مشاوران ما در مجموعه فنی و مهندسی کاراکو تماس بگیرید تا راهنمایی لازم صورت گیرد.

شماره تماس کاراکو