زمانی که احتیاج به نصب شیشه دوجداره یا تعویض شیشه شکسته پنجره دوجداره پیدا کردید قطعا نیاز به یک نصاب شیشه دوجداره حرفه ای خواهید داشت. که این فرد باید علاوه بر توانایی اندازه گیری دقیق شیشه و ضخامت آن آموزش لازم جهت نصب درست و دقیق شیشه رگلاژ پنجره دوجداره با توجه به وزن شیشه را داشته باشد.

نصاب شیشه دوجداره

ویژگی ها نصاب شیشه دوجداره، لازم به شناخت انواع شیشه تک جداره و دوجداره ،نکات ایمنی که باید در زمان نصب رعایت نماید. به طور مثال نصب شیشه دوجداره معمولی با نصب شیشه دوجداره سکوریت به دلیل وزن بیشتر شیشه سکوریت متفاوت است که باید در زمان نصب وزن شیشه بالانس شود.

شیشه دوجداره در واقع دو یا چند شیشه است که به صورت موازی در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند. برای تولید شیشه ها دوجداره ابتدا شیشه ها جام را بر اساس اندازه ها گرفته شده برش داده و بعد اسپیسر پر شده با مواد رطوبت گیر بین شیشه ها قرار می گیرد. به منظور درزگیری و چسباندن اسپیسر به شیشه دوجداره از چسب بوتیل استفاده می شود. بعد از این مرحله فریم ها و شیشه به یکدیگر پرس می شوند. هم زمان با این کار گاز آرگون به عنوان گازی خنثی در فضای خالی شیشه دوجداره تزریق می شود. در آخر فرایند عایق بندی صورت می گیرد مراحل تولید شیشه دوجداره به پایان رسیده و این شیشه برای نصب بر روی پنجره آماده می باشد.

نصاب شیشه دوجداره

انواع شیشه دوجداره

شیشه فلوت

این نوع شیشه از دوجداره شیشه فلوت ساده تشکیل شده است. در واقع این شیشه به همان صورتی که از کوره بیرون می آید مورد استفاده قرار می گیرد و نسبت به سایر شیشه ها وزن کمتر اما ضریب شکست بالاتری دارد. نصب این نوع از شیشه برای نصاب شیشه دوجداره به مراتب راحت تر است.

مطالعه کنید
نحوه برطرف کردن مشکل نشت آب از پنجره دوجداره
شیشه سکوریت

در ابتدا شیشه به ابعادی که نیاز است برش داده می شود بعد شیشه را داخل کوره گذاشته تا هنگامی که نزدیک به دمای ذوب شود. سپس آن را خیلی خنک می کنند این روش سبب می شود. شیشه کاملا خشک شود و ترک ها بسیار ریزی که قابل دیدن نیست درون شیشه به وجود می آید.

شیشه لمینت

در وسط این شیشه از یک لایه ژله ای پر شده است. وجود این مایع ژله ای کمک می کند که در زمان شکسته شده شیشه تکه ها شیشه درون این ماده ژله ای فرو رود و از پخش شدن آن جلوگیری شود. کاربرد این شیشه ها بیشتر در نمای ساختمان است.

وزن بالای شیشه لمینیت، به کرات باعث افتادگی پنجره دوجداره می شود که باید به صورت دوره ای پنجره ها چک و بازدید شود. نحوه رگلاژ پنجره دوجداره برعملکرد و طول عمر پنجره ها می افزاید. همچنین نسبت تعویض لولای شکسته در اسرع وقت اقدام کنید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

تولید شیشه بزرگ تر

در صورتی‌ که نیاز به تولید ابعاد بزرگ شیشه دوجداره باشد به علت آن که شیشه‌های معمولی بسیار شکننده‌تر از شیشه سکوریت و سکوریت لمینت هستند. باید شیشه‌ها به‌ صورت سکوریت و سکوریت لمینت تولید شود. تا در هنگام حمل شیشه و هم در هنگام نصب نشکند. شیشه سکوریت و سکوریت لمینت حتی در زمان نصب اگر بشکند هیچ آسیب جانی به نصاب شیشه دوجداره و اطرافیان نخواهد کرد.

نصاب شیشه دوجداره

موارد مهمی که نصاب شیشه دوجداره باید رعایت کند.

در زمان نصب نباید به گوشه ها و لبه ها شیشه ضربه وارد شود.

مطالعه کنید
راهنمای خرید پنجره upvc

از آن جا که ابعاد شیشه دوجداره در نحوه نصب آن تأثیر دارد و امکان برش شیشه بعد از فرآیند دوجداره شدن سخت و گاهی غیرممکن است؛ بنابراین از صحت اندازه‌گیری دقیق مطمئن شوید.

هنگام نصب شیشه دوجداره نباید هیچ گونه خراشی بر روی شیشه بی افتد.

نصاب شیشه دوجداره باید نهایت دقت ،سرعت و کیفیت را در زمان نصب این نوع شیشه داشته باشد.

در هنگام نصب همه چیز باید به‌ آرامی و باحوصله انجام شود. هرگونه فشار و سختی در نصب به معنای روش نادرست نصب تلقی می‌شود. فشار زیاد ممکن است به این شیشه‌ها آسیب برساند.

همه ابعاد و زوایای شیشه دوجداره می بایست بعد از نصب تراز باشد.

جمع بندی

با همه توضیحاتی که در بالا در خصوص نصب و نصاب شیشه دوجداره بیان شد. چنانچه در مورد درب و پنجره دوجداره با مشکل یا خرابی مواجه شدید. تنها کافی است با گروه فنی و مهندسی کاراکو متخصص در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و یو پی وی سی تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس کاراکو