لازم است بدانید که پنجره دو جداره می بایست در هنگام باز و بسته شدن به راحتی انجام گیرد. به علاوه اینکه در زمانی که پنجره به طور کامل بسته شده باشد باید از ورود گرد و خاک صدا سرما و گرما جلوگیری نماید. در چه زمانی احتیاج به رگلاژ در و پنجره UPVC  می باشد؟ به شکلی که در هنگام باز و بسته شدن پنجره با نقطه ای درگیر باشد. و به صورت روان عمل نکند و همچنین اگر پنجره به طور کامل بسته باشد. اما باز هم گرد و خاک سر و صدا یا سرما را احساس کنید احتیاج به تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره دارد.

دلایل رگلاژ در و پنجره UPVC

جلوگیری از تبادل حرارتی، ورود گرد و غبار و آلودگی های صوتی از جمله دلایلی است که موجب تعویض پنجره قدیمی با پنجره UPVC و انتخاب درب و پنجره دوجداره می شود. این عملکرد علاوه برکیفیت اجزاء مصرفی(پروفیل پنجره UPVC، شیشه دوجداره، یراق آلات) به کیفیت تولید و نحوه نصب نیز بستگی دارد.
از آن جهت که هنگام انجام این دو فعالیت نباید فاصله ای میان لنگه بازشو و قاب در هنگام تولید و پنجره دوجداره و دیوار هنگام نصب، باقی بماند که البته هردوی آنها قابل حل کردن می باشد. برای مشکل اول از رگلاژ لولای پنجره دوجداره و برای مشکل دوم از فوم و چسب مخصوص برای درزگیری استفاده خواهد شد.

بروز چه مواردی نشان دهنده نیاز به رگلاژ است ؟

  • سخت باز و بسته شدن پنجره دوجداره
  • ایجاد درز و شکاف بین پنجره و فریم آن
  • گیر کردن لنگه بازشوی پنجره به فریم آن
  • صدای زیاد در زمان باز و بسته شدن پنجره
مطالعه کنید
تعیین هزینه رگلاژ پنجره دوجداره

رگلاژ در و پنجره UPVC

چه قسمت های از پنجره قابل رگلاژ است.

نقاط مختلفی از پنجره هستند که با توجه به نیاز می توان پنجره را رگلاژ نمود.

فریم لنگه بازشو : ابتدا پنجره را باز کرده و با استفاده از پیچ گوشتی، کاور آن را آزاد می کنید. برای رگلاژ و تعمیر پنجره دو جداره upvc باید آن را در جهات افقی و عمودی در حد استاندارد تنظیم شود. توجه شود که رگلاژ در دو جهت افقی و عمودی را باید به صورت موازی انجام دهید تا عدم انطباق کاملا رفع شود رگلاژ درست انجام شود.

شیشه پنجره : یکی از مهم ترین قسمت های پنجره شیشه است و رگلاژ آن اهمیت بالایی دارد. تعمیرکار پنجره دوجداره با استفاده از زیر شیشه های مخصوص موجب می شود وزن شیشه دوجداره در تمامی نقاط پنجره دوجداره پخش شود. و شیشه در جای درست خود قرار گیرد، در اینصورت پنجره یو پی وی سی به خوبی باز و بسته شده و در جای خود محکم می شود.

یراق : روغن کاری یراق پنجره دو جداره موجب افزایش طول عمر و عملکرد خوب پنجره می شود. تمامی اجزای پنجره باید گریس کاری و روغنکاری شود تا از خوردگی و فرسودگی آن جلوگیری شود. این عمل باید در سال یک بار انجام شود.

برتری های که انجام دادن رگلاژ برای پنجره دوجداره دارد

  1. باز و بسته شدن روان و راحت
  2. حفظ عایق بودن پنجره در برابر سرما، گرما و صدا
  3. جلوگیری از ورود گرد و غبار و حشرات به داخل
  4. افزایش طول عمر پنجره

رگلاژ در و پنجره UPVC

مشکلات عدم رگلاژ

مهم ترین نقش در و پنجره  UPVC در ساختمان عایق بندی در برابر سرما و گرما و همچنین آلودگی های صوتی می باشد. با این حال در برخی از موارد به علت نصب نادرست پنجره UPVC دوجداره و یا سهل انگاری پرسنل نصب در هنگام تعمیر و رگلاژ در و پنجره UPVC مشکلاتی بوجود می آید. که این مشکلات عملکرد مناسب درب و پنجره دوجداره را مورد ایراد قرار می دهد.

مطالعه کنید
خدمات رگلاژ پنجره یو پی وی سی در اطراف تهران

از جمله این مشکلات می توان به ورود سرما از اطراف لنگه های بازشو پنجره دو جداره، مشکلاتی در عمل باز و بست درب و پنجره UPVC، باز نشدن دستگیره، عدم عملکرد صحیح یراق آلات و مشکلاتی در تغییر حالتهای بازشو به یکدیگر(تغییر حالته تک حالته به دو حالته) اشاره کرد. با استفاده از رگلاژ در و پنجره UPVC، می توان تا 90 درصد این مشکلات را حل کرد.

رگلاژ در و پنجره UPVC

نکات کلیدی برای رگلاژ پنجره UPVC

قبل از شروع کار پنجره را کاملا باز کنید تا به لولا و یراق آلات دسترسی داشته باشید.

پیچ های تنظیم لولا را به آرامی و با دقت شل یا سفت کنید.

بعد از پایان کار پنجره را چند بار باز و بسته کنید تا از عملکرد صحیح آن مطمئن شوید.

در صورت نیاز از روغن مخصوص لولا ها استفاده کنید. برای این مرحله می توانید از روغن مخصوص لولاها استفاده کنید و مراحل را به این ترتیب که پنجره را باز کنید. لولا را با پارچه نرم تمیز کنید. روغن مخصوص لولاها را روی لولا ها اسپری کنید. چند دقیقه ای صبر کنید تا روغن جذب شود.

رگلاژ پنجره UPVC

جمع بندی

به طور معمول گاهی اوقات به دلیل استفاده از کیفیت های پایین پروفیل مصرف شده. در هنگام تولید پنجره یو پی وی سی در همان زمان استفاده شاهد کارایی پایین پنجره‌های دوجداره و عدم عایق‌بندی آلودگی‌های صوتی و آلودگی هوا هستیم. در این صورت انجام رگلاژ پنجره دوجداره برای افزایش کیفیت و کارایی اولیه پنجره‌های UPVC ضروری خواهد شد. که همکاران ما در مجموعه کاراکو به بهترین نحوه ممکن و با عزام نیروی ماهر و متخصص تعمیرات را به خوبی انجام می دهد. چرا که سپردن کار به افراد غیر متخصص تبعاتی می تواند داشته باشد. ممکن است آسیب های به پنجره و یراق آلات برسد که جبران آن مشکل یا در بیشتر مواقع برای شما هزینه های بالایی را به همراه داشته باشد.

مطالعه کنید
رگلاژ پنجره یو پی وی سی توسط تیم کاراکو

شماره تماس کاراکو