تعمیر و تعویض دستگیره و قفل پنجره دوجداره در ظاهر کار ساده ای به نظر میرسد. اما به خاطر مکانیزم خاص که در طراحی این نوع پنجره به کار رفته است. تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره کار بسیار حساس و نیاز به تخصص دارد. در صورت تخصص نداشتن سبب آسیب رساندن به سایر بخش ها پنجره می شوید.

تعویض دستگیره و قفل پنجره دوجداره

تعویض قفل پنجره دوجداره

معمولا قفل پنجره دوجداره دارای استحکام خوبی است. خیلی کم پیش می آید که قفل ها استاندارد دچار مشکل شوند. طول عمر بالای این قفل سبب ایجاد این ذهنیت شده که هرگز خراب نمی شود اما اینطور نیست. قفل ها نیز خراب می شوند و نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می کنند.

معمولا قفل پنجره دوجداره بعد از خرابی باید تعویض شوند و قفل جدید جایگزین شود. در برخی موارد ممکن است مشکل از توپی یراق به کار رفته باشد که کامل داخل زاماک قرار نمی گیرد که با جا به جایی زاماک یا اضافه کردن یا تعویض اسپانولیت برطرف می شود.

باید توجه کنید که تعویض قفل پنجره یو پی وی سی بدون شک نیاز به ابزار خاص و داشتن دانش فنی دارد. زیرا این بخش تمامی قسمت ها از پروفیل و ساختار اصلی گرفته تا حتی شیشه را تحت شعاع عملکرد خود قرار می دهد و با اقدام نا به جا ممکن است باعث شکستگی شیشه دوجداره شوید و علاوه بر تعمیر قفل پنجره های دوجداره بقیه بخش ها را نیز از کار بی اندازید.

تعویض قفل و دستگیره پنجره دوجداره

تعویض دستگیره پنجره دوجداره

دستگیره در پنجره یکی از اجزایی است که به لحاظ تنوع رنگ تاثیر بسزایی در زیبایی پنجره ها دارد که در رنگ ها متنوع سفید ،قهوه ای ،طوسی ، برنز موجود هستند البته کیفیت متریال بکار رفته در دستگیره بسیار اهمیت دارد.

مطالعه کنید
نحوه نگهداری از پنجره دوجداره

مراحل تعویض دستگیره پنجره دوجداره به این ترتیب است

در مرحله اول باید بدانید که دستگیره پنجره دوجداره دارای مقاومت بالایی است و با اعمال فشار دچار شکستگی نمی شود.

حتما از تعمیر کار متخصص در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره کمک بگیرید.

حتما از متریال با کیفیت استفاده کنید چرا که جنس ها بی کیفیت به زودی خراب می شوند

تعویض دستگیره پنجره یو پی وی سی با پیچ بند ، پیج گوشتی مخصوص ، آلن و در صورت نیاز انبر اجرایی می شود و به دلیل تنوع این محصول برای هر مورد یک نوع مکانیزم تعمیرات نیاز است.

تعویض دستگیره و قفل پنجره

مواردی که سبب مشکل و خرابی در قفل پنجره می شود

  • استاندارد نبودن قفل که در مدت کوتاهی از کار می افتد.
  • نداشتن دانش فنی و اقدام به تعمیر قفل پنجره دوجداره
  • تاثیرات انسانی مانند فشار مضاعف، آویزان شدن، عدم رعایت اصول باز و بست پنجره
  • خارج شدن رگلاژ پنجره دوجداره و عدم تنظیم به موقع و فشار لنگه به فریم و در نهایت از کارافتادگی قفل پنجره دوجداره

مواردی که نیاز است بررسی شوند

اطمینان پیدا کنید که مغزی سوئیچی نصب شده سالم و کاملا درست عمل می کند مغزی یا سوئیچی را از محل خود خارج کرده و آن را تست کنید.

مطمئن شوید که دستگیره معیوب نباشد و عملکرد صحیحی داشته باشد نیاز است که دستگیره مونتاژ و مورد بازبینی قرار گیرد.

اطمینان پیدا کنید که بین قطعات متحرک اسپانیولت جسمی نفوذ نکرده باشد و مانعی برای حرکت اسپانیولت وجود ندارد.

مکمل قفل اسپانولت نیز لازم است بازدید و مورد بررسی قرار گیرد ممکن است مشکلاتی متوجه این قطعه باشد.

مطالعه کنید
کندن برچسب ها از شیشه پنجره

پنجره دوجداره

فاکتورهای مهم برای جلوگیری از خرابی دستگیره پنجره

  • استفاده از تعمیرکاران مجرب و حرفه ای کاراکو برای نصب و رگلاژ پنجره دوجداره که این کار می تواند از بروز مشکلات و از کار افتادن دستگیره جلوگیری کند.
  • روغن کاری لولاها و یراق آلات به صورت دوره ای این عملیات سبب می شود حرکت دستگیره راحت و روان باشد و از ساییدگی و خوردگی جلوگیری کند.
  • رعایت تفاوت دمای داخل و خارج  و ایجاد  تهویه مناسب این کار می تواند از انبساط و انقباض پروفیل و شیشه پنجره دوجداره جلوگیری کند و از گیر کردن دستگیره و پنجره در زمان باز و بسته شدن آن بکاهد.

مشخصات بهترین دستگیره

به طور کلی سیستم قفل و دستگیره در پنجره دوجداره در طرح ها و مدل های متنوع تولید و در بازار موجود می باشد. در حقیقت بهترین نوع آن که با چرخاندن دستگیره به سمت بالا قفل مرکزی درب فعال شده و زاماک به سطح بالا انتقال داده حتی نیاز به چرخش کلید نیست.

تعویض دستگیره و قفل پنجره دوجداره

جمع بندی

تعویض دستگیره و قفل پنجره دوجداره از جمله خدماتی که گروه فنی مهندسی کاراکو با سال ها سابقه در حوزه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی ارائه می دهد. شما عزیزانی که در تهران و کرج ساکن هستید می توانید با مجموعه کاراکو تماس بگیرید بهترین و با کیفیت ترین خدمات را دریافت نمایید.

شماره تماس کاراکو