اسپانیولت یکی از مهم ترین اجزای یراق آلات پنجره دوجداره می باشد. کیفیت این قطعه به نوع آلیاژ استفاده شده در آن بستگی دارد. نقش اسپانیولت در پنجره دوجداره به شدت تاثیرگذار می باشد. در واقع اسپانیولت مانند یک محرک عمل می کند. و در بین یراق آلات پنجره یو پی وی سی از اهمیت و جایگاه بالا و حساسی برخوردار است. به طوری که اگر دچار مشکل شود به همه ساختمان درب و پنجره فشاروارد کرده و دچار ایراد می شود. برای برطرف کردن این مشکل دو راه حل تعمیر یا تعویض اسپانیولت را پیشرو دارید.

نقش اسپانیولت در پنجره دوجداره

اسپانیولت نوعی یراق است که در پنجره دوجداره با چند زبانه کوچک در امتداد طولی پروفیل لنگه را به چهارچوب قفل می کند و با درگیر شدن به کیپر لنگه درب یا پنجره به صورت محکم به چهارچوب می چسبد. در تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره، اسپانیولت از مواردی است که در صورت خرابی باید بررسی شود چرا که کل کارایی پنجره به این قسمت وابسته می شود.

نقش اسپانیولت در پنجره دوجداره

چگونگی تشخیص خرابی اسپانیولت

در ابتدا برای تشخیص خرابی باید دستگیره را به سمت بالا حرکت دهید در صورتی که سیستم قفل پنجره یو پی وی سی  به درستی عمل کرد و هیچ درزی بین لنگه و فریم ایجاد نشد. و اینکه در زمان باز و بسته کردن و چرخاندن دستگیره برای باز کردن با هیچ گونه گیری مواجه نشدید، می توان گفت اسپانیولت سالم است. اما در صورتی که در انجام این مراحل با مشکل رو به رو شدید با متخصص ماهر و حرفه ای تماس بگیرید.

مطالعه کنید
خدمات رگلاژ پنجره دوجداره در غرب تهران

نکته : تذکر ما به شما عزیزان که از چرخاندن بیش از حد برای قفل کردن و همچنین باز و بست کردن همراه با خشونت پرهیز کنید چرا که به کل پنجره آسیب وارد می شود.

نقش اسپانیولت در پنجره دوجداره

چه موقع نیاز است که اسپانیولت عوض شود؟

در حالتی که قفل و دستگیره به خوبی عمل نکند و احساس کنید در زمان بسته شدن لنگه فاصله فاحشی وجود دارد. در اصل نمی توانید از بهینه سازی انرژی و عایق صوتی و حرارتی بهره ببرید در نهایت باید به فکر تعویض اسپانیولت باشید.

جنس و آلیاژ اسپانیولت در طول عمر آن نقش مهمی دارد. به طوری که اگراستاندارد نباشد در چند ماه اول استفاده دچار خمیدگی می شود و در دراز مدت به سایر بخش ها پنجره آسیب می رساند.

در زمان جایگزینی اسپانیولت که مهمترین یراق متصل به لنگه و فریم است. از پیچ بند و دلرو آلن مخصوص در کنار پیچ گوشتی مخصوص استفاده می شود. اندازه گیری درست و دقیق در زمان تعویض بسیار مهم است تا در نهایت رگلاژ پنجره دوجداره به خوبی انجام شود.

توجه داشته باشید که قسمت اسپانیولت از پنجره یو پی وی سی به هیچ وجه قابل تعمیر نمی باشد. فقط در حالتی که در تنظیم توپی دچار مشکل شده باشد. فرد متخصص با کمک آلن و پیچ بند ایراد این بخش را برطرف می کند.

نکته : به دلیل اهمیت و نفش اسپانیولت در پنجره دوجداره حتما برای تعویض آن از نیرو و تعمیرکار متخصص و ماهر در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و یو پی وی سی  کمک بگیرید.

مطالعه کنید
تعمیر و تعویض اسپانیولت با گروه تخصصی کاراکو

نقش اسپانیولت در پنجره دوجداره

افزایش طول عمر و نگهداری از اسپانیولت

برای نگه داری لازم است تا از هرگونه فشار مضاعف براسپانیولت پرهیز کنید. و در صورت خارج شدن از رگلاژ در کوتاه ترین زمان اقدام کنید تا هزینه ها تعویض این بخش زیاد نشود.

در زمان خرید منزل حتما به وجود فریم آهنی در چهارچوب دقت داشته باشید. از دلایل خرابی ها پنجره نداشتن فریم و عدم استحکام می باشد. همانطور که می دانید یراق آلات پنجره یو پی وی سی که جنس مرغوب دشاته باشند دارای قیمت بالایی هستند.

کلام آخر

گروه فنی و مهندسی کاراکو با داشتن نیرو ماهر و متخصص و دانش فنی بالا در زمینه تعمیر و رگلاژ انواع پنجره ها اختصاصی آماده ارائه خدمات به عزیزان در شهر تهران و کرج می باشد.

شماره تماس کاراکو