خانه های مدرن نیازمند استفاده از تجهیزات به روز می باشند. درب و پنجره لیفت اند اسلاید (lift and slide) یکی از انواع درب و پنجره با تکنولوژی جدید می باشد که طرفداران زیادی پیدا کرده است. پنجره لیفت اند اسلاید روی دو ریل و چند چرخ سوار شده ، در نتیجه باز و بسته شدن این نوع درب بسیار نرم می باشد.

ساختار درب و پنجره لیفت اسلاید چگونه است؟

با چرخاندن دستگیره در درب و پنجره lift & slide ، ابتدا حدود 0.5 سانتی متر به سمت بالا حرکت می کند. به عبارتی 5 میلی متر از فریم بلند می شود ، که به این حالت (lift) می گویند و سپس با استفاده از چرخ هایی که برای این نوع درب طراحی شده است. در راستای افقی به سمت چپ یا راست حرکت می کنند که به این حالت نیز (slide) گفته می شود.

پنجره لیفت اسلاید

عملکرد پنجره

لیفت اند اسلاید به پنجره ای اطلاق می شود. که به جای یک ریل ثابت و غلتک های کوچک در دوحالت باز و بسته به شکل لیفت عمل می کند. زمانی که دستگیره را به سمت بالا می چرخانید و به وسیله بازشوی لیفت لنگه متحرک چند میلیمتر به سمت بالا رفته و در جهت افقی به صورت کشویی حرکت می کند در عین حال با پروفیل فریم درگیر نیست. هنگامی که پنل متحرک را قفل می کنید کل پنجره روی فریم می نشیند و لاستیک درزبندی از طرفین با قاب درگیر می شوند که هوا بندی به طور کامل صورت می گیرد. وقتی زمان بستن درهای شیشه ای فرا می رسد، با چرخاندن دستگیره، پانل ها روی فریم قرار می گیرند تا محکم شوند. ضمن اینکه علاوه بر ابتدا و انتهای قاب، در هر جای مسیر حرکت نیز امکان قفل شدن پنل های متحرک وجود دارد.

مطالعه کنید
خدمات تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره در پرند

کاربرد درب و پنجره لیفت اسلاید

این نوع درب و پنجره ها معمولاً برای خانه های ویلایی و بزرگ کاربرد دارند تا پس از نصب آن بیننده فضای وسیعی از دریا ، جنگل ، استخر یا … را در پیش روی خود مشاهده کند.

پنجره دوجداره

انواع درب و پنجره lift & slide

  • نیمه اتومات
  • تمام اتومات

مزایای درب و پنجره لیفت اسلاید

  • عایق بندی کامل نسبت به سایر درب و پنجره ها (استفاده از درزگیر دوگانه در زمان ساخت)
  • استفاده از یراق آلات خارجی باکیفیت
  • امکان نصب شیشه های ضد گلوله بر روی آن وجود دارد.
  • جابجایی روان و آسان (عدم اصطکاک لاستیک و ممانعت از حرکت کند پنجره)
  • قابل شستشو هستند.
  • فضای کمی را اشغال می کند.
  • نمای زیبا و لاکچری

پنجره لیفت اسلاید

معایب

  • درب و پنجره های لیفت اند اسلاید نسبت به پنجره های کشویی، پروفیل سنگین تری دارند.
  • با توجه به نوع پروفیل به کار رفته در آن ، قیمت بالاتری دارند.

قفل ایمن

هنگامی که درب و پنجره لیفت اسلاید بسته می شود. نه تنها مکانیزم های قفل درگیر هستند، بلکه وزن کامل دریچه بر روی قاب قرار می گیرد. طبق مکانیزم قفل تعریف شده در درب های لیفت اند اسلاید (یا پنجره های لیفت)، متجاوزان برای وارد شدن نه تنها مجبور به شکستن دستگیره و قفل هستند بلکه برای بلند نمودن (Lift) باید در نقاط مختلفی نیز از اهرم ها استفاده کنند تا بتوانند دریچه را به حرکت در آورند و همین امر باعث افزایش مقاومت در برابر ورود اجباری خواهد شد.

بیشتر بخوانید : رگلاژ در و پنجره آلومینیومی

مطالعه کنید
چگونگی رفع افتادگی پنجره دوجداره

پنجره دوجداره

نگهداری از پنجره لیفت اند اسلاید

به دلیل ساختار مقاوم سیستم های لیفت اند اسلاید نیاز به نگهداری خاصی ندارند. و از جمله مواردی که باید در نگهداری این نوع درب و پنجره ها رعایت شود. بررسی ادواری لاستیک ها و پروفیل، روان کاری یراق آلات، استفاده از مواد شوینده ضد سایش و دستمال میکروفایبر هنگام نظافت است تا طول عمر بیشتری داشته باشند.

تعمیر و رگلاژ درب و پنجره

پنجره های مدرن نیازمند نگهداری و رسیدگی هستند. نصب و رگلاژ پنجره دوجداره باید با تجهیزات و ابزارآلات به روز توسط یک نیروی متخصص صورت پذیرد.

شرکت کاراکو با بهره مندی از افراد دوره دیده و کارآزموده ؛ نصب ، رگلاژ و یا تعمیرات هر نوع درب و پنجره را در کوتاه ترین زمان انجام می دهد.

قیمت های مناسب + کیفیت بالای کار نیروها + پشتیبانی قوی از ویژگی های مجموعه کاراکو می باشد.

 

 

شماره تماس کاراکو