اکثر مردم به دلیل هزینه پایین تر پنجره تک حالته این نوع را انتخاب می کنند. اما بعد از مدتی پشیمان می شوند و تصمیم می گیرند به پنجره دو حالته تغییر دهند. با تبدیل پنجره تک حالته به دو حالته می توانید از مزایای این وسیله بیشتر بهرمند شوید. از جمله برتری ها اینکه پنجره تک حالته فقط به صورت افقی باز می شوند و با این نوع باز شدن فضای زیادی را اشغال می کنند اما پنجره دو حالته این مورد را برطرف کرده است.

فرآیند تبدیل پنجره تک حالته به دو حالته

در ابتدا کار لازم است بدانید که این تغییر حالت فقط توسط یک تعمیرکار ماهر و متخصص که این افراد در مجوعه کاراکو مشغول به فعالیت هستند بهره بگیرید. در مرحله اول این کار باید یراق آلات پنجره یو پی وی سی را تهیه کنید و بعد از آن لازم است تا پیم های لولا را خارج کرده و لنگه را جدا کنید. مرحله بعد اسپانیولت هایی که برای پنجره دو حالته نیاز است را با اسپانیولتی که نصب است جایگزین کنید. به همین ترتیب زاماک و برای لولا لازم است که دو لولا را به بدنه و لولا بچسبانید. در مرحله آخر برای پر کردن جای خالی لولاهای سابق نیز می توانید از چسب استفاده کنید. در این زمان می توانید لنگه را ببندید و کارهای رگلاژ پنجره دو جداره را انجام دهید با این حرکت دیگر شما یک پنجره دو حالته دارید.

پنجره تک حالته به دو حالته

تعریف پنجره تک حالته

پنجره های ساده که در مدت زمان کوتاهی ساخته و نصب می شوند. البته که این نوع از پنجره ها به دلیل نوع باز شدن به پنجره دو جداره تک حالته معروف هستند. این قابلیت وجود دارد که با توجه به نوع معماری ساختمان اشکال هندسی مختلفی مانند کمانی یا شکسته نیز تولید و عرضه می شوند.

مطالعه کنید
معرفی درب و پنجره آلومینیومی

با توجه به جلوگیری از هدر رفت انرژی و ورود صدا به داخل استفاده از پنجره دو جداره به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. به طور که کمتر در سطح شهر مشاهده می کنید که پنجره های آهنی یا چوبی استفاده شده باشد. از دیگر مزیت های پنجره دوجداره عایق مناسبی برای جلوگیری از آلودگی و خاک می باشد.

به طور کلی می توان گفت که پنجره ای ساده با امکان باز شوندگی از چپ به راست یا از راست به چپ را دارا می باشد. اما دلیل اصلی استقبال از پنجره تک حالته قیمت پایین آن نسبت به پنجره دو حالته می باشد.

تعریف پنجره دو حالته

از مهم ترین مزیت های پنجره دو حالته که افقی و عمودی باز می شوند این است که با یک دستگیره انجام می شود و در زمان باز شدن فضای کمتری را اشغال می کند. به ویژه برای محیط های کوچک که فضای کمی در اختیار دارند مناسب می باشد. ضمن اینکه امنیت این نوع پنجره بیشتر است. به علت اینکه یراق آلات بیشتری در آن بکار رفته و این یراق آلات در زیر محور باز شونده امنیت آن را بالا برده است.

نوع حرکت دستگیره نقش بسیار مهمی را ایفا می کند به این صورت که در حالت چرخش دستگیره رو به پایین پنجره قفل می شود. اگر دستگیره را به صورت افقی بچرخانید به شکل پنجره تک حالته باز می شود. و در صورت چرخاندن دستگیره به سمت بالا با تغییر موضع لولا قسمت بالایی پنجره به سمت عقب حرکت می کند و حدوداً به صورت 30 درجه باز می شود.

مطالعه کنید
تعریف کامل شیشه دوجداره

پنجره تک حالته به دو حالته

جمع بندی

برای تبدیل پنجره تک حالته به دو حالته اگر خودتان اقدام کنید ممکن است به شیشه پنجره آسیب وارد شود. بهترین گزینه استفاده از نیروهای کاربلد و متخصص مجموعه کاراکو می باشد. تا شما را در این امر یاری دهند و با اطمینان خاطر کارهای تعمیرات و رگلاژ درب و پنجره دوجداره خود را به ما بسپارید.

شماره تماس کاراکو