امروزه استفاده از درب و پنجره آلومینیومی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است و به زیبایی نمای ساختمان ها و آپارتمان ها کمک شایانی می کند. آلومینیوم فلزی سبک و با دوام است. اما با این وجود نیز نیاز به تعمیر و رگلاژ پنجره آلومینیومی خیلی از مواقع پیش می آید.

چه زمانی احتیاج به تعمیر و رگلاژ پنجره آلومینیومی احساس می شود؟

در صورت استفاده نادرست پس از گذشت مدت زمان کوتاهی این نیاز احساس می شود. به این شکل که در اثر استفاده مداوم و با گذر زمان لولای درب و پنجره آلومینیومی زنگ می زند و به خوبی باز و بسته نمی شود. اما گاهی ایرادات و خرابی درب پنجره آلومینیومی به دلیل نصب غیر اصولی و یا استفاده از پروفیل و متریال غیر استاندارد و بی کیفیت است. دقت داشته باشید که تعمیر درب آلومینیومی از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که جنس و خرابی آن به طور مستقیم با مصرف انرژی در ارتباط است. برای این تعمیرات از ابزار مخصوص و آچار آلن ها خاص استفاده می شود.

تعمیر و رگلاژ پنجره آلومینیومی

عمده مشکلات پنجره آلومینیومی

  • مشکل در یراق آلات که موجب اختلال در حرکت و باز و بسته شدن درب و پنجره آلومینیومی می شود.
  • شکستگی لولا یا تاب برداشتن درب و پنجره آلومینیومی
  • از بین رفتن یا پوسیدگی لاستیک درب و پنجره و ورود صدا و حرارت به داخل
  • گیر کردن درب و پنجره و بسته نشدن به طور کامل
  • نفوذ آب از اطراف پنجره آلومینیومی به داخل که در اثر رگلاژ نامناسب پنجره آلومینیومی رخ می دهد.
مطالعه کنید
نمای شیشه کرتین وال، نمای ساختمان ها

رگلاژ پنجره آلومینیومی

رگلاژ یک عملیات مهندسی شده است. به این صورت که تعمیرکار گروه فنی و مهندسی کاراکو باید به کارایی تمام قطعه ها درب و پنجره آلومینیومی آشنایی داشته باشد. و ایرادات هر کدام را تشخیص دهد و تلاش کند تا آن ها را برطرف نماید. به علاوه اینکه شرایطی ایجاد کند تا درب و پنجره آلومینیومی در حالت تراز و بدون ایراد قابل استفاده شود. توجه داشته باشید که تعمیر و رگلاژ پنجره آلومینیومی با ابزار آلات خاص انجام می شود.

رگلاژ پنجره آلومینیومی دارای پیچیدگی ها خاص می باشد که نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد. چرا که یراق آلاتی که در پنجره ترمال بریک یا نرمال به کار می رود خاص هستند و تنظیم دقیق آن ها باید به موارد زیادی دقت کرد تا ایراد بعدی فراهم نسازد.

تعمیر و رگلاژ پنجره آلومینیومی

مراحل رگلاژ

در ابتدا رگلاژ باید قسمت های مانند زاماک بررسی شوند و درجای خود فیکس شوند. مرحله بعد با استفاده از آچار آلن مخصوص یراق درب و پنجره مانند لولا را تنظیم کرده و لنگه و قاب را در یک راستا باید قرار بگیرند. در مرحله آخر می رسیم به رگلاژ پنجره آلومینیومی که باید با استفاده از زیر شیشه و کارتک تراز شود و کل وزن شیشه با تناسب کامل در کل قاب پخش شود.

مراقبت و نگهداری از پنجره آلومینیومی

  • باز و بسته کردن اصولی و استفاده درست از پنجره
  • وجود فریم آهنی مستحکم در اطراف پنجره ها دوجداه در زمان نصب
  • سفت بودن پیچ های قفل و دستگیره پنجره
  • تعویض دوره ای لاستیک ها اطراف پنجره آلومینیومی برای عایق بندی و درزگیری
مطالعه کنید
پنجره لیفت اند اسلاید (lift & slide) چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

توجه : فلز آلومینیوم از جهت ارزش و میزان کاربرد بعد از آهن قرار دارد. این فلز به دلیل نرم و سبک بودن به سادگی شکل می گیرد. که برای انجام رگلاژ و تعمیر پنجره آلومینیومی این قابلیت مشکل ساز می باشد. به همین خاطر تعمیرکار باید مراقب باشد تا سبب اسیب به پروفیل نشود.

تعمیر پنجره آلومینیومی

هزینه تعمیر و رگلاژ پنجره آلومینیومی

قیمت و هزینه پنجره آلومینیومی به عوامل متعددی بستگی دارد. در وحله اول بستگی دارد به اینکه مدل درب و پنجره آلومینیومی چیست و از چه جنسی است. به این صورت که قیمت پنجره آلومینیومی نرمال با ترمال بریک یکسان نیست. به مقدار یراق به کار رفته وابسته است. مورد دیگر که نقش پر رنگی دارد نوع شیشه پنجره است. قیمت تعمیر در آلومینیومی و قیمت تعمیر پنجره آلومینیومی در صورتی که نیاز به جاگذاری شیشه هم داشته باشند بر اساس جنس شیشه با یکدیگر تفاوت های زیادی پیدا خواهند کرد. انواع شیشه های سکوریت، هوشمند، مات شونده، ساده، دوجداره و غیره قیمت های متفاوتی دارند که توسط نصاب پنجره آلومینیومی اعلام می شود.

شماره تماس کاراکو