قطعات نقش مهمی را در عایق بندی و نیز باز و بسته شدن پنجره ها دارند. در زمان خرید پنجره دوجداره دقت کنید که یراق آلات کیفیت و استاندارد لازم را داشته باشد. اما با همه این موارد بعد از مدتی استفاده و باز و بسته شدن و فشار به دستگیره و قفل و سایر قسمت ها احتیاج به تعویض قطعات پنجره upvc  پیدا می شود. که گروه حرفه ای کاراکو متخصص در امر تعمیرات و رگلاژ پنجره دوجداره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

تعویض قطعات پنجره upvc

در صورتی که یراق آلات پنجره دوجداره از شرکت معتبر و جنس مرغوب باشد برای سال های طولانی به درستی کار می کنند. اما با بروز مشکلات می توان یراق آلات را تعویض کرد و جایی برای نگرانی نیست به طور معمول پنجره دوجداره از بخش های پروفیل و گالوانیزه، یراق آلات و اسپانیولت، لولا و دستگیره، شیشه و زهواره تشکیل شده است. که هر کدام از بخش های ذکر شده وظیفه ای را برعهده دارند. و وجود هر قسمت لازمه عملکرد صحیح پنجره دوجداره می باشد.

اسپانیولت نوعی یراق می باشد که در پنجره های دوجداره با وجود چند زبانه کوچک در امتداد طولی پروفیل لنگه درب یا پنجره را به چهارچوب قفل می کند. و با درگیر شدن با زاماک لنگه درب یا پنجره بصورت محکم به چهارچوب می چسبد. اسپانیولت در سایز ها مختلف برای درب یا پنجره در دسترس می باشد. که توسط دستگیره معمولی و یا قفل درب عمل می کند. زاماک نقش مهمی در بحث رگلاژ ایفا می کند و باید زاماک موجود درست تنظیم شود تا تعمیر و رگلاژ درب و پنجره دوجداره بدون هیچ مشکلی انجام شود. در خصوص تعمیر یراق آلات لازم است بدانید که زاماک قابل تعویض و تعمیر می باشد.

مطالعه کنید
نحوه رگلاژ پنجره آلومینیومی

تعویض قطعات پنجره upvc

متدوال ترین مشکلات پنجره دوجداره

بخار گرفتگی شیشه

کار نکردن قفل ها

خرابی درزگیرهای اطراف درها یا پنجره

ترک خوردگی یا خرد شدن شیشه دوجداره

طریقه تعویض قطعات پنجره UPVC

اگر اسپانیولت بشکند دیگر لنگه قفل نمی شود. در این حالت دستگیره پنجره به راحتی می چرخد و هیچ اتفاقی در پنجره رخ نمی دهد. برای تعویض هر قطعه ای ابتدا سایز آن را اندازه بزنید و بعد آن را تهیه کنید. برای تعویض قطعه اسپانیولت پیچ ها روی آن را باز کرده و سپس آن را جایگزین کنید.

اگر قطعه لولا بشکند بسیار خطرناک است. زیرا احتمال افتادن لنگه بازشو بسیار زیاد می باشد. برای تعویض قطعه لولا ابتدا پیم های اتصال دهنده لولای فریم و لنگه را جدا نموده و لنگه را از جای خود در می آورید. پس از آن پیچ های لولا را باز نموده و لولای جدید را نصب کرده و مجدد لنگه را توسط پیم ها به فریم متصل نمایید.

این نکته را به یاد داشته باشید که زاماک و دستگیره به راحتی خراب نمی شود. اگر این اتفاق افتاد تعویض کردن آن ها بسیار ساده می باشد.

نکات کلیدی هنگام تعویض قطعات خراب پنجره UPVC

تعمیرکار گروه کاراکو متخصص در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و یو پی وی سی که بعد از حضور در محل جهت تعویض قطعات پنجره دوجداره که خراب هستند. سه فاکتور مهم را بررسی می کنند.

نکته اول به دلیل تعویض اسپانیولت و دیگر قطعات نباید رگلاژ پنجره دوجداره در قسمت زاماک و لولاها به هم بریزد.

مطالعه کنید
تعیین هزینه رگلاژ پنجره دوجداره

ضمن اینکه فرد باتجربه می داند با فشار زیاد به لنگه احتمال شکستگی شیشه وجود دارد.

همچنین آسیب رسیدن به قفل و دستگیره می تواند هزینه زیادی را تحمیل کند.

پنجره دوجداره

پیامدهای تعویض قطعات توسط افراد معمولی

هنگامی که افراد خود اقدام به تعمیر و تعویض قطعات پنجره upvc می کنند در واقع تمامی قسمت ها را دستکاری می کنند تا شاید بتوانند ایراد را برطرف کنند. اما این کار شرایط را بدتر می کند چرا که اگر در یراق آلات تغییراتی دهند به طور کامل دستگیره و قفل از کار می افتد. و نیز زهواره را خارج کرده و شیشه دوجداره جا به جا کنند و یا اینکه جای زیر شیشه ها را تغییر دهند. به هیچ عنوان لنگه در قاب محکم نمی شود و از رگلاژ خارج می شود و امکان شکستن شیشه تا حد زیادی وجود دارد.

نکاتی که با رعایت آن عمر پنجره دوجداره طولانی می گردد.

در صورتی که می خواهید از پنجره دوجداره خود بهترین بهره وری را داشته باشید. رعایت یکسری از موارد می تواند کارایی این پنجره ها را بالا ببرد و دیگر نیازی به تعویض قطعات پنجره upvc نداشته باشید.

  • در دوره های زمانی مشخص همه قطعات پنجره upvc  را روغن کاری کنید که این روغن کاری باید توسط روغن های رقیق انجام شود.
  • برای دوام لاستیک های درزگیر پنجره دوجداره هر چند وقت یک بار با پارچه ای که حاوی صابون مایع است این درزگیرها تمیز شود. چرا که این کار سبب نرمی، انعطاف و تمیزی لاستیک ها می شود.

تعویض قطعات پنجره دو جداره

جمع بندی

پنجره های دوجداره دارای مزایای فوق العاده است و تنها مشکلی که مشتریان مدتی بعد از خرید با آن مواجه هستند. این است که این پنجره ها دیگر کیفیت روز اول را ندارد و دچار ایراد هستند. که با تعویض قطعات پنجره upvc توسط افراد حرفه ای تیم کاراکو این موارد برطرف شده و به کیفیت اولیه خود باز می گردند.

مطالعه کنید
نحوه برطرف کردن مشکل نشت آب از پنجره دوجداره

شماره تماس کاراکو