یراق آلات درب و پنجره دوجداره یکی از مهم‌ترین اجزای در و پنجره دوجداره به شمار می‌روند. یراق‌ آلات در و پنجره دوجداره دارای تنوع مناسبی هستند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه و کاربرد مکان استفاده از آن، یراق‌آلات مورد نظر خود را انتخاب کنید. منظور از یراق دو حالته upvc این است که به دو صورت افقی و عمودی باز و بسته می شود. برای تک حالته برای تبادل هوا نیازی به باز کردن کامل لنگه به سمت چپ و راست نمی باشد می توان دستگیره پنجره را به سمت بالا چرخانده و بالای لنگه به سمت داخل خانه باز می شود.

اولین نکته حائز اهمیت در تمامی یراق آلات دوحالته ، مربوط به مبحث تحمل وزن است. حداقل وزنی را که می بایست این سیستم از یرق آلات در اندازه های مختلف بازشو تحمل نمایند ۱۰۰ کیلوگرم می باشد. که برای تحقق این امر مهم،  مقاومت، اندازه و وزن مناسب لولاها باید مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر آن، پیچ های رگلاژ لولاها نیز باید از جنس مناسب برخوردار بوده تا در هنگام رگلاژ دچار هرز شدن رزوه ها نگردد. در نتیجه انتخاب یراق آلات مناسب و استاندارد برای درب و پنجره های دوجداره از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

یذاق دو حالته upvc

برتری های یراق دو حالته

پنجره UPVC با یراق دو حالته از نظر عایق بندی از مدل تک حالته عملکرد بهتری دارد. از مزایای این نوع بازشو می توان به سهولت کار، ایمنی زیاد، عایق بندی خوب و کاربرد آسان آن اشاره کرد.

  • یراق پنجره دو حالته دو جداره به دو صورت افقی و عمودی باز و بسته می شود.
  • می توان دستگیره پنجره را به سمت بالا چرخاند و بالای لنگه به سمت داخل خانه باز شود. با باز کردن قسمت بالای پنجره هوا به سه جهت حرکت کرده و لنگه پنجره با پرده و اجسام جلوی برخورد نخواهد داشت.
  • از مزایای مهم یراق دو حالته است. که در مدل های لولای قابل تنظیم پیچ مخصوص نصب لولا به صورت کامل در داخل گالوانیزه پروفیل upvc  پیچ می شود. در صورتی که در مدل لولایی معمولی فقط به گوشه پروفیل پیچ می شود. که در این مدل با گذشت زمان بر اثر وزن لنگه بازشو روی لولاها پنجره از سمت لولا شکسته و یا از رگلاژ خارج می شود.
  • نصب درب و پنجره با یراق دو حالته در برابر صدا، رطوبت، باران و گرد و غبار عایق ‌بندی خوبی را موجب می شود.
  • با استفاده از این بازشوها، می ‌توان هزینه های ناشی از مصرف انرژی را تا حدود زیادی کاهش داد.
مطالعه کنید
رگلاژ پنجره دوجداره در مناطق تهران

یراق دو حالته upvc

اجزاء تشکیل دهنده یراق دو حالته

  1. اسپانیولیت ارتفاع که در قسمت جلوی لنگه نصب می شود و جلوی لنگه پنجره را قفل و کیپ می نماید.
  2. اسپانیولیت قفل پشتی همانطور که از اسم این قطعه پیداست در پشت لنگه قرار می گیرد و سبب آببند و کیپ شدن پشت لنگه می شود.
  3. اسپانیولت عرض و بازویی این قطعه بالای لنگه نصب شده و بازویی قسمت دوحالته در آن تعبیه گردیده است. که در زمانی که دستگیره به سمت بالا چرخانده می شود بازویی بالا آزاد شده و سر لنگه تا یک زاویه مشخص به داخل خانه باز می شود.
  4. لولای بالا و پایین که همه لولای یراق آلات پنجره دو جداره upvc  دو حالته به صورت رگلاژی می باشد.
  5. کرنر بالای لنگه که این قطعه وظیفه  اتصال اسپانیولت ارتفاع به اسپانیولت عرض و بازویی را دارد.
  6. قفل پایین لنگه که در پایین اسپانیولت ارتفاع قرار می گیرد و قسمت پایین لنگه را نگه داشته تا در زمانی که از حالت دوم لنگه باز می شود پایین لنگه در جای خود مانده و بالای لنگه به سمت داخل خانه حرکت می کند.
  7. کاور پوششی روی لولا این کاور برای زیبایی و یک رنگ شدن یراق آلات می باشد.

مجموعه کاراکو با سال ها سابقه درخشان در امر تعمیرات و رگلاژ درب و پنجره upvc و آلومینیوم آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز می باشد.

شماره تماس کاراکو