ساختار پنجره آلومینیومی به شکلی طراحی شده است که قابلیت تعمیر و رگلاژ را دارا می باشد. که برای انجام آن از ابزار مخصوص و آچار آلن برای تنظیم کردن زاماک و یراق آلات استفاده می شود. رگلاژ پنجره دوجداره آلومینیومی نکات و پیچیدگی خاص و منحصر به فردی دارد و تعمیرات آن به مهارت و تخصص بالا نیازمند است.

چرا که یراق آلات به کار رفته در این نوع از پنجره از مهندسی خاصی برخوردار است. که به منظور تنظیم دقیق و درست آن پارامترهایی باید رعایت شود تا از امشکلات به وجود آمده احتمالی جلوگیری شود. ضمن اینکه نقش آچار آلن در رگلاژ در و پنجره دوجداره آلومینیومی بسیار پر رنگ و تاثیر گذار است. این آچار بعد از زیر شیشه مخصوص و اندازه گیری لولا ها و جا به جایی در صورت احتیاج بالاترین کاربرد را دارد. پیشنهاد ما به شما عزیزان این است برای تعمیر و رگلاژ درب و پنجره دوجداره و آلومینیومی خود حتما به گروه فنی و تخصصی   کاراکو بسپارید.

رگلاژ پنجره دوجداره آلومینیومی

چه موقع نیاز به رگلاژ پنجره آلومینیومی است؟

در صورتی که پنجره زیاد باز و بسته شود و این کار به شکل ناصحیح انجام شود ممکن است نیاز به رگلاژ پیدا کند.

اگر به قسمت بازشو پنجره ضربه وارد شود که در این حالت ممکن است بازشو در قالب مخصوص به خود از توازن و تقارن استاندارد که سبب عایق بندی می شود خارج شود.

نکته : تعریف رگلاژ پنجره دوجداره به فرایندی گفته می شود که سبب می شود پنجره دوجداره به صورت صحیح و متوزان در قالب خود قرار گرفته باشد و حرکت کند.

مطالعه کنید
بررسی تفاوت ها پنجره دوجداره با آلومینیومی

رگلاژ پنجره دوجداره آلومینیومی

مراحل رگلاژ

در ابتدا رگلاژ پنجره دوجداره آلومینیومی باید بخش ها مختلف بررسی شود. چرا که تنظیم زاماک نیز در رگلاژ موثر است و باید به خوبی در جای خود قرار بگیرد.

در مرحله بعد تعمیرکار مربوطه به سراغ آلن مخصوص رفته و یراق آلات را تنظیم می کند تا بعد از این لنگه و قاب در یک راستای هماهنگ قرار گیرند.

مرحله بعد به لولا ها می رسد اگر احتیاج باشد باز شده و جا به جا می شود. در صورت نیاز لولاها کمکی اضافه می شود که بیشتر در بحث مقاومت و استحکام و ماندگاری تاثیر دارد.

در این مرحله از رگلاژ پنجره دوجداره آلومینیومی نوبت به رگلاژ شیشه ها می رسد. که با استفاده از کارتک مخصوص انجام می شود. و تعمیر کار با تمرکز زیر شیشه در بخش ها مختلف سبب تعادل در بخش ها مختلف می شود.

توجه کنید که شیشه دوجداره پنجره های آلومینیومی به شدت از لبه ها حساس هستند. و در صورت ضربه و فشار مضاعف خورد می شود و گاز بین آن نیز خارج شده و آسیب های جدی وارد می شود که جای ریسک ندارد.

مشکلات متداول

  • شکستگی لولا یا تاپ برداشتن درب و پنجره آلومینیومی
  • گیر کردن درب و پنجره و بسته نشدن به طور کامل
  • از بین رفتن لاستیک پنجره که سبب ورود صدا و حرارت به داخل می شود.
  • مشکلات یراق آلات که سبب اختلال در حرکت باز و بسته شدن پنجره آلومینیومی می شود.
  • نفوذ آب از اطراف پنجره آلومینیومی به داخل که در اثر رگلاژ نامناسب پنجره رخ می ده
مطالعه کنید
نحوه رگلاژ پنجره دوجداره دوحالته

پنجره دوجداره آلومینیومی

خدماتی که تعمیر کار ارائه می دهد

تعویض قطعات معیوب درب و پنجره دوجداره آلومینیومی

تنظیم دقیق و اصولی هر یک از قطعات درگیر درمکانیزم حرکت

جلوگیری از نفوذ آب باران از اطراف درزها پنجره دوجداره آلومینیومی

درزگیری و عایق بندی با لاستیک ها مخصوص و چسب سیلیکونی و رگلاژ

تعمیرات و تعویض قفل و دستگیره پنجره آلومینیومی

تعویض شیشه های دوجداره شکسته و آسیب دیده

نگهداری درست از پنجره آلومینیومی

باز و بسته کردن اصولی و استفاده درست از پنجره

سفت بودن پیچ های قفل و دستگیره پنجره

وجود فریم آهنی مستحکم در اطراف پنجره ها دوجداره در زمان نصب

تعویض دوره ای لاستیک ها اطراف پنجره آلومینیومی برای عایق بندی و درزگیری

رگلاژ پنجره آلومینیومی

جمع بندی

با توضیحات گفته شده متوجه شدیم که برای تعمیر و رگلاژ احتیاج به نیرو تعمیرکار است مجموعه فنی و مهندسی کاراکو با در اختیار داشتن نیروهای ماهر دستگاه ها و ماشین آلات پیشرفته و اتوماتیک در زمینه تعمیرات درب و پنجره دوجداره آماده خدمات رسانی در تمام مناطق تهران (شمال ،جنوب ،شرق ،غرب و مرکز )وتمام مناطق کرج و شهرستانهای حومه می‌باشد.

شماره تماس کاراکو