امروزه پنجره دوجداره مناسب ترین گزینه برای جلوگیری از اتلاف انرژی و کاهش هزینه ها ساختمان می باشد. با نصب این پنجره ها دیگر نگران آرامش و امنیت محیط کار و ساختمان خود نباشید.
در این متن به معرفی قطعات پنجره دوجداره می پردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص با شما عزیزان به اشتراک می گذاریم.

قطعات پنجره دوجداره

اسپانیولت

یکی از مهم ترین قطعات پنجره دوجداره اسپانیولت می باشد. البته که استفاده از یراق آلات نامرغوب می تواند سبب کاهش طول عمر چرخ دهنده و افزایش فشار روی دستگیره ها و در آمدن فنر اسپانیولت که به طور کل پنجره را از کار می اندازد. نوع مرغوب و باکیفیت اسپانیولت نوع آلمانی آن می باشد.

لولا

یکی دیگر از قطعات پنجره دوجداره که بسیار کاربردی می باشد لولا پنجره است. این قطعه حتما باید تحمل وزن پنجره را داشته باشد. همانطور که مشخص است لولاهای نامرغوب اغلب وزن سبکی نسبت به نمونه های مشابه دارد زودتر دچار شکستگی می شود.

دستگیره

دستگیره های به کار رفته در پنجره های یو پی وی سی معمولا از جنس آلومینیوم و یا پلاستیک با کیفیت هستند. و بهتر است هنگام تهیه دستگیره برای پنجره های یو پی وی سی به جنس و کیفیت آن توجه ویژه ای نمایید. تا از جنس مرغوب ساخته و تولید شده باشند.بلند بودن ارتفاع دستگیره ها نکته ی مهم دیگری در بحث یراق آلات پنجره های دوجداره است زیرا در زمان باز و بسته شدن پنجره مانند اهرم عمل می کند و فشار وارده بر روی دستگیره و اسپانیولت را کاهش می دهد تا بتوانید به آسانی پنجره را باز و بسته کنید.

مطالعه کنید
تعمیر درب ضد سرقت

قطعات پنجره دوجداره

زبانه

زبانه پنجره در دو نوع کوچک و بزرگ موجود می باشد. که بسته به پنجره این قطعه تمایز پیدا می کند. باید به صورتی باشد که به درستی در جای خود قرار گیرد تا از فشار به لولا جلوگیری کند.

شیشه

شیشه از دیگر موارد مهم و کاربردی در پنجره دوجداره محسوب می شود. که عایق مناسبی در برابر صوت ،حرارت و برودت، آلودگی ها می باشد استفاده از شیشه به صورت چند جداره می تواند سبب صرفه جویی هزینه ها  و انرژی به میزان قابل توجه ای شود.

شیشه دوجداره ساده ، شیشه دوجداره سکوریت، شیشه دوجداره لمینت، شیشه دوجداره رفلکس از انواع شیشه ها موجود که استفاده می شوند.

آب بندی

برای آب بندی پنجره از چسب سیلیکون ماستیک البته بسته به شرایط و عوامل مختلف از چسب ماستیک استفاده می شود. حتی در برخی موارد از فوم با توجه به شرایط پنجره و فریم آن استفاده می شود.

قطعات پنجره دوجداره

جلو قفلی

جلو قفلی شاید در ظاهر ساده و بی اهمیت به چشم بخورد اما نقش مهمی در عملکرد و طول عمر پنجره دوجداره ایفا می کند. ضمن اینکه جلو قفلی نامرغوب می تواند سبب آسیب به پنجره دوجداره شود.

جمع بندی

گروه فنی و مهندسی کاراکو با داشتن تجربه و سال ها سابقه در زمینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و یو پی وی سی می تواند به بهترین نحو ممکن شما را یاری کند بدون اینکه به پنجره آسیبی وارد شود.

شماره تماس کاراکو