امروزه به خاطر آلودگی هوا و آلودگی های صوتی ناشی از زندگی شهری بروز گرد و غبار جلوگیری از نفوذ سرما و گرما و مشکلاتی از این دست اکثر مردم رو به استفاده از درب و پنجره یو پی وی سی آورده اند. که علاوه بر زیبایی مزایای زیادی دارد. اما بعد از مدتی استفاده و نگهداری به دلیل عواملی مانند رعایت نکردن اصول نصب یا جنس نامناسب پروفیل و استفاده از یراق آلات نامرغوب کیفیت پنجره ها افت پیدا می کند. و آن بهروری اولیه را ندارند به همین دلیل نیاز به تعمیر تخصصی پنجره دوجداره upvc به وجود می آید.

تعمیر پنجره دوجداره

نحوه تعمیر تخصصی پنجره دوجداره

عملکرد یراق آلات مهمترین آیتم در تعمیرات درب و پنجره دوجداره محسوب می شود. چرا که هر چقدر مقاومت این بخش بالا باشد و با آلیاژ استانداردی ساخته شده باشد. تا مدت طولانی بدون کمترین صدمه ای می تواند بحث هندلینگ مکانیزم حرکتی را حمایت کند. که مهم ترین بخش آن اسپانیولت است که در صورت خرابی باید تعویض شود. از اصلی ترین بخش های تعمیر تنظیم و رگلاژ پنجره دوجداره است که به معنای عملکرد صحیح تمامی قسمت ها درب و پنجره می باشد. که از شیشه و زاماک گرفته باید در جای خود قرار گیرند.

برای تنظیم شیشه یو پی وی سی از زیر شیشه ای مخصوص استفاده می شود. برای تعمیر یراق آلات از آچار آلن مخصوص و لولا ها نیز با جا به جایی کل لنگه و افزودن لولا اضافه و همچنین زاماک و قفل و دستگیره با آچارهای مخصوص تنظیم و رگلاژ می شوند. مرحله آخر عایق بندی است که با لاستیک های درزگیر و چسب سیلیکون که برای آب بندی و بهینه سازی مصرف انرژی و عایق حراتی و صوتی یک امر ضروری است.

مطالعه کنید
نحوه تعویض قطعات پنجره upvc

 پنجره دوجداره

مشکلاتی که در صورت متخصص نبودن ایجاد می شود.

همانطور که می دانید برای تعمیر پنجره دوجداره کار سختی در پیش دارید که می تواند هزینه و مشکلاتی را برای شما ایجاد کند. برای مثال اگر فشار بیش از حد به شیشه وارد شود در کسری از ثانیه پودر می شود و چیزی از آن باقی نمی ماند. از دیگر مشکلاتی که ممکن است در حین تعمیر به وجود آید از کار افتادن یراق آلات و اسپانیولت است که به طور کلی سیستم قفل و دستگیره دچار گسست شده و احتیاج به تعویض کامل قطعات باشد.

در واقع نحوه تعمیر تخصصی پنجره دوجداره برای افراد عادی غیر قابل درک است چرا که تفاوت زیادی با درب و پنجره معمولی دارد. نیاز به تخصص و تجربه در حوزه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی می باشد که نیروهای کاراکو دارای آن هستند. و در مناطق مختلف تهران از شرق و شمال تا مرکز آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشند.

تعمیر تخصصی پنجره دوجداره

حضور تعمیرکار برای رفع مشکل

زمانی که تعمیر کار در محل حاضر می شود برخی سوالات را مطرح می کند. از قبیل اینکه چه مدتی است پنجره دچار ایراد شده ، چه قطعاتی دچار خرابی و از کار افتاده است ، چه کارهای را خود فرد بر روی پنجره انجام داده است یا سابقه خرابی های از گذشته داشته. بعد از اینکه پاسخ پرسش ها را دریافت کردند در مرحله اول لولا ،قفل و دستگیره را مورد بازبینی قرار می دهد. در صورت ایراد در این بخش با تعویض لولا و نیز خارج کردن لنگه و تعویض اسپانیولت یک مرحله از تعمیرات پیش می رود. که در بسیاری از درب و پنجره های دوجداره در همین مرحله نتیجه مناسبی حاصل می شود.

مطالعه کنید
نقش زاماک در پنجره یو پی وی سی

هزینه تعمیر پنجره دوجداره

در مورد هزینه نمی توان به صورت قطعی و کلی نظر داد. هزینه تعمیر پنجره دوجداره به موارد بسیار زیادی چون نوع خرابی و مشکل پنجره شما ، ابعاد و نوع بازشو و پنجره ، مدت زمان مورد نیاز برای تعمیر پنجره ، و قطعات مصرفی بستگی دارد.

شماره تماس کاراکو